Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vanaf welke leeftijd oorbelletjes?

<<

Anoniem255

Bericht 03 Sep 2013 09:08

Re: Vanaf welke leeftijd oorbelletjes?

Geen idee. Nog niet echt over nagedacht. Ze heeft het er ook (nog) niet over.
<<

Anoniem12

Bericht 03 Sep 2013 09:14

Re: Vanaf welke leeftijd oorbelletjes?

Elliot schreef:
Rush schreef:
Bay schreef:Ook pas vanaf zes jaar, maar ze moet het wel zelf willen. Volgens mij doen ze het bij de juwelier hier niet eens onder de zes jaar, dus dat komt dan goed uit.

Sowieso zou ik niet naar een juwelier gaan.


Waar kan je dan nog meer gaatjes laten zetten?

Bij een tattoo & piercingshop uiteraard. Sommige juweliers gebruiken nog een schietpistool. :shock:
<<

Anoniem57

Bericht 03 Sep 2013 09:19

Re: Vanaf welke leeftijd oorbelletjes?

Hier krijgt ze oorbellen als ze erom vraagt, of dat nou met 2 jaar of 8 jaar is maakt me niet zoveel uit, eigenlijk.
<<

Artemis

Bericht 03 Sep 2013 09:19

Re: Vanaf welke leeftijd oorbelletjes?

Bruintje beer schreef:Hier vind ze mijn oorbellen reuzeintressant. En ze heeft het al een paar keer over gehad. Ik probeer het zo lang mogelijk uit te stellen maar ik vrees het ergste.

Hoezo vrees je het ergste? Dat ze zelfstandig naar de juwelier gaat en met oorlellen thuis komt?
Jij bent toch de baas? Als jij zegt 'nee, pas als je 10 bent' dan krijgt ze ze pas als ze 10 is. Klaar toch?
<<

Artemis

Bericht 03 Sep 2013 09:21

Re: Vanaf welke leeftijd oorbelletjes?

Rush schreef:
Elliot schreef:
Rush schreef:Bij een tattoo & piercingshop uiteraard. Sommige juweliers gebruiken nog een schietpistool. :shock:

En dat is prima bij oorbellen.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 03 Sep 2013 09:22

Re: Vanaf welke leeftijd oorbelletjes?

Ik vind het zo zonde van haar oortjes, haha. Ik heb zelf oorbellen en vind het leuk maar ik vind haar al zo mooi zonder. Gekke ik.
<<

Anoniem12

Bericht 03 Sep 2013 09:25

Re: Vanaf welke leeftijd oorbelletjes?

Febe schreef:
Rush schreef:Bij een tattoo & piercingshop uiteraard. Sommige juweliers gebruiken nog een schietpistool. :shock:

En dat is prima bij oorbellen.

Nou nee, dat is absoluut niet prima bij oorbellen.

Tegenwoordig heb je het drukpistool en de gewone 'drukkertjes'.

Een schietpistool geeft een keiharde knal waar de kindjes van kunnen schrikken en het hoofd weg trekken terwijl dat pistool er nog aan/in zit. Daarnaast wordt het er met zo`n druk ingeschoten dat het wondoppervlak onnodig groot is.

Het drukpistool drukt de oorbelletjes door het lelletje, dit is net zo snel, minder pijnlijk en geeft geen knal. Daarnaast is het wondoppervlak kleiner. De drukkertjes hebben hetzelfde effect, dat is een soort ponsje. Zo hoeft er niet zo`n 'eng' ding aan te pas te komen.

Het schietpistool waar mijn gaatjes mee gezet zijn, dus die met die harde knal, dat kan echt niet meer. En dat is wel wat veel (oude) juweliers nog gebruiken.
<<

Artemis

Bericht 03 Sep 2013 09:31

Re: Vanaf welke leeftijd oorbelletjes?

Nee ok, dat snap ik, maar je hoeft ze ook echt niet te laten piercen ik heb geen idee waar die van mijn dochter mee gedaan zijn, ik was er niet bij. Ze deden het wel aan twee kanten tegelijk, met twee mensen. Ik wist niet dat er verschil in pistolen zat, ik dacht dat ze overal die van vroeger nog gebruikten.
<<

Anoniem 82

Bericht 03 Sep 2013 09:35

Re: Vanaf welke leeftijd oorbelletjes?

Bij de piercingshop waar ik eens geweest ben piercen ze oorlelletjes met een naald. Gaat vast prima, maar dat lijkt me ook eng voor een kind. Als er hier oorbellen komen, dan wordt het dus eerst even op onderzoek uit waar ze de meest kindvriendelijke methode gebruiken. Al heb ik zelf geen trauma overgehouden aan het schietpistool, maar als het beter kan dan dat, graag.
<<

Anoniem12

Bericht 03 Sep 2013 09:38

Re: Vanaf welke leeftijd oorbelletjes?

Ik heb ook niet gezegd dat je ze moet piercen. Ik gaf alleen antwoord op de vraag van Elliot. ;)

Er zijn uiteraard wel piercingshops die alleen met naald piercen, maar de meeste hebben wel gewoon een drukpistool of drukkertjes voor gaatjes in de oorlellen.
<<

Anoniem135

Bericht 03 Sep 2013 09:41

Re: Vanaf welke leeftijd oorbelletjes?

Hier inderdaad met een drukkertje gedaan.
Met z'n 2en tegelijk. Nog voordat ze wat kon zeggen kon zeggen zaten ze er al in haha. Niks van gemerkt. Ze heeft alleen heel lang nog tegen iedereen lopen verkondigen dat ze een 'piercding' had gekregen ipv oorbellen hahaha.
<<

Muis

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 32

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 03 Sep 2013 09:44

Re: Vanaf welke leeftijd oorbelletjes?

Hier krijgt ze ze ook pas als ze er zelf om vraagt. Vanaf een jaar of 4 zou ik het prima vinden maar dat zie ik tegen die tojd wel. Ik ga in ieder geval wel naar een piercingshop en niet naar een juwelier. Ik vind hun apparaat prettiger.
<<

Anoniem 82

Bericht 03 Sep 2013 10:31

Re: Vanaf welke leeftijd oorbelletjes?

Rush schreef:Ik heb ook niet gezegd dat je ze moet piercen. Ik gaf alleen antwoord op de vraag van Elliot. ;)

Er zijn uiteraard wel piercingshops die alleen met naald piercen, maar de meeste hebben wel gewoon een drukpistool of drukkertjes voor gaatjes in de oorlellen.

Nee weet ik, maar ik bedacht me door jouw opmerking dat piercers soms bij gewone oorbellen ook een naald gebruiken. Lijkt me dan ook weer eng voor een kind. Wel fijn dat er ook zijn die drukkertjes gebruiken, gaan we daar naar op zoek als het zover is.
<<

Anoniem12

Bericht 03 Sep 2013 10:34

Re: Vanaf welke leeftijd oorbelletjes?

Ja, ik weet niet of ze dat bij hele jonge kinderen wel doen hoor. Die zijn denk ik veel te bewegelijk voor dat hele proces met een naald. Een piercing duurt best nog wel even voordat het allemaal erin zit.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 03 Sep 2013 11:02

Re: Vanaf welke leeftijd oorbelletjes?

L krijgt oorbellen als ze er zelf om zou vragen. Een baby met oorbellen vind ik persoonlijk vreselijk, maar als ze er zelf om vraagt.. Ja hoor.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem57

Bericht 03 Sep 2013 12:01

Re: Vanaf welke leeftijd oorbelletjes?

snoezel schreef:L krijgt oorbellen als ze er zelf om zou vragen. Een baby met oorbellen vind ik persoonlijk vreselijk, maar als ze er zelf om vraagt.. Ja hoor.


Gelukkig kunnen baby´s nog niet praten :D
<<

Anoniem16

Bericht 03 Sep 2013 12:03

Re: Vanaf welke leeftijd oorbelletjes?

snoezel schreef:. Een baby met oorbellen vind ik persoonlijk vreselijk, maar als ze er zelf om vraagt.. Ja hoor.


Ow dat vind ik er ook vreselijk uitzien bij een baby. N krijgt geen oorbellen als ze erom vraagt haha, pas na haar zesde valt erover te praten ;)
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 03 Sep 2013 12:05

Re: Vanaf welke leeftijd oorbelletjes?

Ze heeft het er nu al wel eens over, maar ze moet van mij minimaal 4 jaar zijn.
Zien het straks wel, mocht ze er echt over doorgaan kan ze ze met 4 jaar krijgen en anders wachten we tot ze het weer zelf aangeeft.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem160

Bericht 03 Sep 2013 12:10

Re: Vanaf welke leeftijd oorbelletjes?

Rush schreef:
Elliot schreef:
Waar kan je dan nog meer gaatjes laten zetten?

Bij een tattoo & piercingshop uiteraard. Sommige juweliers gebruiken nog een schietpistool. :shock:


De juwelier waar ik evt naartoe wil heeft sowieso niet zo'n schietpistool. Daar heb ik zelf behoorlijk last van gehad, dus dat is zeker iets waar ik op let mocht het zover zijn.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 03 Sep 2013 12:19

Re: Vanaf welke leeftijd oorbelletjes?

Als Z.ara zelf vraagt om oorbelletjes dan krijgt ze ze. Vind ik juist wel schattig! maar dan mag ze niet van die lange oorbellen of grote ringen. Dat vind ik zo super ordinair staan bij een klein meisje!! :?
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 03 Sep 2013 12:29

Re: Vanaf welke leeftijd oorbelletjes?

Als ze 18 is. Ik heb zelf geen oorbellen, dus hoop dat R. het pas heel laat vraagt. Ik vind 8 jaar wel een mooie leeftijd. Ik heb trouwens wel gaatjes.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 03 Sep 2013 12:33

Re: Vanaf welke leeftijd oorbelletjes?

Hier werden ze met 5 jaar gezet. Ze begon al met 3 jaar dat ze dat zo graag wilde. Maar onder de 4 zet deze juwelier ze niet en daarbij vonden wij haar te jong.
Ze heeft hele kleine hangertjes of knopjes in.
Ik kan het haar en haar zus ook niet echt verbieden heb zelf een navelpiercing gehad en ga zaterdag weer 2 piercings zetten (maar dat weten ze nog niet)
<<

Lilypie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 03 Sep 2013 12:42

Re: Vanaf welke leeftijd oorbelletjes?

Zenna schreef:Als Z.ara zelf vraagt om oorbelletjes dan krijgt ze ze. Vind ik juist wel schattig! maar dan mag ze niet van die lange oorbellen of grote ringen. Dat vind ik zo super ordinair staan bij een klein meisje!! :?


Haha inderdaad, ze krijgt sowieso knopjes geen ringen of iets dergelijks.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem 77

Bericht 03 Sep 2013 12:54

Re: Vanaf welke leeftijd oorbelletjes?

Ik vind oorbellen bij een baby aso. Sorry voor de gene die het wel leuk vinden.
Ik hoor mensen wel eens zeggen, dan zien ze tenminste dat het een meisje is.... Eehh, dan trek je toch roze kleding of jurkjes en rokjes aan.
<<

Anoniem12

Bericht 03 Sep 2013 12:54

Re: Vanaf welke leeftijd oorbelletjes?

meisjesmama schreef:Ik kan het haar en haar zus ook niet echt verbieden heb zelf een navelpiercing gehad en ga zaterdag weer 2 piercings zetten (maar dat weten ze nog niet)

Ik vind dat je het dan alsnog wel kan verbieden tot op een bepaalde leeftijd.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers