Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vermoeidheid na zwangerschap

<<

Anoniem174

Bericht 26 Jan 2016 13:07

Vermoeidheid na zwangerschap

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 23 Feb 2016 14:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 26 Jan 2016 13:37

Re: Vermoeidheid na zwangerschap

Erg herkenbaar. Ik ben ruim 1,5 jaar oververmoeid geweest, terwijl onze dochter prima de nacht doorslaapt.

Ik heb een tijdje vitamine b12 geslikt, maar dit deed vrij weinig. Ook neem ik kauw vitamines voor meer energie van davitamon. Ik weet niet zo goed of het daar aan ligt maar sindsdien voel ik me wel een stuk beter.

Echt goede tips heb ik helaas niet, bij mij ging het vanzelf steeds iets beter, maar dit waren hele kleine stapjes...
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

anoniem203

Bericht 26 Jan 2016 13:47

Re: Vermoeidheid na zwangerschap

Mijn zoon wordt 2 in Maart en ik kan sinds deze week pas zeggen dat het nu beter gaat. Daarvoor kon ik echt altijd en overal slapen en alles kostte ook heel veel moeite. Ik ben er nog niet maar het is wel een heel verschil wbt hiervoor. Het komt ook dat mijn beide kinderen ineens beter slapen en ik dus ook. Ik kan eindelijk sinds 5,5 jaar in de nacht we even bijtanken en ik word weer een beetje wat uitgeruster wakker.

Wat bij mij enigzins helpt is magnesium slikken. Gewoon een potje eigen merk van de Kruidvat. Na een week merkte ik toch wel wat verschil.
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 19:39

Bericht 26 Jan 2016 13:51

Re: Vermoeidheid na zwangerschap

Wat vervelend dat je er nog zo'n last van hebt!
Waarop hebben ze onderzoek gedaan bij het bloedprikken, weet je dat?
Ik heb zelf Hypothyreoïdie (traagwerkende schildklier) en ik heb van de huisarts vernomen dat veel vrouwen er na de zwangerschap last van krijgen. Ik had het zelf helaas al voor mijn zwangerschap.
Wellicht nog eens navragen bij de huisarts?

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

Anoniem174

Bericht 26 Jan 2016 15:38

Re: Vermoeidheid na zwangerschap

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 23 Feb 2016 14:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 26 Jan 2016 15:46

Re: Vermoeidheid na zwangerschap

Hier is het ook herkenbaar. Ik ben nu dus al jaren moe ondertussen. Maar mijn kinderen sliepen ook pas laat door en daarna was ik zwanger. Dit is mijn laatste zwangerschap, dus ik hoop dat het hierna wel een keertje over gaat.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 26 Jan 2016 16:08

Re: Vermoeidheid na zwangerschap

Als je schildklier goed werkt en je ijzer is goed dan zou magnesium en vit b12 nog een optie kunnen zijn.
Magnesium tekort is moeilijker aan te tonen en je kan het gewoon bij de drogist kopen. Je hebt het ook in sprayvorm omdat de opname uit pillen minder schijnt te zijn.
Verder zou je naar je voedingspatroon kunnen kijken, eet je voldoende langzame koolhydraten?
Kan je ook eens een middagslaapje doen tegelijk met je kindje? Gewoon aan toe geven.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem174

Bericht 26 Jan 2016 16:21

Re: Vermoeidheid na zwangerschap

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 23 Feb 2016 14:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem168

Bericht 26 Jan 2016 23:25

Re: Vermoeidheid na zwangerschap

.
Laatst gewijzigd door Anoniem168 op 28 Aug 2016 22:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 26 Jan 2016 23:45

Re: Vermoeidheid na zwangerschap

Wat vervelend dat je het zo ervaart.
Ik had na de bv (11maanden) en toen zoon een jaar was, ineens het idee dat ik weer op mijn oude energie niveau kwam en zat. Dus wel weer zin in alles en energie voor hobby en andere dingen. Bijna gelijk daarna was ik weer zwanger en heb toen wel af en toe gebaald dat die energie toen weer verdween :nopompom: (maar wel super blij met de zwangerschap)
Nu stel ik mij er ook echt op in dat het weer een jaar gaat duren voor ik weer mijn oude zelf ben. Maar wie weet met alle voedingstips en eventueel een extra supplement dat het wel eerder terug komt.
<<

July

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:49

Bericht 26 Jan 2016 23:45

Re: Vermoeidheid na zwangerschap

Ik lees enorm veel herkenning in je post. Ik heb ook heel lang last gehad van oververmoeidheid. Had nergens echt puf voor en geen zin in. De bank was 's avonds mijn beste vriend. Miin dochter is nu ruim 2 en sinds een aantal maanden eet ik koolhydraat beperkt. Dit is voor mij dé omslag geweest! Na een anderhalve week begon ik mezelf fitter te voelen. Zoals ik mij voelde voor de zwangerschap. Nu een aantal maanden (en 13 kilo lichter) zit ik weer lekker in mijn vel. Energie weer terug. Heb puf om veel meer te doen en te ondernemen met mijn gezin. Ik sport zelfs weer 2 tot 3 keer in de week!

Misschien is het iets om je daar eens in te verdiepen?
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers