Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Juffen: studiedagen en andere verplichtingen?

<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 02 Feb 2016 21:25

Juffen: studiedagen en andere verplichtingen?

Dit schooljaar werk ik voor het eerst parttime en loop ik dus voor het eerst tegen verplichtingen op mijn niet-werkdagen aan. Dit schooljaar hebben we 11 studiedagen. Daarvan vallen(of zijn geweest) er 3 in vakanties.
5 van de 11 studiedagen zijn gepland op mijn niet-werkdagen, al heb ik er door mijn verlof daarvan 2 misgelopen. Van de 3 waar ik wel nog verplicht moet komen, is er 1 de vrijdag voor de voorjaarsvakantie en de ander de donderdag voor Pasen, omdat dat zo leuk/fijn/handig voor de ouders is, hebben zij lekker een dag langer vakantie/weekend of whatever. Daar baal ik stiekem best van. Sowieso vind ik dat we veel studiedagen hebben dit jaar.
Naast de studiedagen hebben we nog verplichte vergaderingen, dat zijn er dit jaar 6, waarvan ik er voor 3 terug moet komen. Dan zijn er ook nog vergaderingen/informatieavonden/andere dingen waarbij je niet direct verplicht bent, maar het soms toch echt wel heel wenselijk is dat je komt, of dat er dusdanige informatie besproken wordt dat je dat eigenlijk niet kan missen.
Tussen de kerstvakantie en de voorjaarsvakantie zitten 4 niet-werkdagen dat ik moet terugkomen of waarbij het handig/fijn is om er te zijn (belangrijke info over volgend schooljaar, afscheid collega (en ja, dat is dan een keuze, maar ik vind toch ook wel dat je indien mogelijk daarbij hoort te zijn)), en dat in 7 weken tijd.

Ik ben heel benieuwd hoe dit is op andere scholen. Hebben jullie ook zoveel studiedagen? Wordt je altijd geacht erbij te zijn?
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Feb 2016 21:39

Re: Juffen: studiedagen en andere verplichtingen?

Elf studiedagen is wel heel veel! Ik weet niet hoeveel wij er hebben, wel een aantal en sommige ook op mijn vrije dag. Twee weken geleden toevallig nog. Deze dagen zijn opgenomen in de normjaartaak en je moet er dan ook bij aanwezig zijn. Als het niet verplicht, maar alleen wenselijk is om ergens bij te zijn, dan skip ik het nog wel eens hoor. We moeten al zo vaak buiten reguliere werktijden opdraven voor van alles en nog wat!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem315

Bericht 02 Feb 2016 22:00

Re: Juffen: studiedagen en andere verplichtingen?

Wij hebben 1 studiedag van de stichting en een stuk of 3 van de school zelf. Die zijn verplicht, ongeacht of het je werkdag is.

Daarnaast hebben we een aantal verplichte vergaderingen en een heleboel werkdag-vergaderingen.

11 studiedagen vind ik bizar veel. Hoe kan het dat de leerlingen zo vaak vrij kunnen? Dat kost toch dagen?
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 03 Feb 2016 07:26

Re: Juffen: studiedagen en andere verplichtingen?

Ik werk fulltime, dus heb het probleem niet. (Nog niet)
Maar wij hebben dit schooljaar ook veel studiedagen.
Dat ligt vooral aan onze schooltijden. De kinderen maken teveel uren.
Maar is weer elk schooljaar anders, want het ligt ook aan hoe lang het schooljaar is.
En dat moet gecompenseerd worden met studiedagen en bij ons zelfs een extra week voorjaarsvakantie voor de kinderen.
Wij hebben die week dan een studieweek.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 04 Feb 2016 09:33

Re: Juffen: studiedagen en andere verplichtingen?

Geen idee hoe het kan dat de leerlingen zo vaak vrij kunnen. Vorig jaar en de jaren ervoor hadden we volgens mij ook zo rond de 4 studiedagen.
Gekkie, moet iedereen dan die volledige studieweek aanwezig zijn?
Bliss, het klopt dat ze in de normjaartaak zitten, maar goed, ik krijg het echt niet voor elkaar dat te compenseren op mijn vaste werkdagen. Er wordt hier gezegd dat je die extra uren tussen de 2 vakanties waarin ze zitten moet compenseren. Dat betekent dat ik nu in 7 weken tijd op mijn gewone werkdagen 10 uur moet compenseren door eerder weg te gaan. We zitten echter ook midden in de cito's (dus analyseren, plannen maken etc) en de rapporten gaan er over 2 weken uit.
Dingen die wenselijk zijn maar niet verplicht skip ik ook steeds meer. Voor D. er was was ik zo ongeveer overal bij, daar ben ik nu wel klaar mee.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 04 Feb 2016 23:12

Re: Juffen: studiedagen en andere verplichtingen?

Ik zeg nu vast iets krom, maar als de leerlingen zoveel uren maken dat ze extra vakantie moeten krijgen maken jullie die uren toch ook? Waarom komen er dan voor de leerkrachten extra studiedagen bovenop?
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 05 Feb 2016 07:34

Re: Juffen: studiedagen en andere verplichtingen?

Er is een verschil tussen lesgebonden uren en niet lesgebonden uren.
Er zit een hele berekening achter.
En die week studiedagen terwijl de kinderen vakantie hebben, hoef je alleen het aantal dagen terug te komen dat je normaal ook werkt.
Dus werk je normaal 3 dagen, kom je in die studieweek ook maar 3 dagen naar school.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Burgemeester Evi