Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geluidsoverlast van ganzen

<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 03 Feb 2016 08:27

Geluidsoverlast van ganzen

Sinds een paar weken hebben mensen bij ons in de straat ganzen in de tuin. Ik kom er niet goed achter wie precies, maar het kan niet ver weg zijn, want ik hoor ze enorm hard als ik op onze oprit sta. Nu voel ik me een gigantische zeikerd als ik het zeg, maar wij hebben serieus overlast van die beesten... Dat we ze overdag regelmatig binnenshuis boven de muziek uit horen gakken, vind ik nog tot daaraan toe, maar ze houden ons S nachts ook uit onze slaap, en dat vind ik veel vervelender. Ze slaan meerdere keren per nacht ineens aan, waarschijnlijk omdat ze ergens van schrikken ofzo, en wij worden daar dus wakker van, omdat we met open raam slapen. Voor nu zouden we t eventueel nog kunnen oplossen door t raam gewoon dicht te doen (al vind ik dat niet echt fijn S nachts), maar in de zomer wil ik gewoon het raam open kunnen doen, anders is het niet uit t houden binnen.

Wat zouden jullie doen? We kennen de mensen in de straat niet goed genoeg om maar gewoon bij een paar huizen langs te gaan om te vragen of die ganzen van hun zijn. Daarnaast weet ik ook niet goed wat ik dan wil bereiken. Ik kan moeilijk vragen om ze S nachts stil te houden. Dus: kán ik überhaupt wel wat doen? Of is het een kwestie van accepteren?
<<

Anoniem304

Bericht 03 Feb 2016 08:33

Re: Geluidsoverlast van ganzen

Serieus? Mensen die op een buurtje of in een rijtjeswoning ganzen houden zonder de buren eerst op de hoogte te stellen of te vragen? Ik vind dat echt niet netjes.

Als je die beesten binnen over dag boven de muziek uit hoort, dan zou ik gewoon gaan klagen. Wegwezen met die beesten. Mijn moeders buren hebben ook 5/6 kippen, die hoor je ook echt de hele dag tokken. Knettergek word je er van. Mijn moeder vindt het wel gezellig, maar ik vind het echt heel irritant. Gelukkig woon ik er niet, maar die mensen hebben dat ook gewoon maar gedaan zonder te vragen. Ik vind dat niet netjes.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 03 Feb 2016 08:35

Re: Geluidsoverlast van ganzen

Eens met Yadira. Ik vind ganzen geschikt voor op de boerderij maar niet midden in een woonwijk. Ik zou toch even bij wat mensen aanbellen om te kijken bij wie ze horen. Wellicht hebben deze mensen niet door hoe erg de overlast voor anderen is. Vaak kun je van je eigen dieren veel meer hebben namelijk.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 03 Feb 2016 08:54

Re: Geluidsoverlast van ganzen

Ai, ik vind dat ook not done om zomaar ganzen in je tuin te gaan houden in een woonwijk. De wilde ganzen die in het water achter ons huis wonen zitten momenteel in een territoriumstrijd, en dat geeft soms inderdaad enorme herrie! Ook 's nachts. Ik snap dus goed dat het overlast kan geven. Ik zou er toch achter proberen te komen van wie ze zijn en dan om te beginnen gewoon vriendelijk tegen die mensen vertellen dat je het erg hoort binnen en vragen of ze zich dat realiseren.

Weet je trouwens zeker dat ze in een tuin worden gehouden, of kunnen het ook wilde ganzen zijn in een watertje?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 03 Feb 2016 09:23

Re: Geluidsoverlast van ganzen

Ah, fijn te lezen dat het niet aan mij ligt dat ik me eraan stoor! Er staan hier hoofdzakelijk vrijstaande woningen, dus t is niet echt een dichtbebouwde buurt met rijtjeswoningen, maar dan nog vind ik het vreemd om zomaar ganzen te gaan houden. Onze achterburen hebben kippen, maar daar hebben we totaal geen last van. Die maken aanzienlijk minder herrie.

@Teun: nee het kunnen geen wilde ganzen zijn, of althans, er is hier geen watertje of weilandje ofzo waar je die beesten zou kunnen verwachten.

Dan toch idd maar de stoute schoenen aantrekken en eens een rondje doen binnenkort. Dan kan ik bij de buren van wie ze niet zijn meteen peilen of zij er ook last van hebben of dat ze het wel prima vinden.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 03 Feb 2016 09:25

Re: Geluidsoverlast van ganzen

Bij mijn vriend in de buurt zitten er ook ergens ganzen! Helemaal gek werden we van die beesten 's nachts. Maar kan me niet voorstellen dat iemand die beesten als huisdier houdt in hartje Randstad....
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers