Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mijn fotografiebedrijf – brainstorm

<<

Vivianne

Bericht 05 Feb 2016 13:40

Re: Mijn fotografiebedrijf – brainstorm

Marin schreef:
Vivianne schreef:
Hier ben ik het mee eens. Ook niet onaardig bedoeld maar voor mijn gevoel zitten er twee ''soorten'' foto's bij.
Ik weet het niet zo goed uit te leggen maar bij een deel van de foto's zie ik de mooiheid die HGL beschrijft en bij de anderen zie ik twee gelukkige mensen die hun liefde vieren. Heel mooi voor hen maar ik mis die wauw factor, het gevoel om ook zo gefotografeerd te worden. Het zijn mooie foto's maar gevoel ontbreekt.


Nee hoor je verhaal was duidelijk :)

Even hierop reagerend:

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de twee gelukkige mensen die hun liefde vieren belangrijker vind. Dit is wat ik ook uit wil stralen, liever dan alleen maar mooie mensen. Ik snap heel goed wat jullie met die term bedoelen en dit wordt ook vaak besproken binnen de bruidsfotografieclub. Er is een heel aantal fotografen dat heel selectief blogt of zelfs bruidsparen aanneemt (dan moet je 't wel voor 't kiezen hebben natuurlijk) puur op aesthetische basis. Daar heb ik heel veel over nagedacht en dat staat me eigenlijk heel erg tegen. Dat strookt heel erg met mijn gedachtengang over dat mijn fotografie persoonlijk is, voor iedereen. Ook minder mooie bruidsparen verdienen het om geblogt te worden. Daarom maak ik geen onderscheid en blog ik altijd iedereen, elk bruidspaar (met uitzondering nu van m'n nieuwe website dat ik niet elke oude blog heb geplaatst, ook vanwege stijlverandering en verzadiging).
Ik wil júist mensen het gevoel geven dat hun bruiloft tof is, hoe groot of klein, hoe mooi of lelijk ook. Natuurlijk gebruik ik mooie foto's vaker voor promotie en probeer ik wel een sfeer weer te geven, maar ik heb heel veel hierover nagedacht en ik denk dat ik dus júist de andere kant wil laten zien door open te zijn voor iedereen. Heel veel fotografen schieten foto's voor de awards en de publicaties. Ik begrijp heel goed dat je daardoor veel publiciteit krijgt en dus meer opdrachten. Daar zou ik ook niet tegen zijn natuurlijk, maar, de gedachtengang dat je louter voor jezelf schiet en niet voor het bruidspaar (dit hebben meerdere fotografen letterlijk gezegd) stoort mij heel erg. Ik hoop juist uit te dragen dat het bruidspaar altijd op nummer 1 staat voor mij. Misschien is dat inderdaad een punt waarbij ik minder sterk in marketing ben, ik kijk teveel naar de klanten die ik al heb, ipv naar toekomstige klanten. Maar het is wel een filosofie waar ik gevoelsmatig heel erg achter sta, er echt voor de klant zijn, ipv voor jezelf.

Ik hoop dat je het een beetje snapt :) En ik vraag mij zelf ook af of dit een goede insteek is, want ik ben het wel met je eens dat niet elke foto op die manier iemand zal raken. Ik wil zelf nog iets meer journalistiek gaan schieten, dus minder voor het aesthetische, maar voor de emotie. Dat vind ik zelf veel toffer en waardevoller. Daarom denk ik dat styled shoots ook niet persé heel erg bij mijn stijl zullen passen. Anderzijds is keiharde journalistieke fotografie ook weer niets voor mij. Die bewerkingsstijl is vaak hard en contrastrijk. Het mag allemaal wel een beetje lieflijk en zacht voor mij, maar wel met iets fellere kleuren dan editorial-lifestyle achtig, maar ik hoop wel een verhaal te kunnen vertellen. Ik hoop dat dat een beetje overkomt als je een paar blogs bekijkt, maar het is zeker iets wat ik nog veel meer hoop te ontwikkelen.


Ik ben het helemaal met je eens Marin. En ik vind het heel erg mooi dat je die insteek hebt als fotograaf. Dat waardeer ik alleen maar in je werk.
Alleen zou ik er persoonlijk toch voor kiezen om bij je mooiste foto's de mooiheid te gebruiken. Nu zit voor mij die mooiheid niet alleen in het uiterlijk van de personen. Ook de bewerkingsstijl en de algehele stijl van de foto maakt voor mij dat sommige foto's die mooiheid wel hebben en anderen niet.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Feb 2016 19:16

Re: Mijn fotografiebedrijf – brainstorm

Tabbie schreef:Like pagina en deel

Dat moet je doen, dus geen losse likes! Maar jouw bedrijfspagina moeten ze lijken. En de actie delen. Dan kan je ook gemakkelijk zien wie zich daaraan voldoet en dus kans kan maken. Dan os de like van je tante ook gelijk weg gefilterd :p

Doe de actie met een mooie foto en tekst ook in de foto.

Geen MAAR, mensen delen hoor zonder schaamte en ik zou ook niet weten waarom je je daarvoor zou schamen.

In de commentaar zou ik niet naar de winnaar zoeken, want dan moet je echt veel gaan doorspitten en ook op reacties van gedeelde berichten. Dat commentaar gebeurt automatisch, daar hoef je niet om te vragen.
Bedenk dat je met deze actie bekendheid wil creëren en dan vooral meer volgers/likes op je pagina. Dus het doelgerichte is:

Like de pagina en deel dit bericht!



Thanks dear! Bedankt voor de tip, zo ga ik het denk ik doen. Maar dan weet ik nog steeds niet honderd procent zeker of iemand echt een stelletje is en wil winnen maar vast wel dan.

En zou je een loveshoot ergens in heel Nederland doen? Of omgeving Haarlem? Heel Nederland kost mij een vrije dag, maar omgeving Haarlem limiteert veel meer, dus ik denk dat ik beter het eerste kan doen toch?
Let's discover the world together.
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 05 Feb 2016 19:28

Re: Mijn fotografiebedrijf – brainstorm

Meestal is het inderdaad zo dat ze jouw bedrijfspagina moet liken (als ze dat nog niet gedaan hebben) en het bericht moeten delen, maar dat delen moet wel openbaar anders kan jij het niet zien. Officieel mogen like en win acties geloof ik niet, maar het wordt nog steeds veel gedaan.
Ik zou denk ik toch omgeving Haarlem neerzetten. Het beperkt misschien meer maar ik vind dat mensen van verder weg best jouw kant op kunnen komen als ze gewonnen hebben, ze mogen er zelf ook best wat voor over hebben vind ik. En als ze dat te ver vinden dan moeten ze niet meedoen. Als je een vrije dag op moet nemen en nog een stuk moet reizen dan kost het jou behoorlijk wat.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 05 Feb 2016 20:31

Re: Mijn fotografiebedrijf – brainstorm

Ik zou die voorwaarden noemen in de blog/pagina en op fb niet expliciet vermelden.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 05 Feb 2016 20:36

Re: Mijn fotografiebedrijf – brainstorm

Lees net dat share-deel dit niet mag. Maar liken wel :S

Hier lees je meer: http://faceonline.nl/tips/duidelijkheid ... -facebook/
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 05 Feb 2016 20:54

Re: Mijn fotografiebedrijf – brainstorm

Al zie ik er heel veel op Facebook van grote bedrijven die het nog gewoon doen :laughcry:
<<

Anoniem211

Bericht 06 Feb 2016 01:49

Re: Mijn fotografiebedrijf – brainstorm

Dat doen echt heel veel bedrijven wel. Dus zolang anderen het doen zou ik het ook gewoon doen ;)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Feb 2016 12:30

Re: Mijn fotografiebedrijf – brainstorm

Hmm dat durf ik dan toch echt niet. Heb het nog even op Facebook zelf opgezocht en het is inderdaad verboden om te vragen om shares. Ik ben dan misschien een goody two shoes maar ik ga niet iets doen wat niet mag, straks heb ik een boete boven m'n hoofd hangen.

Ik denk dat ik een blog schrijf, die link samen met een mooi plaatje en wat tekst plaats op Facebook en dat men:
-mijn pagina moet liken
- zich in moet schrijven via het contactformulier op de blog

Is een iets grotere stap maar wel gecontroleerder en legaal. Daar voel ik me zelf prettiger bij.
Misschien zeg ik wel dat delen mag maar niet hoeft. Dat mag wel, neem ik aan.
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers