Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kostgeld vragen

<<

Anoniem315

Bericht 25 Jan 2016 20:05

Re: Kostgeld vragen

Nee. Dat vind ik echt heel raar. Je kind kiest er niet voor om jouw kind te zijn. Het heeft geen andere keuze dan bij jou te wonen.

Vanaf 18 jaar vind ik het al iets anders worden, maar zelf zou ik het eerder vanaf een jaar of 25 gaan vragen als ze de deur niet uit willen ;)
<<

Anoniem331

Bericht 25 Jan 2016 20:07

Re: Kostgeld vragen

Ik betaalde vanaf mijn 18e 25 gulden per maand. Ik heb dat toen niet raar gevonden, ik verdiende goed, en mijn ouders konden het ook meer dan gebruiken.
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 25 Jan 2016 20:12

Re: Kostgeld vragen

Nee. Eens met Susan. Ik heb zelf vanaf mijn 18e mijn zorgverzekering, telefoon, kleding, uitgaan enz moeten betalen van mijn bijbaantje. Als ik er dan niet uit kwam qua geld kon ik naar m'n moeder dan hielp ze me. Maar kostgeld vind ik wat anders, dan is het net een hotel als je moet betalen voor je slaapplaats met ontbijt. Heb door deze constructie goed leren omgaan met geld.
2019
2022
<<

Anoniem168

Bericht 25 Jan 2016 22:59

Re: Kostgeld vragen

Bij minderjarige kinderen; absoluut niet. Zoals de vrouw in het voorbeeld, daar kan ik me niks bij voorstellen. Ook bij nog studerende kinderen ga ik geen kostgeld heffen.

Maar zoals o.a. Lejow aangeeft, als mijn zoon meerderjarig is, afgestudeerd/klaar met school, een volledige baan heeft en toch thuis wil blijven wonen (wat ik op zich prima vind) lijkt mij een klein percentage kostgeld helemaal niet gek. Ik zit heel hard na te denken of ik nu wel of geen kostgeld betaald heb thuis, maar ik geloof van niet. En dat terwijl ik pas met mijn 24e vertrok...
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers