Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hechte groep, struikelblok?

<<

Anoniem 146

Bericht 03 Feb 2016 10:55

Hechte groep, struikelblok?

Al een aantal maanden speel ik een sport op recreatieve basis. Dit gebeurd in een gymzaaltje van een school, het is klein, heeft geen kantine, en iedereen komt daar om een avondje samen te sporten. Het is een hechte club, ze spelen misschien al wel 25 jaar of langer samen. Er zitten ook een aantal van mijn leeftijd, maar ook zij zijn aanverwant.Of hoe zeg je dat goed? Dochter van, bijvoorbeeld. Ons kent ons. Overigens kom ik uit een dorp verderop.

Maar wat is het nou? Ik kom er maar niet tussen. Dat ligt aan mezelf, hoor. Want ik wordt echt wel opgenomen in de groep, echter, zij hebben inside jokes, hebben aan het half woord genoeg en ik weet niets te zeggen. Er is ook geen ruimte voor een gezellig gesprek. Hierdoor voel ik me beetje bij beetje verder verwijderd van de groep en dat vind ik niet echt fijn.

Sowieso kijk ik altijd de kat uit de boom maar langzamerhand vind ik wel dat er iets moet veranderen. Dat ligt aan mezelf, maar ik vind het onwijs moeilijk.

En doordat ik deze -druk- voel maakt dat niet veel makkelijker. :ja:

Heeft iemand wat tips?
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 03 Feb 2016 11:14

Re: Hechte groep, struikelblok?

Wat je aan geeft, is dat het meer aan jezelf ligt. Gaan ze ook een gesprek met je aan? Misschien moet je het meer los laten dat je er later bij bent gekomen en jezelf proberen meer open te stellen.
<<

anoniem213

Bericht 03 Feb 2016 11:20

Re: Hechte groep, struikelblok?

Als je het leuk vindt om iedereen wat beter te leren kennen, zou ik eens na afloop direct voorstellen om een keer met z'n allen iets te gaan drinken (bijvoorbeeld de week erna na afloop van de les). Er is vast wel in een straal van vijf kilometer een plek waar je iets kunt drinken toch?
<<

Anoniem 146

Bericht 03 Feb 2016 12:19

Re: Hechte groep, struikelblok?

Nee, ze gaan zelf ook niet echt een gesprek aan. Ik vraag vaak wel hoe het is, of ze een leuk weekend hebben gehad. Ik merk wel dat dat sneller persoonlijk gericht is dan aan de groep. Verder wordt er weinig terug gevraagd. Dus misschien stellen ze zichzelf ook niet heel erg open. Gisteren bijvoorbeeld heb ik na het spelen gevraagd of ze nog carnaval gaan vieren. Dat gesprek werd meer een gesprek tussen twee oud gediende. Ze hadden kunnen vragen of ík ook ga carnavallen, Maar dat gebeurde niet. Ik had overigens niet het idee dat dat opzet was, zo liep het gewoon.

Over een aantal weken hebben we een toernooi. Misschien liggen daar wat mogelijkheden. Na het spelen is vrees ik geen optie. We zijn pas om 22.00 klaar. Op een dinsdagavond. Voordat je dan in een café zit is het al woensdag. :wink:
<<

Anoniem 146

Bericht 03 Feb 2016 12:21

Re: Hechte groep, struikelblok?

Spel inhoudelijk is er wel wat praat, maar dat is mijn inziens niet genoeg om goed in de groep te kunnen komen.
<<

GuusGeluk

Noob

Berichten: 77

Geregistreerd: 17 Dec 2015 18:19

Bericht 05 Feb 2016 09:06

Re: Hechte groep, struikelblok?

Misschien kan je het bespreekbaar maken. Of opper dat je ze graag beter wil leren kennen en nodig ze uit. Altijd goed voor het team gevoel om een keer iets samen te doen!

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers