Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer met pil beginnen?

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Jan 2016 13:15

Wanneer met pil beginnen?

Ik ben vorige maand gestopt met de pil, omdat ik een koperspiraal ging laten zetten. Dit is niet gelukt en ik doe ergens komende week een nieuwe poging bij de gynaecoloog. Ik dacht alleen dat dat ding meteen werkte, maar je moet toch tot de controle-echo (zes weken later) aanvullende anticonceptie gebruiken zag ik. Ik ga dus toch maar weer ff twee maanden aan de pil. Ik weet dat je die op de eerste menstruatiedag moet gaan slikken om meteen beschermd te zijn, maar dit is bij mij altijd een beetje dubieus. Ik heb vaak een dag heel licht bloedverlies, dan weer even niet en dan (een of anderhalve dag later ofzo) begint het pas echt. Wanneer moet ik dan beginnen met de pil? Wel gewoon meteen op die dag van het lichte bloedverlies?
❤ 7 juni 2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 26 Jan 2016 13:28

Re: Wanneer met pil beginnen?

Eerste dag helderrood bloedverlies, dat moet je zien als de eerste dag van je menstruatie. Succes met poging 2 van je spiraal!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Jan 2016 13:31

Re: Wanneer met pil beginnen?

Dus dat hele lichte valt dan niet onder helderrood bloedverlies? Ik heb me nooit zo in die verschillende kleuren bloed verdiept haha.
❤ 7 juni 2018
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 26 Jan 2016 15:12

Re: Wanneer met pil beginnen?

Bij de meeste pillen kun je ook gewoon op ieder willekeurig moment beginnen met slikken, dacht ik. Alleen is die dan na 7 dagen pas beschermd ipv gelijk de eerste dag.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem304

Bericht 26 Jan 2016 15:13

Re: Wanneer met pil beginnen?

Chaos schreef:Bij de meeste pillen kun je ook gewoon op ieder willekeurig moment beginnen met slikken, dacht ik. Alleen is die dan na 7 dagen pas beschermd ipv gelijk de eerste dag.

Ja inderdaad. Ik zou gewoon beginnen en dan 7 dagen condooms nog gebruiken.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Jan 2016 15:41

Re: Wanneer met pil beginnen?

Ja ik denk dat ik ook pas begin als die spiraal erin zit, want dat moet tijdens de menstruatie en anders stopt de menstruatie misschien wel als ik de pil al ben gaan slikken. Wat een gedoe zeg.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 26 Jan 2016 15:49

Re: Wanneer met pil beginnen?

Huh, de pil bij de spiraal? Ze bedoelen met aanvullende anticonceptie dan toch condooms?

Ik dacht dat je nu twee maanden moest wachten tot je weer een spiraal poging ging doen en daarom weer aan de pil ging, maar dat heb ik verkeerd gelezen haha.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Jan 2016 16:08

Re: Wanneer met pil beginnen?

Ik krijg de koperspiraal, dus zonder hormonen. De huisarts zei laatst dat je daar de pil bij kunt gebruiken.

As we speak begint dat lichte bloedverlies dus volgens mij! Even afwachten of het morgen doorbreekt, want dan moet ik de gynaecoloog bellen voor een afspraak. Ik knijp hem dus nu al, omdat t de vorige keer mislukte en ik daar vrij hysterisch over was daarna :laughcry:
❤ 7 juni 2018
<<

anoniem213

Bericht 26 Jan 2016 16:10

Re: Wanneer met pil beginnen?

Bij mij is het ook mislukt bij de huisarts, maar bij de gynaecoloog lukte het wel, Bliss. Veel succes!
Laatst gewijzigd door anoniem213 op 26 Jan 2016 16:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Jan 2016 16:14

Re: Wanneer met pil beginnen?

Ahhh. Ik wist niet dat dat kon joh.

Veel succes!
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 26 Jan 2016 21:46

Re: Wanneer met pil beginnen?

Wat raar, vlgs de apotheek en de ha was de koperspiraal direct veilig als je tijdens je menstruatie het spiraal laat plaatsen.
M:21072011
J :08012014
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Jan 2016 21:56

Re: Wanneer met pil beginnen?

Ja, als ie goed zit wel, maar hij kan bijvoorbeeld verzakken en als ie niet meer goed op zn plek zit, werkt hij niet zoals het hoort. Dus daarom moet je volgens mij tot de controle-echo iets aanvullends gebruiken.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 28 Jan 2016 16:03

Re: Wanneer met pil beginnen?

Godzijdank, die spiraal zit erin!! Pfff ben zó opgelucht! Ik was weer enorm zenuwachtig en wederom was het eerst weer een gedoe. Paar verschillende eendenbekken (of spreiders, zoals ze ze noemde) verder en toen kon ze de baarmoedermond niet vinden ofzo. Grr ik werd weer zo nerveus en ik vond het ook best even pijnlijk eerlijk gezegd. Maar toen ze zei dat de spiraal erin zat, liepen de tranen me spontaan over de wangen van opluchting! Nu over zes weken de controle-echo nog even afwachten.
❤ 7 juni 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 28 Jan 2016 17:55

Re: Wanneer met pil beginnen?

Fijn dat de spiraal er nu in zit!!

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers