Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Porto, Portugal

<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 10 Jan 2016 21:26

Porto, Portugal

Ik ga in maart met een vriendin een paar dagen naar Porto in Portugal.
Wie heeft er tips? In welke wijk moeten we kijken voor een hotel? En wat juist niet?
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:25

Bericht 11 Jan 2016 16:09

Re: Porto, Portugal

Tips: alle porthuizen een bezoekje brengen ;-) vorig jaar ben ik met m'n broer geweest, we hadden gewoon een cheap ass hotel redelijk in t centrum. Maar dan echt alleen een bed en dat was t, dus daar kan ik je niet echt tips over geven want misschien willen jullie juist een beetje luxe en/of met ontbijt of zo. Maar goed, eigenlijk hebben we niet veel gedaan, beetje rond struinen, hapje hier drankje daar. En porthuizen bezocht, we hadden zo'n plattegrondje en onze missie was om ze allemaal te bezoeken :p sommige huizen waren gesloten, maar t was wel heel leuk :-) niet echt een cultureel verantwoord tripje, maar wel veel lol gehad. Een een dikke kater :laughcry:

Edit: beetje nutteloze reactie denk ik..sorry :p
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 12 Jan 2016 00:36

Re: Porto, Portugal

Hahaha. We moeten aan de zuip dus. :^^:
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:25

Bericht 12 Jan 2016 01:37

Re: Porto, Portugal

Dat is wel een beetje de moraal van het verhaal..vrees ik ;-)
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 12 Jan 2016 13:52

Re: Porto, Portugal

Het treinstation is ook erg mooi (Sao Bento), je kunt in een kerkje de toren beklimmen en dan heb je een mooi uitzicht (ben even naam kwijt, maar kan ik wel opzoeken), de boekhandel Livraria Lello is erg mooi van binnen, uiteraard even de bekende brug overlopen, de kathedraal (Sé) bezoeken en gewoon lekker rondstruinen want er zijn veel mooie huisjes met mozaïek op de muren. En bij de rivier in de wijk Ribeira waar je uitzicht hebt op Vila Nova de Gaia (= waar de porthuizen zijn) kun je ook een leuk oud trammetje pakken richting zee, daar doe je dacht ik een minuut of 20 over. Veel plezier alvast!
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 12 Jan 2016 18:31

Re: Porto, Portugal

Bliss en ik zijn daar 3 jaar geleden geweest! Ik vond het daar heerlijk. Wij zaten in het Easy hotel. Dat zat op een prima locatie maar je hebt verder niks aan faciliteiten. Wel een goed bed en alles was schoon.

Wij hebben ook port geproefd en gewoon lekker door het stadje geslenterd. Verder ben ik niet zo goed met tips maar ik vond het heel leuk!
<<

anoniem213

Bericht 12 Jan 2016 19:17

Re: Porto, Portugal

Ik vond Palacio de Bolsa echt heel mooi. Je mag er alleen in met een gids, maar ik vond het echt de moeite waard.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 12 Jan 2016 19:58

Re: Porto, Portugal

Carra schreef:Bliss en ik zijn daar 3 jaar geleden geweest! Ik vond het daar heerlijk. Wij zaten in het Easy hotel. Dat zat op een prima locatie maar je hebt verder niks aan faciliteiten. Wel een goed bed en alles was schoon.

Wij hebben ook port geproefd en gewoon lekker door het stadje geslenterd. Verder ben ik niet zo goed met tips maar ik vond het heel leuk!


Dit wilde ik dus ook typen :smile: Hotel (is van Easyjet) vond ik prima, je slaapt er toch alleen maar en het kostte geen drol! Er is een leuk kabelbaantje, waarmee je naar wat porthuizen kunt en verder lekker rondstruinen idd. Boottochtje hebben we nog gedaan en lekker gegeten en gedronken. Leuke stad en goedkoop ook trouwens! Wel stevige schoenen of slippers meenemen, want er is geen weg die gewoon recht loopt, het is heuveltje op en heuveltje af.
❤ 7 juni 2018
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 12 Jan 2016 20:18

Re: Porto, Portugal

De toren die Bailando noemt is de Torre dos Clerigos. Meen me te herinneren dat de gids waar ik mee was zei dat het de hoogste is van Portugal, maar zo hoog is ie niet eens, dus ik twijfel nu aan haar verhaal. Maar je hebt er wel een mooi uitzicht! En die Livraria Lello is er vlakbij. Heel mooi, schijnt dat J.K. Rowling er inspiratie heeft opgedaan.

Ik heb meerdere keren in Hotel Vera Cruz geslapen, midden in het centrum. Niet heel grote kamers, maar wel ruimer dan alleen een bed ;) en goed ontbijt op de bovenste verdieping waarvandaan je leuk uitzicht hebt over de stad.
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 27 Jan 2016 13:00

Re: Porto, Portugal

Bedankt. Ik ga alles opschrijven en kijken waar we uiteindelijk aan toe komen.
Ik heb er ontzettend veel zin in. Ik hoor ook alleen maar positieve dingen over Porto.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers