Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kan ik hier iets van zeggen? (geluid buren)

<<

Elle123

Bericht 23 Jan 2016 12:38

Kan ik hier iets van zeggen? (geluid buren)

Mijn buurman speelt elke dag op zijn saxofoon (of een van zijn 100 andere instrumenten). Toen ik hier 5 jaar geleden kwam wonen, gaf hij op maandag en dinsdag thuis les. Overdag hoorde ik dat dus toch niet, en 's avonds was ik zelf toch weg op maandagavond. Een avond in de week getoeter horen vond ik niet zo'n probleem.
Nou is vorig jaar zijn vrouw overleden en is hij gestopt met lesgeven op locatie (woensdag t/m vrijdag). Nou is hij dus 7 dagen per week thuis en is hij bijna altijd aan het spelen. Ook op eerste en tweede kerstdag, om 8.00 in de ochtend en ook nieuwjaarsdag, werden we na 4 uur slaap weer wakker getoeterd.

Ik ben nu niet fit en heb slecht geslapen, maar vanochtend begon hij rond 9 uur en ben ik maar opgestaan.
Mijn vriend kan er beter tegen, maar ik krijg een heel zenuwachtig gevoel van dat geluid. Soms als ik gestrest ben, moet ik er gewon van huilen. Ik vind het zo vervelend dat ik niet gewoon lekker in een stil huis even een boek kan gaan lezen. MOet altijd de tv redelijk hard zetten en dan hoor ik het nog. Ik heb HSP en heb soms echt heel erg de behoefte aan stilte en geen prikkels.

Tijdens kantoortijden is het natuurlijk normaal dat hij herrie maakt, het is tenslotte ook zijn werk. Maar in de weekenden, avonden en vroege ochtenden vind ik het echt heel erg storend.
We hebben het idee dat hij sinds december opeens echt heel erg veel meer muziek maakt. En dan heb ik het niet over liedjes, maar over toonladders. Echt uren achter elkaar toonladders...

Wat vinden jullie? Kan ik hier iets van zeggen En hoe pak ik dat aan? Hij is 82 en helemaal alleen (zijn dochters willen geen contact met hem en de bewoners van de hele straat praten niet met hem omdat hij vroeger hun kinderen uitschjold omdat hij niet tegen de "herrie" kon die ze maakten met buiten spelen). Het is een stugge man, en ik denk niet dat hij het gaat begrijpen. Ik ga een aanbouw zetten maar daar is hij het ook niet mee eens (bang dat ik licht juit zijn tuin ga wegnemen). Ik heb de woningbouw daar al over gebeld (ik heb een koophuis, hij een huurhuis) en ik mag gewoon bouwen.

Dus, naar de buurman gaan, woningbouwvereniging bellen of niks doen en accepteren dat ik niet in een stil huis kan zitten als ik daar behoefte aan heb?
<<

Anoniem148

Bericht 23 Jan 2016 17:23

Re: Kan ik hier iets van zeggen? (geluid buren)

Woon jij bij mij idd de buurt soms?

Maar ik zou het wel aangeven. Vragen of hij er rekening mee kan houden.
<<

Anoniem173

Bericht 23 Jan 2016 18:12

Re: Kan ik hier iets van zeggen? (geluid buren)

Heeft hij geen ruimte die geïsoleerd is? Van een professionele muzikant mag je dat best verwachten vind ik.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 23 Jan 2016 18:32

Re: Kan ik hier iets van zeggen? (geluid buren)

Ik zou proberen afspraken erover te maken zodat iedereen weet waar hij aan toe is.
Dat het lesgeven zijn werk is dat kan maar muziekles neem je meestal niet onder werktijd.
Je zou kunnen proberen dat hij bijv 2avonden en woensdagmiddag kan lesgeven (ik noem even iets)
Maar als muzikant zijnde moet ik wel zeggen dat het belangrijk/handig is iedere dag een kwartiertje te spelen. Dus spreek evt daar ook een redelijk vaste tijd voor af.

Lukt het niet om afspraken te maken zou ik vragen of hij een muur wilt isoleren en dat desnoods te betalen. Lukt dat ook niet zou ik naar de woningbouw gaan en aangeven wat je zelf allemaal al hebt geprobeerd/geopperd.
Laatst gewijzigd door Kees op 23 Jan 2016 18:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

anoniem213

Bericht 23 Jan 2016 18:34

Re: Kan ik hier iets van zeggen? (geluid buren)

Ik zou inderdaad proberen om duidelijke afspraken te maken.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 23 Jan 2016 19:04

Re: Kan ik hier iets van zeggen? (geluid buren)

Ik zou ook inderdaad afspraken maken.
Ik ben ook HSP dus ik weet wat je doormaakt. Wat je buurman doet klinkt echt wel als teveel van het goede. Dat mag hij wel weten. Maar dan vertellen op een hele nette manier.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Elle123

Bericht 25 Jan 2016 08:46

Re: Kan ik hier iets van zeggen? (geluid buren)

Atelier Madame schreef:Heeft hij geen ruimte die geïsoleerd is? Van een professionele muzikant mag je dat best verwachten vind ik.


Helaas, het zijn gewone rijtjeshuizen. Hij had een gordijn in zijn woonkamer hangen (we hebben Z-vormige woonkamers, dus een soort hoek die hij had "afgesloten") en aan de ene kant zat dan zijn vrouw en aan de andere kant gaf hij les. Ik weet niet of hij dat nu nog steeds zo doet.
<<

Elle123

Bericht 25 Jan 2016 08:52

Re: Kan ik hier iets van zeggen? (geluid buren)

Kees schreef:Ik zou proberen afspraken erover te maken zodat iedereen weet waar hij aan toe is.
Dat het lesgeven zijn werk is dat kan maar muziekles neem je meestal niet onder werktijd.
Je zou kunnen proberen dat hij bijv 2avonden en woensdagmiddag kan lesgeven (ik noem even iets)
Maar als muzikant zijnde moet ik wel zeggen dat het belangrijk/handig is iedere dag een kwartiertje te spelen. Dus spreek evt daar ook een redelijk vaste tijd voor af.

Lukt het niet om afspraken te maken zou ik vragen of hij een muur wilt isoleren en dat desnoods te betalen. Lukt dat ook niet zou ik naar de woningbouw gaan en aangeven wat je zelf allemaal al hebt geprobeerd/geopperd.


Hij geeft alleen op maandag en dinsdag thuis les. De andere tijden is hij echt zelf aan het spelen. Ik heb zelf ook lang muziek gemaakt dus ik weet dat je elke dag moet oefenen en als hij dat tot een uur per dag beperkt zou ik het prima vinden, maar hij speelt om 8.30, 10.00, 13.00, 16.00, 17.00 en ga zo maar door.

Voordat zijn vrouw overleed gaf hij de andere dagen les op een muziekschool. Sinds zij dood is (zomer 2014) is hij dus 7 dagen per week thuis, maar pas sinds kerst merken we dat hij echt 7 dagen per week toonladders speelt op zijn saxofoon. Wanneer hij gitaar of piano speelt hoor je er toch net wat minder van. Vooral die saxofoon 100x per dag vind ik echt heel erg storend.

Maar eigenlijk vind ik niet dat ik isolatie zou moeten betalen. Hij heeft mij ook op een maandag gebeld toen ik het huis net had gekocht, dat er geklust werd en dat hij daar last van had. Gewoon overdag en ik had een huurhuis en een koophuis dus ivm dubbele lasten moest het wel zo snel mogelijk klaar zijn en kon ik niet alleen maar klussen buiten de tijden dat hij lesgaf (dan zou ik 2 dagen per week niet kunnen klussen). Hij belde me daar op mijn werk doodleuk 7x over.
<<

Elle123

Bericht 25 Jan 2016 09:03

Re: Kan ik hier iets van zeggen? (geluid buren)

Ik heb even een beetje gegoogled naar isolatie, ik begrijp dat de beste oplossing een voorzetwand zou zijn. En dan aan zijn kant, waar het geluid vandaan komt. Alleen kost dat tussen de 50 en 100 euro per vierkante meter. Dat zou dus nogal een dure grap worden, plus het feit dat de keuken ook tegen die muur staat (zowel van hem als van ons, zijn huis is het spiegelbeeld van ons huis). Daarnaast gaat er dan ongeveer 11 cm van je muur af (dus je woonkamer wordt 11 cm kleiner).
Is het overdreven om de woningbouw hiervoor te bellen en vragen of zij hier iets kunnen betekenen?
<<

Anoniem185

Bericht 25 Jan 2016 13:25

Re: Kan ik hier iets van zeggen? (geluid buren)

Ik denk niet dat je er veel aan kunt veranderen. Wat een vervelende man. Ik zou ook je aanbouw gewoon zetten en zelf ook geen rekening houden met hem. Een vriendschappelijke relatie zit er toch al niet meer in.
Ik moet trouwens aan octo van SpongeBob denken door je verhaal :laughcry:
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 25 Jan 2016 13:39

Re: Kan ik hier iets van zeggen? (geluid buren)

Ik zou als eerste bij hem aanbellen en rustig een gesprek met hem aan gaan dat het is is opgevallen dat hij sinds korte tijd de hele dag muziek speelt in plaats van op aantal vaste tijden en dat hij er zich misschien niet van bewust is dat dit voor jullie extra geluiden betekend. En dan vragen of hij alleen op bepaalde tijden kan spelen. Als dit geen resultaat oplevert dan de woningbouw inschakelen. Volgens mij noem je ergens dat hij geen contact heeft met zijn kinderen, anders zou ik die proberen te benaderen, dit omdat je noemt dat hij 82 is dus weet niet in welke mate hij nog alles op de rit heeft.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Elle123

Bericht 27 Jan 2016 15:23

Re: Kan ik hier iets van zeggen? (geluid buren)

rapa nui schreef:Ik zou als eerste bij hem aanbellen en rustig een gesprek met hem aan gaan dat het is is opgevallen dat hij sinds korte tijd de hele dag muziek speelt in plaats van op aantal vaste tijden en dat hij er zich misschien niet van bewust is dat dit voor jullie extra geluiden betekend. En dan vragen of hij alleen op bepaalde tijden kan spelen. Als dit geen resultaat oplevert dan de woningbouw inschakelen. Volgens mij noem je ergens dat hij geen contact heeft met zijn kinderen, anders zou ik die proberen te benaderen, dit omdat je noemt dat hij 82 is dus weet niet in welke mate hij nog alles op de rit heeft.


Ja ik ga toch maar eens bij hem aanbellen. Wie weet heeft hij het niet eens in de gaten. Denk dat hij zelf sowieso slecht hoort, ik kan soms bijna verstaan wat er bij hem op tv is. Dat is echt pas een jaar ofzo zo.
Zijn kinderen ken ik niet, die komen er nooit. Ze hebben blijkbaar ruzie gekregen omdat niemand de grafsteen van moeder wilde betalen (arme mens ligt al anderhalf jaar zonder steen op het kerkhof).
<<

Anoniem148

Bericht 27 Jan 2016 15:52

Re: Kan ik hier iets van zeggen? (geluid buren)

Jij woont volgens mij echt bij mij in de buurt :laughcry: Hier in de buurt heeft het niet geholpen heb ik begrepen.
<<

Anoniem222

Bericht 27 Jan 2016 17:44

Re: Kan ik hier iets van zeggen? (geluid buren)

Ik vind dat sommigen van jullie best onvriendelijk zijn over die meneer. Naast het feit dat hij dus heel veel op zijn saxofoon speelt doet hij toch niet zoveel verkeerd, misschien heeft hij helemaal niet door dat het overlast veroorzaakt? Dus ik zou doen wat Rapa Nui zegt.
<<

Vivianne

Bericht 27 Jan 2016 20:17

Re: Kan ik hier iets van zeggen? (geluid buren)

Ik zou het op een vriendelijke manier bespreekbaar maken. Het is vervelend. Maar heeft hij het wel door dat anderen last door hem ervaren? Misschien kunnen jullie er samen goede afspraken over maken.
<<

Anoniem148

Bericht 28 Jan 2016 14:02

Re: Kan ik hier iets van zeggen? (geluid buren)

Het ergste is volgens mij dat hij eenzaam is.
<<

Elle123

Bericht 28 Jan 2016 14:17

Re: Kan ik hier iets van zeggen? (geluid buren)

Dandelion schreef:Het ergste is volgens mij dat hij eenzaam is.


Dat is hij denk ik ook. Ik heb wel eens geprobeerd een praatje te maken, maar dat lijkt hij ook helemaal niet te zoeken. Dan wil hij alleen maar graag naar binnen. Toen ik ging vragen wat zijn voorkeur was qua material/kleur aan zijn kant van onze aanbouw (er zal een stukje muur boven de schutting uit gaan komen), was zijn enige antwoord dat hij dat echt niet wilde hebben en bezwaar ging indienen.
Nou heb ik dat al goed uitgezocht en hij kan zoveel bezwaar indienen als hij wil, maar ik hoeb geen vergunning nodig en bouw op mijn eigen grond.

De hele straat vindt hem een nare man (zou ik ook vinden als hij mijn kinderen uitschold), hij heeft mij zelfs zo vaak gezegd dat hij enorm last had van mijn betegelde voortuin, omdat daar kinderen overheen skeelerden (blijkbaar had hij daar last van?), dat ik er maar een border omheen heb gezet. Ik voel me ook niet geroepen om dan "gezellig" bij hem op de fkoffie te gaan. Ik vind het absoluut heel erg sneu en vervelen,d maar het maakt hem niet meteen een aardige man. Had ie misschien moeten bedenken voordat hij kinderen ging uitschelden en klachten ging indienen als er iemand voor zijn huis parkeerde (op straat).

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron