Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer huisarts bellen / droge hoest

<<

GuusGeluk

Noob

Berichten: 77

Geregistreerd: 17 Dec 2015 18:19

Bericht 05 Feb 2016 09:02

Wanneer huisarts bellen / droge hoest

Ik heb vanaf maandag griep. Gelukkig koorts is over sinds gisteren. Nu blijf ik nog zo hoesten, hele droge hoest en als ik op mijn rug lig voor ik het soms rommelen....

Verder knap ik wel op, maar wat kan ik tegen dat akelige hoestjr doen
<<

Anoniem184

Bericht 05 Feb 2016 09:10

Re: Wanneer huisarts bellen / droge hoest

Ik ga pas als de hoest drie weken/een maand of langer aanhoudt. De dokter doet er namelijk toch liever niets aan. Als je het voelt rommelen/reutelen, is het dan niet eerder een vastzittende hoest? Dan zou je nog Fluimicil of Bisolvon (of huismerk hoestdrank met broomhexine) kunnen proberen.
<<

GuusGeluk

Noob

Berichten: 77

Geregistreerd: 17 Dec 2015 18:19

Bericht 05 Feb 2016 09:50

Re: Wanneer huisarts bellen / droge hoest

Ja dat gevoel had ik ook. Mijn man zat te pushen dat ik moet bellen, maar deze griep slaat ook vooral op de luchtwegen geloof ik.
Ik krijg zulke droge luchtwegen van al dat spul!
<<

Anoniem184

Bericht 05 Feb 2016 09:52

Re: Wanneer huisarts bellen / droge hoest

Van welk spul? Die hoestdrankjes die ik aankaartte? Daar heb ik geen ervaring mee eigenlijk.
<<

Anoniem321

Bericht 05 Feb 2016 12:15

Re: Wanneer huisarts bellen / droge hoest

Vervelend Guus. Ik zou ook nog even wachten met naar de huisarts gaan. Misschien kun je wel stomen zo nu en dan?
Als je in de loop van volgende week nog last hebt van het hoesten, zou ik naar de huisarts gaan.
<<

Anoniem173

Bericht 05 Feb 2016 13:39

Re: Wanneer huisarts bellen / droge hoest

Volgens mij is 2 weken of langer de richtlijn met hoest.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 05 Feb 2016 23:10

Re: Wanneer huisarts bellen / droge hoest

Mijn/onze huisarts gaf aan bij droge hoest dingen als lolly's te 'eten'. Vooral dingen met suiker, dat zorgt ervoor dat et gesmeerd blijft waardoor je minder moet hoesten.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 06 Feb 2016 00:14

Re: Wanneer huisarts bellen / droge hoest

Mijn huisarts zei 2 weken geleden (toen ik al 1,5 week klachten had) dat hoest wel 6 weken aan kan houden. Ik zit inmiddels op 4 weken en het wordt nog niet veel beter.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem221

Bericht 06 Feb 2016 01:48

Re: Wanneer huisarts bellen / droge hoest

Mijn huisarts gaf codeïne na vier weken hoesten. Binnen twee dagen was ik van het voortdurende hoesten af.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 06 Feb 2016 12:32

Re: Wanneer huisarts bellen / droge hoest

Ik vind dat wel heel snel naar de dokter gaan voor hoesten.
Ik heb zelf (een paar jaar geleden) na een griep heel lang lopen hoesten. Heel droge hoest (een beetje als een zeehond) en ik kwam bijna niet meer uit zo'n bui.
Na 2 a 3 maanden ben ik toch maar eens naar de dokter gegaan. (ben niet zo snel van naar de dokter gaan) Had inmiddels al codeine snoepjes en veel hoestdrank gehad, maar dat hielp niet (kreeg er alleen verstopping van, is een van de bijwerkingen).
Dokter heeft me getest op longontsteking, was niet zeker, dus antibiotica gekregen. Hielp weinig, maar verbeterde heel iets. Uiteindelijk ging het wel over, maar ik heb niet het gevoel gehad dat de ab had geholpen.
Mogelijk is het kinkhoest geweest, maar daar zijn geen medicijnen voor en had geen meerwaarde om mijn bloed te testen. Ook is de mogelijkheid bronchitus nog voorbij gekomen. Ik zou eventueel pufjes krijgen hiervoor.

De dokter gaf toen ook al aan dat je heel lang kunt blijven hoesten.
Je kunt codeine snoepjes proberen (ik had ze bij de apotheek, zonder recept) en veel drinken + hoestdrank om de boel soepel te houden

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers