Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Compact camera, maar welke?

<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 31 Jan 2016 13:55

Compact camera, maar welke?

Ik heb net in mijn hoofd gehaald dat ik nog een nieuwe camera wil kopen voor mijn vakantie straks..
Ik wil er ook mee kunnen filmen. Heb nu een oude Panasonic Lumix FZ28, groot en oud (2008 gekocht).

Zit te kijken naar de Canon PowerShot SX610 HS, iemand ervaring mee? Of kan ik beter voor een Nikon of Panasonic gaan?
Budget is max 200 euro, liefst wat minder.. Iemand die me wilt helpen? Vertrek over 6 dagen :laughcry:
<<

Juno

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 246

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:31

Bericht 31 Jan 2016 14:08

Re: Compact camera, maar welke?

Een professioneel fotograaf die ik ken, raadde deze camera eens aan als je op zoek ben naar een goede compact camera http://www.cameranu.nl/nl/p622925/canon ... mera-zwart
And don't forget to live the dreams and dream...
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 31 Jan 2016 14:33

Re: Compact camera, maar welke?

Dankje! Die is alleen boven mijn budget maar is volgens mij de opvolger van diegene die ik in mijn OP genoemd had. Zal ze straks eens ff vergelijken
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 31 Jan 2016 16:52

Re: Compact camera, maar welke?

Iemand anders nog tips? Zit ook te kijken naar de Nikon S7000 en Sony WX350.. Twijfels twijfels
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 31 Jan 2016 18:25

Re: Compact camera, maar welke?

Taxfree op BKK kopen!

Een kleine handzame die je makkelijk in je rugzak kan stoppen hebben ze daar genoeg en het scheelt ook nog best wat kosten.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 31 Jan 2016 18:31

Re: Compact camera, maar welke?

Ja scheelt het daar zoveel? Heb nu via Coolblue de SX610 gekocht, voor 149.. Maar kan die altijd nog terug sturen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 31 Jan 2016 20:03

Re: Compact camera, maar welke?

Ik heb mijn nieuwe camera daar gekocht. Scheelde 300 euro...maar goed dat was ook wel een dure.
Zag andere mensen er eentje kopen, een compacte, voor ongeveer 3800 baht.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 31 Jan 2016 20:05

Re: Compact camera, maar welke?

Ja maar enkel een prijs zegt niks ;) Je hebt hier ook camera's voor 80 euro ;) Weet je ook om welke het ging? Wat ik tot nu toe online kon vinden bij camera winkels in Bangkok, was dezelfde camera 50 euro duurder. Plus dat de Baht nu ook erg ongunstig staat.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 31 Jan 2016 20:55

Re: Compact camera, maar welke?

Ik heb het over taxfree kopen op het vliegveld. Maaaar....als je er nu eentje hebt weet je zeker dat je er eentje hebt.

De baht is idd niet gunstig.

Ik heb niet gekeken welke zij kochten, was zelf met zaken bezig ;) hoorde nog wel Nikon en onderwater.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 31 Jan 2016 21:14

Re: Compact camera, maar welke?

Ja ik snap dat je het over taxfree hebt, maar als een camera in gewone winkels daar 200 euro is, zal hij taxfree niet veel goedkoper uitkomen, dan zou de taxfree prijs bijna 30% lager moeten liggen.

Als het een Nikon was die onder water kon, voor die prijs, zal het waarschijnlijk de Nikon Coolpix S33 geweest zijn, die is hier nu ook maar 89euro. De enige andere camera van Nikon die onder water kan is zo'n 270 euro hier.
2 jaar geleden viel het me trouwens ook tegen hoe de prijzen waren in Thailand voor elektronica.
<<

Zero

Bericht 31 Jan 2016 23:26

Re: Compact camera, maar welke?

In die prijsklasse zijn de camera's van de meeste merken eigenlijk allemaal van vergelijkbare kwaliteit en kijk je echter alleen naar wat je denkt nodig te hebben.
Ik kan wel roekeloos wat namen op gaan noemen wat een goede camera is, maar als ik jou een camera met heel veel zoom aanpraat terwijl jij er eigenlijk op uit ben om landschappen te fotograferen, dan heb je eigenlijk helemaal niets aan mijn advies.
Ik zie inmiddels ook al dat je een keuze hebt gemaakt en ik denk dat je daar prima mee uit de voeten zult zijn :)

Taxfree kopen kan overigens goedkoper zijn, maar kan een struikelblok zijn als het gaat om garantie. De fabrikant gaat na een jaar geen service meer verlenen en dan mag je terug naar de winkel als er wat mis mee is...
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 01 Feb 2016 00:09

Re: Compact camera, maar welke?

Ik wil vooral straks op reis leuke fotos en filmpjes kunnen maken. Dus heel breed eigenlijk. En dat maakt het ook lastig, zeker als je er zoals ik geen verstand van hebt :-P
<<

Zero

Bericht 01 Feb 2016 00:34

Re: Compact camera, maar welke?

Het lijkt veel lastiger dan je denkt hoor :) je kunt jezelf gewoon een paar goede vragen stellen om er achter te komen wat bij je past:

- wat ga ik fotograferen? (landschap > groothoek. All around > groothoek tot goede zoom. Safari > enorme zoom)
- waar ga ik fotograferen? (buiten > alle camera's even goed. binnen / nacht > kijken naar een goede lichtgevoelige sensor)
- wie gaat er gebruik maken van de camera? (alleen jij > zoek een model die je snapt. familie > zoek een familie model die simpel is

Met deze vragen selecteer je eigenlijk al snel zelf een goede camera (maar de goede verkooppunten zullen je ook op deze manier vragen wat je nodig denkt te hebben)

En op een aantal sites kun je ook gewoon selecteren wat je zoekt in een camera en dan komt de juiste er uit (maar dat heb je vast al gedaan, want ik ken de site waar je hebt gekocht ;) )

Je zult altijd ergens concessies moeten doen betreft camera's, maar ik denk dat je met de SX610 een prima all arounder heb.

PS welke kleur heb je gekozen? :D
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 01 Feb 2016 00:37

Re: Compact camera, maar welke?

Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Fijn om te horen dat ik waarschijnlijk een goede keus gemaakt heb!
Ik heb uiteindelijk toch de zwarte gekozen al twijfel ik nu achteraf of ik niet toch liever de rode had gehad haha :-P
<<

Zero

Bericht 01 Feb 2016 00:45

Re: Compact camera, maar welke?

Hahaha ja dat ken ik. Ik heb sinds kort ook een nieuwe compact en ik kan ook erg lang twijfelen.
Ik ben al lang blij dat de camera's waar ik naar keek laatst alleen in zwart waren, anders had ik het nu nog niet uitgedokterd.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers