Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Terschelling (veerboot e.d.)

<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 01 Feb 2016 11:37

Terschelling (veerboot e.d.)

Wij gaan begin maart met de familie van mijn man een weekend naar Terschelling. Nu zit ik net te kijken voor de boot en ik ben heel erg geschrokken van de prijs. Met z'n 5en betalen we €222 om aan de overkant te komen en weer terug. Dat is echt bizar veel geld, waarom? Texel kost je €35!

Ik ben hier best van geschrokken en vind dit eigenlijk een niet normaal bedrag. Maar wat is het alternatief? We zijn met z'n 5en waaronder een dreumes van 1,5. Moeten best wat bagage meenemen en een buggy etc. Met z'n 5en passen we ook niet in een reguliere taxi natuurlijk. En dan zitten we in ons huisje daar en hebben we geen auto tot onze beschikking, ook niet handig. Heeft er iemand misschien een briljante tip? Of moeten we gewoon die €222 ophoesten?
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem281

Bericht 01 Feb 2016 11:40

Re: Terschelling (veerboot e.d.)

Oh geen idee, maar ik had wel dezelfde schrik, over de prijzen! Echt bizar veel geld idd..
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 01 Feb 2016 11:54

Re: Terschelling (veerboot e.d.)

Sowieso proberen ze auto's op de waddeneilanden te weren, dus kost het veel om deze mee te nemen (Ameland is geloof ik nog duurder). Maar verder is Terschelling ook best een lange overtocht (geloof iets van 1,5 uur of zo) en Texel maar 20 minuten, dus dan is net niet gek dat daar een prijsverschil tussen zit.
Vrees dat er ook weinig keuze is, geloof dat er maar 1 rederij is.
<<

Anoniem173

Bericht 01 Feb 2016 11:55

Re: Terschelling (veerboot e.d.)

Volgens mij is Terschelling auto luw net zoals een aantal andere eilanden. Wij deden vroeger altijd alles op de fiets daar. Gingen met de trein naar Harlingen. Dan op de boot. Daar staan van Veel verhuurders busjes klaar om je bagage naar de accomodatie te brengen. Wij huurden dan fietsen en fietsten naar het huisje toe.
<<

Anoniem173

Bericht 01 Feb 2016 11:55

Re: Terschelling (veerboot e.d.)

Overigens is alleen de overtocht met alleen mensen al duur hoor. Geloof vroeger retour al 50 gulden pp!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Feb 2016 11:59

Re: Terschelling (veerboot e.d.)

Ik schrik ook elk jaar weer van de kosten naar Vlie... Maar dan heb je ook wat :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Feb 2016 13:10

Re: Terschelling (veerboot e.d.)

Terschelling is niet auto luw.
Het zal inderdaad wel te maken hebben met de langere overtocht.
2014 2016
<<

anoniem213

Bericht 01 Feb 2016 14:50

Re: Terschelling (veerboot e.d.)

Op Texel is het vervoer ook geregeld door de bewoners zo ver ik weet en naar Terschelling is het een particulier bedrijf. Daarnaast moet dat bedrijf een bepaalde garantie geven waardoor het eiland, bij welke (weers)omstandigheden dan ook, bereikbaar blijft. Een tijdje was er naar Terschelling een alternatief bedrijf, maar dat was oneerlijke concurrentie, omdat zij dus niet hoefden te varen als er te weinig opvarenden waren of het qua weer niet lukte.

Ik schrok overigens ook toen ik de prijzen zag naar Terschelling toen ik de laatste keer daarheen ging, maar het is wel een veel langere reis dan naar Texel (daar viel de prijs me trouwens juist heel erg mee).
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 01 Feb 2016 18:15

Re: Terschelling (veerboot e.d.)

De boot naar Terschelling/Vlieland is inderdaad erg duur!
Heb je echt zoveel spullen voor een weekend mee? Met drie kinderen vast wel. Gaat er ook iemand anders met de auto bij wie jullie spullen in kunnen? Of bijvoorbeeld 1 of 2 van je kinderen. Dan zou je nog kunnen overwegen om je auto in Harlingen te laten staan. Op het eiland vermaak je je denk ik wel zonder auto, lekker fietsen daar!
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 01 Feb 2016 18:51

Re: Terschelling (veerboot e.d.)

We gaan met meer maar de auto's zitten vol, dus spullen daarbij proppen gaat hem niet worden. We moeten het er maar mee doen kaar ik vind het echt absurd veel geld en zal niet snel weer naar Terschelling gaan hierom. Het is langer varen dan Texel ja maar ik vind €35 en €222 nogal een verschil. Als ik dat van tevoren geweten had waren we daar nooit naartoe gegaan in ieder geval. Een gevalletje jammer maar helaas geloof ik.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem282

Bericht 01 Feb 2016 23:21

Re: Terschelling (veerboot e.d.)

Texel is pas sinds een aantal jaren €35,- Goedkoop als je met een auto vol zit met passagiers. Als je alleen met de auto bent is het dezelfde prijs. Het was voorheen dat je betaalde naar leeftijdsklasse (vanaf 12 jr. werd het een heel ander tarief, volgens mij gewoon het tarief voor volwassenen als ik het me goed herinner) en dat kon dan ook best prijzig worden en volgens mij de auto apart. Dat weet ik eigenlijk wel zeker, want ik heb dit ritje tig keer in m'n leven gemaakt. Ik vind €222,- prijzig, maar het is wel 4,5x zo lang als Texel, dus in die zin niet echt te vergelijken met elkaar.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 01 Feb 2016 23:40

Re: Terschelling (veerboot e.d.)

Ameland is 45 min varen en met auto en 2 personen ook over de €100. Scheelt wel welk seizoen.
D. 💙14-01-2019💙

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers