Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weerstand na zwangerschap

<<

Patsy

Bericht 27 Jan 2016 16:27

Weerstand na zwangerschap

Merkten jullie ook dat je weerstand achteruit ging na het zwanger zijn?

Ik ben nu sinds november voor de 3e keer ziek, waarvan nu voor de 2e keer buikgriep (of iets verkeerds gegeten, wat ook goed mogelijk is).

Ik eet gezond en beweeg volgens mij voldoende.

Heeft er iemand tips om de weerstand te verhogen?
Hoe lang duurde het bij jullie?
<<

Anoniem236

Bericht 27 Jan 2016 16:58

Re: Weerstand na zwangerschap

Herkenbaar, normaal ben ik ongeveer 1x per jaar ziek met buikgriep en 1x verkouden.
Nu ben ik sinds de geboorte van de jongste al een aantal keren ziek geweest, vermoeidheid, schrale lippen, aften en koortslippen.
<<

Patsy

Bericht 27 Jan 2016 17:24

Re: Weerstand na zwangerschap

Lastig hè? Ik ga maandag maar even naar de huisarts.

Vooral voor mijn werk vind ik het vervelend. Ik hoop niet dat mijn contract niet verlengd gaat worden hier door.
<<

Anoniem236

Bericht 27 Jan 2016 17:26

Re: Weerstand na zwangerschap

Ja heel vervelend. Ben benieuwd wat je huisarts gaat adviseren.
Gelukkig heb ik mij nog niet ziek hoeven te melden omdat ik pas weer 4 wkn aan het werk ben.
<<

anoniem203

Bericht 27 Jan 2016 17:34

Re: Weerstand na zwangerschap

Na de bevalling van de oudste was ik het eerste jaar echt om de maand wel verkouden/grieperig en daarna ging het wel maar met iedere griepgolf deed ik wel mee. Na de bevalling van de jongste valt het mee met de verkoudheidjes maar heb ik al 4x een hevige keelontsteking gehad. Als ik die dit jaar nog een keer krijg gaan mijn amandelen er binnen 6 weken nog uit. Verder ben ik nog steeds erg moe.

Misschien helpt het om een multi vitamine erbij te slikken? Of af en toe een bruistablet met vitamine c.
<<

Patsy

Bericht 27 Jan 2016 17:44

Re: Weerstand na zwangerschap

Vervelend Ava! Keelontsteking is zo naar.
Multivitamine zat ik ook al aan te denken. Als ik weer beter ben ga ik die halen.
<<

miss piggy

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 28 Jan 2016 13:13

Re: Weerstand na zwangerschap

ik ben normaal ook nooit ziek maar na de bevalling ook een paar keer buikgriep gehad aften en keelontsteking
na de eerste was het na een jaar ongeveer beter hoop dat dat nu ook is.
heb net weer een keelontsteking achter de rug.
helaas geen tips verder....
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 28 Jan 2016 13:15

Re: Weerstand na zwangerschap

Hier ook verslechterd en niet alleen mijn weerstand. Mijn spierziekte is een heel stuk verslechterd na de bevalling en in 5 jaar tijd heb ik 2x een wortelkanaalbehandeling gehad, is er 1 kies getrokken en heb ik inmiddels nog maar 1 kies zonder vulling. Voor mijn zwangerschap was er nog niets gedaan aan mijn gebit, behalve een beugel :palm:
Afbeelding
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 28 Jan 2016 13:25

Re: Weerstand na zwangerschap

Ja weerstand is hier het afgelopen jaar echt lager geweest. Heb 5-6 keer keelontsteking gehad, paar keer voorhoofdsholte ontsteking en paar keer buikgriep. Vanaf september slik ik nu dagelijks vitamine C. Dit lijkt wel te helpen tot vorige week. Toen had ik weer een flinke keelontsteking.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 28 Jan 2016 21:13

Re: Weerstand na zwangerschap

Het is niet raar dus iig. Ik hoop dat het snel weer beter wordt. Vitaminepillen ga ik sowieso aanschaffen.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 28 Jan 2016 21:16

Re: Weerstand na zwangerschap

zelf had ik hier niet zo n last van maar ik ben het eerste jaar dat ik voor de klas stond al veel ziek geweest.
Mijn man is het eerste jaar ook veel ziek geweest, elk vleugje virus of snot wat dochter op het kdv opppikte werd hij ziek van.
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:09

Bericht 28 Jan 2016 21:25

Re: Weerstand na zwangerschap

Bolus26 schreef:zelf had ik hier niet zo n last van maar ik ben het eerste jaar dat ik voor de klas stond al veel ziek geweest.
Mijn man is het eerste jaar ook veel ziek geweest, elk vleugje virus of snot wat dochter op het kdv opppikte werd hij ziek van.


Hier hetzelfde. Zelf heb ik er geen last van gehad na mijn zwangerschappen omdat ik in mijn eerste jaar voor de klas al veel meegepikt heb. Mijn man daarentegen... Die is sinds de kinderen veel vaker verkouden/grieperig.
💜💜💙💙
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 28 Jan 2016 22:48

Re: Weerstand na zwangerschap

meisje schreef:
Bolus26 schreef:zelf had ik hier niet zo n last van maar ik ben het eerste jaar dat ik voor de klas stond al veel ziek geweest.
Mijn man is het eerste jaar ook veel ziek geweest, elk vleugje virus of snot wat dochter op het kdv opppikte werd hij ziek van.


Hier hetzelfde. Zelf heb ik er geen last van gehad na mijn zwangerschappen omdat ik in mijn eerste jaar voor de klas al veel meegepikt heb. Mijn man daarentegen... Die is sinds de kinderen veel vaker verkouden/grieperig.


Hier ook hetzelfde. Het eerste jaar voor de klas was ik veel ziek maar daarna steeds minder. Ik geef alles door aan man lijkt wel.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Patsy

Bericht 29 Jan 2016 11:52

Re: Weerstand na zwangerschap

Het stomme is hier, dat ik als eerste ziek wordt en de kinderen na (en door) mij. Wel is mijn man de afgelopen 2 jaar ook 2x ziek geweest. Dat is op zich niet veel, maar normaal is hij echt nooit ziek.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 29 Jan 2016 12:38

Re: Weerstand na zwangerschap

Mijn weerstand was sowieso al niet fantastisch, maar sinds ik kinderen heb is het inderdaad een drama. Voorheen had ik allerlei dingen maar af en toe, bijvoorbeeld buikgriep eens in de zoveel jaar en ongeveer elk jaar 1x verkouden bijvoorbeeld. Maar nu ben ik net van het ene af en komt het volgende weer lijkt het wel. Vorig jaar hebben we bijvoorbeeld tig keer buikgriep gehad hier en ik ben vaker dan ooit verkouden. En heftige keelontstekingen, vreselijk! Inmiddels mijn amandelen eruit sinds een paar weken, dus die kunnen in elk geval niet meer meedoen qua ontstekingen.

Multivitaminen slik ik al, maar heb niet het idee dat dit qua ziek worden veel helpt. Het laatste halfjaar is het hier trouwens wel al wat beter dan het halfjaar daarvoor, dus wie weer gaan we weer de goede kant op.
<<

Patsy

Bericht 29 Jan 2016 23:10

Re: Weerstand na zwangerschap

Ik hoop dat het bij mij ook snel beter wordt. Ik heb zojuist een gesprek gehad met iemand van P&O. Ze zijn super blij met me en nemen, zoals het nu is, mijn ziekmeldingen voor lief. Gelukkig zijn ze bij ons erg gemakkelijk met het inhalen van uren, dus omdat ik woensdag ziek was en donderdag extra gewerkt heb was er nu niks aan de hand. Erg fijn.

Nu nog hopen dat mijn weerstand snel weer beter is!
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 30 Jan 2016 10:50

Re: Weerstand na zwangerschap

Bij de oudste was mijn weerstand heel beroerd na de zwangerschap. Om de haverklap was ik ziek, en dat duurde denk ik ongeveer een jaar. Nu bij de jongste heb ik het eigenlijk helemaal niet, terwijl we nu toch in het winterseizoen zitten waar we bij de oudste het voorjaar ingingen.
februari 2012
november 2015

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Sublimo