Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pffff dat zwemmen toch...

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 28 Jan 2016 23:14

Re: Pffff dat zwemmen toch...

En zelf met hem oefenen? Van de glijbaan en dan filmen dat hij daar ook onder water gaat, door de lucht gooien, wie het eerst bij de kant is.. En dan zo een beetje richting dat drijven toe werken.
R. 2013
D. 2016
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 28 Jan 2016 23:16

Re: Pffff dat zwemmen toch...

Hij durft niet van een glijbaan...dat zijn grote drama's als hij dat toch '' moet'' van ons. Onze N vliegt continue van die glijbaan af en huilt wanneer ze niet meer mag. R huilt wanneer hij wel mag.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem162

Bericht 29 Jan 2016 11:35

Re: Pffff dat zwemmen toch...

-
Laatst gewijzigd door Anoniem162 op 29 Jan 2016 21:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 29 Jan 2016 14:23

Re: Pffff dat zwemmen toch...

Ik zou dan echt eerst hem watervrij proberen te krijgen. Door een cursus of privé les. Kost wat maar zolang hij niet watervrij is blijf je ook betalen voor zwemles terwijl hij niet verder komt.
R. 2013
D. 2016
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 29 Jan 2016 14:56

Re: Pffff dat zwemmen toch...

Is de zwemjuf niet te lief voor hem? Mijn neefje heeft ook heel lang (bijna twee jaar) over zijn A diploma gedaan maar ging ineens met sprongen vooruit toen hij een strengere badmeester kreeg. Hij gaf zelf ook aan dat hij dingen nu wel durfde omdat het gewoon moest van de badmeester. Ik zeg niet dat dit voor elk kind zo werkt maar mijn neefje heeft het enorm geholpen.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 29 Jan 2016 16:35

Re: Pffff dat zwemmen toch...

Heb je al gedacht aan fysiotherapie?
<<

Anoniem260

Bericht 29 Jan 2016 17:33

Re: Pffff dat zwemmen toch...

Maeve, wat hier ook al een beetje gezegd wordt, ik denk dat je wat meer terug moet naar de 'basis'. Het zwemonderwijs (verschillende slagen leren) even laten voor wat het is en goed aandacht (laten) besteden aan watervrij maken.
Dat hij gevoelige oren heeft, oren onder water vervelend vindt lijkt een logische oorzaak te hebben (daarnaast zeg je dat het een gevoelig kindje is. Water in gezicht/neus/ogen zijn héél veel prikkels waar een kind erg aan moet wennen, zeker als ze wat 'gevoeliger' zijn).
Je zou twee dingen kunnen doen; kiezen voor oordopjes (+zwembrilletje) of bewust hier niet voor kiezen. Het verschilt heel erg per kind wat goed werkt. Sommige kinderen moeten ervaren wat ze zelf allemaal kunnen in het water, waarbij je een vervelende prikkel tijdelijk weghaalt. Als ze eenmaal het vertrouwen in het water hebben, kunnen ze vervolgens heel snel de stap maken naar oren/ogen onder water.
Andere kinderen moet je zonder materiaal laten wennen wat water doet (kriebelt in oren/neus/prikogen), zodat ze aan deze prikkels gewend raken, hier wat minder gevoelig voor worden/heftig op reageren en vervolgens als een speer gaan in het zwemonderwijs (drijven, zwemmen, etc.)

Ik hoop dat je zo een beetje antwoord op je vraag hebt!
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 30 Jan 2016 14:22

Re: Pffff dat zwemmen toch...

Bedankt voor je antwoord Jerry. We wilden vandaag gaan kijken voor oordopjes maar het blijft maar regenen maar wanneer het morgen droog is gaan we er zeker voor kijken.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5689

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 30 Jan 2016 14:44

Re: Pffff dat zwemmen toch...

Wat zeggen de bad-juffen/meester ervan?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 30 Jan 2016 15:28

Re: Pffff dat zwemmen toch...

Dora schreef:Wat zeggen de bad-juffen/meester ervan?



Dat ze denken dat hij het wel kan maar dat hij ergens om zichtbaar blokkeert. Ze weten het ook niet zo goed.


Maar ik heb inmiddels van Marilyn een hoop tips gekregen vanuit een ander vlak waar we ook mee aan de slag gaan.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: High Heels