Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stoppen met kolven op werk, productie behouden

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 25 Jan 2016 13:09

Stoppen met kolven op werk, productie behouden

Is dat mogelijk, stoppen met kolven op mijn werkdagen, maar dat ik op mijn vrije dagen nog wel 1 voeding overdag geef? Daar stop ik uiteindelijk ook mee binnenkort, maar eerst dat kolven maar eens eruit denk ik. Daarbij hoop ik ook nog wel even een aantal weken de ochtend- en avondvoeding te kunnen geven. Het is prima als het zichzelf afbouwt, en toch stopt, daar ben ik wel klaar voor. Maar het zou wel zonde zijn als ik het zelf net even wat slimmer had kunnen aanpakken :smile:

Ik werk 3 dagen en kolf op die dagen nog 1x. Het houdt niet over wat ik dan kolf, meestal 1 voeding, soms nog niet eens. Kan ik daar gewoon mee stoppen (ik denk dat dat best kan zonder plofgevoel), of moet ik dat met beleid doen ofzo?

Tips??
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Jan 2016 13:15

Re: Stoppen met kolven op werk, productie behouden

Ik ben met 5 maanden gestopt met kolven op mijn werk. Was er helemaal klaar mee. Ik heb geen problemen met de productie gehad en heb tot F. 13 maanden was volledig gevoed. Wel kolfde ik voor en meteen na mijn werk meteen weer.

Oh ik ben er trouwens zo ineens mee gestopt. Ik was toen een onderdeel vergeten dus kon niet kolven en zo kwam ik erachter dat ik best zonder die kolfbeurt kon. Veel kolfde ik ook nooit.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Anoniem166

Bericht 25 Jan 2016 15:02

Re: Stoppen met kolven op werk, productie behouden

Ik denk wel dat dat kan. Meestal is je productie rond 9 maanden stabiel. Een keer een voeding overslaan, of stoppen met kolven overdag op je werk betekent dan niet gelijk dat je hele productie ermee kapt. De meeste melk wordt volgens mij nu ook aangemaakt tijdens het voeden, dat kan ook de reden zijn dat je bij het kolven niet een hele hoge opbrengst meer hebt.

Je kunt waarschijnlijk wel gewoon live blijven voeden 's middags, terwijl je niet meer kolft.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 25 Jan 2016 15:59

Re: Stoppen met kolven op werk, productie behouden

Joh is dat zo?! Dat verklaart eigenlijk een heleboel zeg. Goh! Had ik ook best kunnen opzoeken zelf denk ik haha, maar thanks!

Tsjip, goed om te lezen zeg! Denk dat ik binnenkort op werk dan gewoon maar stop. Ondanks de welkome pauze is het toch altijd wel weer wat onhandig... Ik ben benieuwd!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 25 Jan 2016 20:58

Re: Stoppen met kolven op werk, productie behouden

Ik zit momenteel hetzelfde. Mijn kolfrecht is afgelopen en ik kolf nu in mijn pauzes. Ik vind het niet echt ideaal.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 25 Jan 2016 22:16

Re: Stoppen met kolven op werk, productie behouden

Je hebt toch kolfrecht tot en mét de 9e maand Olivia?!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 25 Jan 2016 22:19

Re: Stoppen met kolven op werk, productie behouden

Mijn kolf ging in de tiende maand stuk en ik had het gehad. Ik ben ermee gestopt en absoluut geen nadelige gevolgen ervaren. Sterker nog, ik voedde mijn zoon voor het werk, na het werk en voordat hij ging slapen (oh ja, en toen ook nog 's nachts, bijna vergeten). Maar vrijdags had ik diezelfde momenten en voedde ik ook nog een keer op de dag. Mijn zoon is nu twee jaar en het gaat nog steeds goed ;)

Niet in dezelfde frequentie trouwens!
L2014 & H2017
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 25 Jan 2016 22:23

Re: Stoppen met kolven op werk, productie behouden

Ik ben hier ook benieuwd naar. P krijgt als ik ga wel werken in de ochtend, late middag, avond en nacht borstvoeding. Overdag flesvoeding. Als ik vrij ben wil ik eigenlijk zoveel mogelijk borstvoeding geven.
Ben benieuwd hoe het dan met de productie gaat. Ook of overdag m'n borsten niet op knallen staan.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 26 Jan 2016 07:51

Re: Stoppen met kolven op werk, productie behouden

Sanne schreef:Ik denk wel dat dat kan. Meestal is je productie rond 9 maanden stabiel. Een keer een voeding overslaan, of stoppen met kolven overdag op je werk betekent dan niet gelijk dat je hele productie ermee kapt. De meeste melk wordt volgens mij nu ook aangemaakt tijdens het voeden, dat kan ook de reden zijn dat je bij het kolven niet een hele hoge opbrengst meer hebt.

Je kunt waarschijnlijk wel gewoon live blijven voeden 's middags, terwijl je niet meer kolft.


Dit dus. Rond de 9 maanden is het gemiddeld gestabiliseerd en kan je prima zonder kolven of een keertje overslaan. En de meeste melk wordt inderdaad aangemaakt tijdens het drinken, maar dat is dus "het meeste". Haha, ik heb nog steeds 2 cupmaten groter als ik een avondje weg ben geweest en haar avondvoeding heb overgeslagen... (ik voed meestal alleen nog voor/na slaap en in de nacht, dus bijna nooit overdag)

En inderdaad- je kan gewoon voeden overdag als je niet meer kolft. Je lijf reageert op je kindje (maar ook op je kolf als het goed is. Daarom is het altijd van belang te ontspannen, aan je kindje te denken en bla. Ook dan wordt de meeste melk aangemaakt tijdens het kolven als je hoofd dat signaal doorgeeft)
Afbeelding

Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 26 Jan 2016 11:22

Re: Stoppen met kolven op werk, productie behouden

Nou wat een goed verhaal dames, dank jullie wel! Ik heb vandaag voor het eerst gewoon mijn kolf niet meegenomen (hoera, geen pakezel meer :D) en ben benieuwd hoe het gaat. Merk er vast weinig van. Wél speciaal vanochtend beide kanten gegeven, ipv wat we soms doen: 1 kant.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 26 Jan 2016 11:35

Re: Stoppen met kolven op werk, productie behouden

Dat ga ik ook doen, Zora. Of als hij niet in de nacht komt geef ik 1 kant en kolf de andere.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 26 Jan 2016 12:03

Re: Stoppen met kolven op werk, productie behouden

Sam schreef:Dat ga ik ook doen, Zora. Of als hij niet in de nacht komt geef ik 1 kant en kolf de andere.


Ik heb geen zin meer in kolven :face: Of nouja, eerlijk gezegd vooral niet meer in dat stomme ding schoonmaken :angel:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 26 Jan 2016 12:08

Re: Stoppen met kolven op werk, productie behouden

Haha!
Dat snap ik. Maar ik ben bang dat ik anders last krijg. Trouwens, ik zal het vandaag merken want hij heeft nu ook maar één kant gedronken en krijgt de andere kant vanavond officieel pas.

Ik wil gewoon niet kolven op mijn, nieuwe, werk.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Audrey

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 212

Geregistreerd: 03 Sep 2013 13:20

Bericht 26 Jan 2016 12:15

Re: Stoppen met kolven op werk, productie behouden

Ik heb tot 10 maanden gekolfd, ik heb rustig afgebouwd (het kolven dan) maar mijn productie kelderde enorm! Binnen een paar weken was het helemaal afgelopen. Dit ondanks nachtvoeding en nog 3 voedingen live over dag.
Bij de eerste kreeg ik mijn productie ook niet stabiel. De middelste heb ik 2 jaar kunnen voeden, tot 1 jaar gekolfd. Ik weet niet precies waar het verschil in heeft gezeten.
Ik heb altijd wel wat productie schommelingen gehad en kolven was ook nooit een groot succes (2x kolven met een dubbele kolf voor 160 cc) En opzich was ik er denk ik ook wel klaar mee, dat heeft vast meegespeeld.
April 2009; Famke
Mei 2011: Jonkje
Januari 2015: Jonkje
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 26 Jan 2016 12:18

Re: Stoppen met kolven op werk, productie behouden

Dat geloof ik ook wel Audrey. Dat je 'mindset' goed moet zijn.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 26 Jan 2016 12:43

Re: Stoppen met kolven op werk, productie behouden

Wat jammer Audrey, dat je ondanks zo je best doen maar geen grip kreeg op je productie. Wel goed dat je het zolang hebt weten vol te houden dan!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers