Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zal het ooit gaan gebeuren? (lopen)

<<

Anoniem198

Bericht 24 Jan 2016 14:36

Zal het ooit gaan gebeuren? (lopen)

Mijn zoon van bijna 2 jaar (maart) gecorrigeerd 20 maanden loopt nog steeds niet los.

Aan de hand, 1 hand, 1 vinger, achter een kar is geen probleem. Ook achteruit lopen of op zn tenen hij doet het allemaal.
Maar zelf los gaan staan of lopen wil hij niet.
Zodra hij merkt dat we zijn hand/vinger los willen laten wordt hij boos en zakt naar de grond.
Het gekke is dat hij wel op de bank of op ons bed gaat proberen los te staan en stapjes te zetten maar op de grond, ho maar.

We hebben al ruim 1,5 jaar fysiotherapie en ook de fysio weet niet waardoor hebt komt. Het enige argument wat zij heeft is dat hij zijn eigen lichaam nog niet voldoende vertrouwd.

Nog meer moeders hier met een kind wat pas laat ging lopen? Wat was de trigger dat het ineens wel ging?
Ik ben er echt een beetje klaar mee.
<<

Nala3

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 16 Okt 2015 16:02

Bericht 24 Jan 2016 14:41

Re: Zal het ooit gaan gebeuren? (lopen)

De oudste met 19 mnd met behulp van fysio. En de jongste met 22 mnd met fysio. De jongste had wel wat aan d'r spiertjes dat ze het niet kon. Maar met oefeningen van de fysio heel hard vooruit gegaan.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Jan 2016 14:42

Re: Zal het ooit gaan gebeuren? (lopen)

Dat kan ik me voorstellen meid, zegt de fysio nog iets over zijn vroeggeboorte?

Ik denk dat ik het punt van de fysio wel snap. B liep met een maand of 19, en liep eerst niet, of ergens langs. Ineens ging ze staan en liep ze de hele kamer door. Alsof ze ineens het vertrouwen had dat ze het wel kon.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 24 Jan 2016 14:51

Re: Zal het ooit gaan gebeuren? (lopen)

Ik weet natuurlijk niet of het bij jou zoon hetzelfde is, maar ik herken het gedrag van mijn oudste. Ze kon al redelijk vlot staan, langs de tafel, aan de hand, achter een karretje, etc. Maar zodra ze een stap los ging, ging ze gauw zitten. Leek inderdaad wel alsof ze niet durfde, geen vertrouwen had in haar eigen kunnen ofzo. Uiteindelijk af en toe per ongeluk een paar pasjes los en zo steeds iets verder, als ze het door had steeds weer gaan zitten. Tot ze uiteindelijk door had wat ze gedaan had en wel durfde. Ze was alleen wel jonger dan jouw zoon, ze liep met 17 maanden. Maar had het denk ik nog veel eerder gekund als ze niet bang was geweest. Verder is er met haar motorisch of qua ontwikkeling voor zover we weten niks mis, dus het zou denk ik zeker kunnen dat bijv angst of onzekerheid een rol kan spelen.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 24 Jan 2016 14:53

Re: Zal het ooit gaan gebeuren? (lopen)

De oudste liep met 19 maanden, de jongste pas met 22 maanden. Beiden zonder hulp van fysio. Ze waren veel meer aan het ontwikkelen in spraak en fijne motoriek. Ze konden prima lopen, maar durfden dit waarschijnlijk niet. Qua spierspanning ed. was er namelijk niks aan de hand. Wat dat betreft klinkt het wel herkenbaar.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem198

Bericht 24 Jan 2016 14:53

Re: Zal het ooit gaan gebeuren? (lopen)

Lejow, de fysio zegt dat ze het vaker ziet bij kindjes die te vroeg geboren zijn.

We hebben ook thuis geen fysio meer maar bij haar in de praktijk om hem zo uit z'n comfortzone te halen.
Ik heb op haar advies echte schoenen gekocht zodat hij daardoor wat zelfverzekerder zou worden en het gevoel te hebben stevig te staan.
Langs de tafel lopen en achter een kar doet hij al sinds augustus. Je zou zeggen dat er nu toch wel eens wat moet gaan gebeuren.
<<

Nala3

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 16 Okt 2015 16:02

Bericht 24 Jan 2016 15:00

Re: Zal het ooit gaan gebeuren? (lopen)

Mijn fysio raadde juist aan pas schoenen te kopen als ze echt los liep.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 24 Jan 2016 15:39

Re: Zal het ooit gaan gebeuren? (lopen)

Mijn jongste liep met 24 maanden. Hij heeft een syndroom wat o.a. een zwakke spierspanning en mindere motoriek veroorzaakt. Hij heeft geen fysio gehad.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 24 Jan 2016 15:42

Re: Zal het ooit gaan gebeuren? (lopen)

M. liep met 19 maanden, de dag ervoor op het cb zeiden ze dat ik het in de gaten moest houden en anders aan de bel moest gaan trekken. Alsof hij het heeft gehoord.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 24 Jan 2016 15:52

Re: Zal het ooit gaan gebeuren? (lopen)

Mijn zoon ging ook pas met 23 maanden lopen. Een tijdje daarna zijn we naar de fysio gegaan omdat hij ook niet kon springen en ze bij de peuterspeelzaal vonden dat hij zo raar rende. Hij blijkt hypermobiel te zijn en hij heeft een motorische afwijking waarvan ze de oorzaak niet weten (hij is bij de kinderarts, orthopedagoog, revalidatiearts enz. geweest). Hij heeft nu nog regelmatig fysio, soms een paar maanden niet tot er weer iets is wat hij niet onder de knie krijgt en dan heeft hij weer een paar maanden fysio. Dochter heeft trouwens dezelfde afwijking maar bij haar geeft het tot nu toe niet echt problemen.
2010 2012
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 24 Jan 2016 18:09

Re: Zal het ooit gaan gebeuren? (lopen)

Zoals je weet loopt I. ook nog steeds niet met bijna 21 maanden, ik heb de hoop eigenlijk een beetje opgegeven inmiddels... Ze wil het ook niet lijkt het, zo vermoeiend. Achter de kar, aan de hand is prima, maar het liefst op haar billen. Ze klimt wel overal op en komt overal bij dus ze vermaakt zich prima. Wel merk ik dat ze de laatste tijd weer wat meer gefrustreerd raakt. Morgen moeten we weer naar de fysio, niet meer thuis omdat ze daar zeer gefrustreerd raakte, maar dus ook in een andere omgeving. Ik zie er alleen nu alweer tegenop...

Ik vind het heel fijn om bovenstaande verhalen te lezen, heb soms echt het idee dat mijn dochter een uitzondering is als ik de verhalen om me heen hoor en de verbazing bij sommige mensen zie.
2014 2016 2019
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 24 Jan 2016 18:22

Re: Zal het ooit gaan gebeuren? (lopen)

De dochter van een vriendin begon met 23 maanden ineens los te lopen (had ook allang fysio) en wil sindsdien niks anders meer
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 24 Jan 2016 18:23

Re: Zal het ooit gaan gebeuren? (lopen)

Ik ken ook kindjes die pas laat liepen (bijna 2 of al twee geweest). Maar ze zijn allemaal gaan lopen. Ik zou me meer zorgen als ze ook niet gaan staan/langs meubels stappen/aan de vinger stappen. Maar zo te lezen doet hij? dat wel. Het komt echt vanzelf. En je doet er al alles aan wat je kan doen. Ik snap dat het frustrerend is maar ieder kind heeft zijn eigen ontwikkeling, hij is vast in iets anders al weer verder ontwikkelt.
<<

Anoniem198

Bericht 24 Jan 2016 19:10

Re: Zal het ooit gaan gebeuren? (lopen)

Bedankt voor alle reacties. Ik vind het "fijn" om te horen dat mijn zoon niet de enige is die laat loopt.
Mikado, ik ben ook "blij" met jou als mede lotgenoot. Ik ken precies het gedrag van I.
S. is ook steeds vaker gefrustreerd en gaat dan bijten.

Lot, wat je zegt ieder kind ontwikkeld zich anders ik zou alleen heel graag willen weten wat hem dat laatste zetje kan geven. Waarschijnlijk zal het geduld zijn.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 24 Jan 2016 19:28

Re: Zal het ooit gaan gebeuren? (lopen)

Ik dacht ook even dat het niet ging gebeuren. Maar M. ging uiteindelijk (zonder hulp van fysio) lopen toen hij 20 maanden was. Van mezelf maakte ik me geen zorgen. Z'n vader liep pas met 2,5 jaar. Het cb deed dit wel voor mij. Achteraf dus onterecht.

Ik denk dan ook dat het voor jullie gewoon geduld is en dat hij zodra hij z'n vertrouwen in het lopen heeft gevonden het straks in een keer goed kan.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 24 Jan 2016 20:19

Re: Zal het ooit gaan gebeuren? (lopen)

Mijn verhaal ken je, Noud liep ook pas met 19 maanden los. Bij hem was het inderdaad angst om los te lopen, hij kon het wel maar durfde het niet.

Ik heb een nichtje, zij liep ook pas een paar dagen voor haar 2e verjaardag los. Zij is inmiddels 12 en functioneert prima, ze was gewoon laat.

Ik snap dat het je frustreert (en jou ook Mikado), ik had daar al last van! Ik hoop echt dat ze beiden snel het licht zien :hug:
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 24 Jan 2016 22:14

Re: Zal het ooit gaan gebeuren? (lopen)

Nala3 schreef:Mijn fysio raadde juist aan pas schoenen te kopen als ze echt los liep.


Normaal gezien is dat wel het advies, maar aangezien deze fysio denkt aan een vertrouwenskwestie, snap ik dit tegenstrijdige advies wel. Soort van zijwieltjes idee.

Ik begrijp wel dat je je zorgen maakt Victoria. Ik hoop dat je zoontje snel het licht ziet.
L2014 & H2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers