Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat voor vakantieganger ben jij?

<<

Anoniem313

Bericht 27 Jan 2016 18:19

Re: Wat voor vakantieganger ben jij?

Haha, Geel, volgens mij moet je dan gewoon je reisgenoot je trip laten boeken en volgzaam zijn.
Ik ben ook niet een heel specifiek type qua vakantievoorkeur. Ik heb verschillende dingen gedaan die ik gaaf vond: op de bonnefooi rondreizen door Ethiopië met een vriendin, stedentripjes binnen en buiten Europa, veel in de US geweest, met m'n zus naar foute all-in tenten, en nu de met de kinderen wat rustiger vakanties in Frankrijk. In die laatste categorie vind ik het heerlijk om in een ouwe gite in the middle of nowhere te zitten met om je heen alleen weilanden en Limousin runderen. Nu de oudste deze zomer 4 is wordt het voor hem wel fijn om andere kinderen om zich heen te hebben, en gaan we ws combineren: 1 weekje niksen in een gite op het platteland en 1 weekje glamping ( :banaan: ) in zo'n safaritent op een hopelijk niet al te massale camping.
<<

Geel

Bericht 27 Jan 2016 18:22

Re: Wat voor vakantieganger ben jij?

Wat is een glamping!

Ja, lijkt me heerlijk als iemand iets boekt en ik alleen maar mee hoef. Zo'n Suprise me-vakantie of hoe heet dat lijkt me ook tof.
<<

Anoniem313

Bericht 27 Jan 2016 18:24

Re: Wat voor vakantieganger ben jij?

Geel schreef:Wat is een glamping!

Ja, lijkt me heerlijk als iemand iets boekt en ik alleen maar mee hoef. Zo'n Suprise me-vakantie of hoe heet dat lijkt me ook tof.


Glamping is een verschrikkelijk woord dat verwijst naar een concept van luxe kamperen: glamorous camping. Dat is kamperen voor mensen die niet op een matje willen slapen met hun neus in de binnentent.
<<

Geel

Bericht 27 Jan 2016 18:27

Re: Wat voor vakantieganger ben jij?

O, klinkt fantasties!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 27 Jan 2016 18:46

Re: Wat voor vakantieganger ben jij?

Ja voor glamping zou ik evt. nog wel te porren zijn (als het moet haha).
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 27 Jan 2016 19:30

Re: Wat voor vakantieganger ben jij?

Ik ben geen vakantieganger, kan dat ook? :P
<<

Vivianne

Bericht 28 Jan 2016 00:36

Re: Wat voor vakantieganger ben jij?

Geel schreef:Wat is een glamping!

Ja, lijkt me heerlijk als iemand iets boekt en ik alleen maar mee hoef. Zo'n Suprise me-vakantie of hoe heet dat lijkt me ook tof.


Oh dat wil ik ook nog eens doen. Lijkt mij erg leuk om niet te weten waar je naar toe gaat. Het lijkt mij dan ook nog tof om het kraslot zelfs niet open te krassen maar pas te ontdekken waar je bent als je het vliegtuig uit stapt. Of kan dat niet? Omdat je dan niet weet in welk vertrekhal je moet zijn?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11397

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 28 Jan 2016 10:56

Re: Wat voor vakantieganger ben jij?

Jammer Marin, dat je nu tussen de drukte zit. Dan heb je niet het rustige van Koh Chang gezien.

Ik ben avontuurlijk, hou van backpacken. Niet in hostels, heb graag mijn eigen douche en toilet. Ik hou van basic hutjes (wel met douche en toilet) op het strand pal aan tropische zee. Niet om uren te liggen, dat kan ik niet. Maar wel om te wandelen, ontspannen, van daaruit uitstapjes maken die ik het liefst zelf doe. Duiken gaat georganiseerd, maar ik huur rustig een motorfiets om mee te toeren.
Ik hou ook wel van grotere steden, maar niet voor langer dan een dag of twee.

Als ik een enorme niksdoekortevakantietussendoor Heb dan kan ik wel genieten van een week al inclusive.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem315

Bericht 28 Jan 2016 11:03

Re: Wat voor vakantieganger ben jij?

Ik ben het liefst actief: dorpjes, musea en bijzonderheden bezoeken en uiteraard op excursie gaan.

Op het strand liggen is niet aan mij besteed. Een uurtje, oké, dat gaat. Maar daarna ga ik me onrustig voelen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 28 Jan 2016 11:38

Re: Wat voor vakantieganger ben jij?

Geel schreef:
Elliot schreef:Ik denk er precies zo over Geel! Al ben ik nog nooit met mijn zus in Barcelona geweest, maar je snapt m'n punt.
Hehe ja. Maar heb jij ook dat je eigenlijk niet zo goed weet wat je wilt, als het om vakantie gaat? Ik vind dat soms zo lastig. Het komt ook doordat ik in de tijd van mijn ex echt een klotevakantie met hem heb gehad, ik vond er echt geen klap aan om heel de tijd met elkaar opgescheept te zitten. Tijdens mijn huwelijksreis heb ik ook echt vier dagen nodig gehad om erin te komen. Mijn man was gelukkig heel geduldig. Ik moet (samen) op vakantie gaan echt leren, bah.

Overigens, als we met een groep gaan, bijvoorbeeld met familie of vrienden, heb ik het prima naar m'n zin. Ik ben gewoon beter in groepen.

Nog een andere frustratie: ik weet nooit waar ik naartoe wil. Dan denk ik 'hmm, Italië, leuk'. Vervolgens ga ik zoeken, maar ik verdwaal al tussen de duizenden campings en hotels. Dan heb ik eindelijk iets leuks gevonden, dus ga ik op Google Maps kijken, maar dan vind ik de locatie weer niet perfect genoeg. Het is één groot mierenneukfestijn. Uiteindelijk wil ik vaak nergens meer naartoe.

Ik herken echt alles!
Ik voel ook altijd een soort druk, dan heb ik aan de ene kant zin om gewoon op m'n kont te gaan zitten bij het zwembad, maar dan denk ik tegelijkertijd: Nee, je bent nu helemaal in Land X, daar moet je van genieten. Hup, ga excursies doen zodat je iets van het land ziet.
En inderdaad, vakantiebestemmingen zoeken vind ik een hel. Ook altijd bang dat iets tegen gaat vallen, waardoor ik vaak naar dezelfde bestemming terugga omdat ik weet dat ik het daar leuk vind. Drama to the max.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Jan 2016 11:50

Re: Wat voor vakantieganger ben jij?

Jip, ja ik vond koh Chang mooi maar niet heel bijzonder ofzo. Misschien had ik me meer bij een tropisch eiland voorgesteld.

Elliot, dat herken ik dan ook wel weer, van doen we wel genoeg, halen we wel het uiterste uit de vakantie, zeker wanneer je wél even rustig aan doet. Daarom is een strandvakantie ook niks voor mij, ik word daar veel te onrustig voor. Daarentegen zitten we nu in een hotel in Bangkok en hadden we allebei niet echt zin om de warme stad in te gaan voor twee uurtjes, dus zijn we even gaan poolen met een biertje in het hotel. Dat is óók vakantie en rust, moet ik dan maar denken. Ook best lekker af en toe.
Let's discover the world together.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 28 Jan 2016 13:11

Re: Wat voor vakantieganger ben jij?

Wat zijn jullie allemaal actief! Ik hou van op m'n luie kont zitten in een resort met een boek. Beetje eten, lezen, af en toe omdraaien en insmeren en mij hoor je niet :smile:
Kamperen vind ik ook leuk maar wel alleen met echt mooi weer.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 28 Jan 2016 15:20

Re: Wat voor vakantieganger ben jij?

Ik denk dat ik niet helemaal in een 'hokje' te stoppen en qua vakanties.

Ik vind het heerlijk om op wintersport te zijn en dan dus 4-6 uur per dag actief bezig te zijn met skiën.
Daarentegen vond ik het op Sint-Maarten ook heerlijk om aan het strand te liggen.

Echter, een week lang alleen maar aan het strand/zwembad liggen is niet aan mij besteed.
Vaak doen we om de dag wel een dagvullende activiteit (wandelen, stadje bezoeken, museum) of zorgen we dat we 's morgens iets actiefs doen en dan 's middags lekker bij de tent zitten.
Komende vakanties zullen met zijn drietjes zijn, ben benieuwd in hoeverre dat iets aan ons programma veranderd.
Sowieso zullen we op bepaalde tijden wat meer gebonden zijn aan de camping, omdat ons zoontje dan slaapt.
<<

Anoniem173

Bericht 28 Jan 2016 15:31

Re: Wat voor vakantieganger ben jij?

Ik hou echt van verschillende soorten vakantie. Een paar weken een land verkennen, allerlei grote steden bekijken en mooie natuurgebieden. Wel het liefste in een Hotel - motel met eigen douche en wc. We koken nooit op vakantie, lekker eten bij wat er in de omgeving te vinden is.

Strand vakanties vind ik ook super lekker. Uren op het strand liggen, een boek lezen, s avonds me mooi optutten en lekker uit eten en over de boulevard flaneren. Helemaal aan mij besteed.

Meestal is onze grote vakantie dan ook 2-3 weken rondreizen en in het najaar nog een week naar de zon
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 28 Jan 2016 16:13

Re: Wat voor vakantieganger ben jij?

Dat 'moeten' herken ik wel; nu heb ik daar sowieso een handje van, maar op vakantie vind ik het ook snel zonde om niks te doen, want ik ben immers op vakantie, dus dan moet ik daar optimaal van profiteren. Bij mijn komende vakanties ga ik daar wat meer op letten, want idd: niks doen en lekker chillen is óók vakantie vieren.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem185

Bericht 28 Jan 2016 16:23

Re: Wat voor vakantieganger ben jij?

Ik vind het allemaal leuk. Het ligt er gewoon aan hoe de situatie is welke soort vakantie ik wil.
<<

Geel

Bericht 28 Jan 2016 16:26

Re: Wat voor vakantieganger ben jij?

Emma schreef:Wat zijn jullie allemaal actief! Ik hou van op m'n luie kont zitten in een resort met een boek. Beetje eten, lezen, af en toe omdraaien en insmeren en mij hoor je niet :smile:
Deze mensen bewonder ik enorm.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 29 Jan 2016 03:46

Re: Wat voor vakantieganger ben jij?

Ik wás echt het vliegreis-naar-spanje-type. Dan 8 dagen een beetje zonnen,lezen en tapas eten...
Maar sinds ik in 2014 alleen naar Thailand ben geweest, ben ik toch wat meer van de actieve vakanties geworden.
Ik wil dingen zien, ontdekken, erop uitgaan zonder plan, andere culturen verkennen etc. En dan nog het liefst alleen ook, dat is me zó goed bevallen.

Neemt niet weg dat ik een paar dagen relaxen tussendoor op een strand evengoed nog heel erg kan waarderen. Dus een beetje de afwisseling tussen relaxen en actief zijn.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Jan 2016 17:14

Re: Wat voor vakantieganger ben jij?

Ik ben wel een lekkere all in vakantie nergens druk om hoeven maken. Maar ik hang niet de hele dag bij het hotel ga er op uit. Een dag tocht daar in de omgeving

Ik zijn echt nooit rondreizen in landen als Afrika Azië.
Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 29 Jan 2016 18:13

Re: Wat voor vakantieganger ben jij?

sarah1985 schreef:Ik zijn echt nooit rondreizen in landen als Afrika Azië.


Dat zijn geen landen ;)
❤ 7 juni 2018
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Jan 2016 21:34

Re: Wat voor vakantieganger ben jij?

Bliss schreef:
sarah1985 schreef:Ik zijn echt nooit rondreizen in landen als Afrika Azië.


Dat zijn geen landen ;)

ik zou allemaal landen typen, maar bedoelde meer van die avontuurlijke reizen die marin nu maakt, dat zou niks voor mij zijn
Afbeelding
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3402

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 30 Jan 2016 00:07

Re: Wat voor vakantieganger ben jij?

Ik wil en moet altijd heel veel. Ik wil altijd nog een bochtje verder om te kijken wat daar is. Ik heb 120 ideeën die ik allemaal in een korte periode wil proppen. Ik ga op bepaalde bestemmingen graag met een groepsreis mee omdat ik dan zelf geen tijd en energie kwijt ben aan vervoer en overnachtingen zoeken, dan wel met de vrijheid om ter plekke alleen te doen wat ik wil of toch met een excursie mee om meer achtergrond informatie te krijgen. Ik vind verre bestemmingen prachtig maar vind Duitsland bv ook heerlijk. Ik probeer cultuur in een reis te stoppen, vind straattheater ed heel leuk, nu een paar jaar ook door wat Europese landen gereisd en dan worden mensen soms al moe als ze mijn plannen horen: ik zoek dan allerlei evenementen als vliegshows, vuurwerkshow, straattheater, wil er graag een openluchtmuseum in hebben, andere musea, grotten, boottocht, kasteel, kerk moderne architectuur ed. Ik vind het wel heerlijk om uit eten te gaan, terrasje te pakken, lokale biertjes te pakken, kan wel een paar uur in een park of biergarten zitten mensen kijken en reisgidsen steeds opnieuw doorbladeren naar wie weet nog voor interessante dingen in de buurt. IK heb een paar keer een paar dagen strand/all-inclusive gedaan als afsluiting van een andere reis en vind het wel even lekker om in de zon te liggen maar verveel me vervolgens snel. Ik kom die dagen wel door maar het is dan ook echt doorkomen in plaats van dat ik daar volop van geniet. Al kan ik wel meer dingen los laten in de vakantie, ik wil van alles en plan van alles maar kan ook rustig ter plekke beslissen om uiteindelijk iets niet te doen. Ik moet meestal thuis wel bijkomen van mijn vakanties.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 31 Jan 2016 21:39

Re: Wat voor vakantieganger ben jij?

Ik houd eigenlijk van alle soorten vakanties. Ik ben dol op stedentrips, de omgeving verkennen, musea bezoeken etc.
Ik kan ook erg genieten van gewoon lui aan het strand ergens zitten, hoewel ik dan over het algemeen helemaal niet veel echt niks lig te doen. Ik ga een boek lezen of lekker zwemmen in het zwembad.
All inclusive heb ik nog maar 1 keer gedaan, ik moet zeggen dat ik het wel ok vond, maar het is voor mij niet echt een must. Hoewel dat nu met de kinderen wel écht heel chill was.
En ik heb ontzettend veel gebackpackt, droom ook nog steeds van verre reizen maken. Echt zoals toen ga ik het niet meer doen, maar gelukkig wil J. wel met mij en de kinderen mooie rondreizen gaan maken. We gaan zeker weten naar de VS, waarheen precies weet ik niet, maar we willen het allebei erg graag en dan ook niet voor maar 2 weken maar liever bijvoorbeeld 4 weken. Verder wil ik wel erg graag naar Cuba en Chili, maar J. wil absoluut niet naar Cuba dus ik denk dat dat 'm gewoon niet gaat worden. Chili en Argentinië wil hij wel heen als de kinderen wat ouder zijn.

Het grote verschil tussen J. en mij is dat ik best met de kinderen naar bijvoorbeeld Maleisië, Cuba, Mexico etc. zou durven, terwijl J. dat echt doodeng vindt en niet wil. Dus een beetje en compromis wordt het wel. Bovendien moeten we sowieso qua activiteiten en rust rekening houden met de kinderen dan. Maar het gaat er vast nog wel een keer van komen om met de kinderen een paar mooie grote reizen te gaan maken. Ik kijk er vast naar uit ;-).
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marsy31