Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Anoniem260

Bericht 19 Jan 2016 20:03

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Whoah Kaas, wat een projecten!! Vind dat baby-ding met die knopen héél erg leuk!

Ik ben momenteel bezig met een Olifantje uit één van de delen van de zoomigurumi-boekjes. Een aantal vriendinnetjes zwanger en gevraagd welk beestje ze leuk zouden vinden als kraamkadootje. Ik loop íets achter op schema, maar zolang ze af zijn voordat de kindjes kunnen fietsen, vind ik het best :smile:

Ook weer begonnen met een CAL-deken. 2 jaar geleden eentje gemaakt voor m'n zus en m'n beste vriendin, die toen zwanger waren. Nu voor eentje voor mezelf bezig :eyes: :redface: :dance: :ja:
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 19 Jan 2016 20:15

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Het is niet in een maand gemaakt ofzo he haha!

Leuk een olifant. Vind voor een ander haken toch ook altijd wel erg leuk.

Met welke cal ben je bezig?
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 19 Jan 2016 20:18

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik ben ook met een CAL bezig nu, die van lossen en vasten
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem304

Bericht 19 Jan 2016 20:21

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Hahaha, zitten er toch best nog veel actieve haaksters hier!
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 19 Jan 2016 20:23

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Goed dat je het topic even omhoog gehaald hebt Yadira!

Die cal lijkt mij ook leuk om te doen Muppetje. Ik ben met de Mix & Match 2016 begonnen.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 19 Jan 2016 20:23

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik ben nog bezig om mijn kerststal te volmaken, maar na jizef, maria, jezus in kribbe, engel, ezel, os en 2 koningen heb ik nog wat te gaan hahaha. Vast klaar dan voor kerst dit jaar
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem260

Bericht 20 Jan 2016 06:40

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Kaas schreef:Het is niet in een maand gemaakt ofzo he haha!

Leuk een olifant. Vind voor een ander haken toch ook altijd wel erg leuk.

Met welke cal ben je bezig?



Dan vind ik het nog steeds een "whoaw" waard! Mag ik vragen welk patroon die deken met knopen mee gehaakt is?

Ik ben bezig met een CAL uit 2014 geloof ik. Wilde gewoon dezelfde maken, herken de verschillende steken weer vrij snel, waardoor ik lekker vlot door kan haken!
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 20 Jan 2016 09:21

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Jerry schreef:
Kaas schreef:Het is niet in een maand gemaakt ofzo he haha!

Leuk een olifant. Vind voor een ander haken toch ook altijd wel erg leuk.

Met welke cal ben je bezig?



Dan vind ik het nog steeds een "whoaw" waard! Mag ik vragen welk patroon die deken met knopen mee gehaakt is?

Ik ben bezig met een CAL uit 2014 geloof ik. Wilde gewoon dezelfde maken, herken de verschillende steken weer vrij snel, waardoor ik lekker vlot door kan haken!


Die deken met die knopen heb ik niet van een patroon. Ik zag op internet wat plaatjes en zoiets wilde ik ook haken. Toen ben ik zelf aan de slag gegaan en is dit eruit gekomen! :smile:

Leuk de CAL 2014. Ik heb de CAL 2015 (granny square) gister afgemaakt. Niet tot het einde, omdat ik deze voor een kraamcadeautje wilde gebruiken en dus kleiner moest zijn. Ben ook met de CAL 2016 (Mix and match) gestart begin januari.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 20 Jan 2016 12:23

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Yadira schreef:Siem dat is een leuk boekje hoor. Ik zou het hele boekje kopen!


Heb hem besteld moest nog een ander boek kopen en kon het niet laten :smile:

Leuk om te zien dat het topic weer begint te leven. Goede manier om weer inspiratie op te doen. Ik heb inmiddels al 1 idee voor een babydeken maar weet nog niet welk patroon ik wil gaan gebruiken voor de andere babydeken.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 20 Jan 2016 13:49

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Yadira schreef:Siem dat is een leuk boekje hoor. Ik zou het hele boekje kopen!


Eens! Boekje is erg leuk!
Ik ben bezig met boer Geert uit het boekje. Alleen nog laatste pootje en het varkentje en dan is ie af.
<<

Anoniem260

Bericht 24 Jan 2016 11:24

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Pffff ik ben gister begonnen met een paar baby-all stars (uit t boekje "babyschoentjes haken'). Tot nu toe krijg ik telkens teveel steken in m'n toeren... Telkens uithalen en opnieuw proberen (en eigenwijs doorgaan en alsnog tot de conclusie komen dat 't niet werkt...) Iemand die dit patroon kent die me tips kan geven?

Heb het maar even weggelegd en nu weer 'simpel' met m'n deken bezig
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 24 Jan 2016 11:46

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Hmm vervelend Jerry! Ik heb ze nog nooit gemaakt, dus kan je niet helpen.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Feb 2016 11:05

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Sorry ik weet het ook niet Jerry.

Op de *Love Christel Krukkert* FB pagina is nu een leuk winactie aan de gang. Just sayin'. :angel:
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 04 Feb 2016 21:50

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat een mooie dingen zijn er gehaakt!
Ik heb vandaag eindelijk mijn cal2014 deken afgemaakt. De rand is verre van perfect, maar ben verder wel blij, mijn eerste haakwerk (heb in de tussentijd wel al andere dingen afgemaakt).

Afbeelding
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 05 Feb 2016 12:52

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wow Rebecca, wat een grote deken! Ik heb altijd zoveel respect voor mensen die zoveel geduld kunnen opbrengen! Hij is heel mooi geworden.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 05 Feb 2016 15:22

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Dank je! Ik ben er overigens lang mee bezig geweest hoor, hij is ook echt wel een tijd blijven liggen. Ik wilde graag een grote deken om me lekker helemaal in te kunnen wikkelen op de bank, geloof dat dat in ieder geval wel gelukt is!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem304

Bericht 05 Feb 2016 15:32

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Heel goed gelukt! Mooi!
<<

Anoniem177

Bericht 05 Feb 2016 22:02

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik wil beginnen met haken. Ik ben een complete noob heb ook nog geen spullen en de wik ik dus wat gaan aanschaffen. Dus voor nu al jullie hulp nodig.

Wat heb ik nodig??? En waar kan ik dat het beste weghalen?
<<

Anoniem304

Bericht 05 Feb 2016 22:57

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Super mooi Rebecca!

Wat wil je gaan haken bambina? Je kan om te oefenen best bij de Zeeman of Wibra een bol garen en een haaknaald halen, dan met YouTube erbij wat lapjes oefenen. En als je dan 'echt'. wilt beginnen, wil iedereen je hier vast wel helpen met goede spullen uitzoeken.

Niet dat die van Z of W niet goed zijn, maar niet iedereen vindt het fijn werken haha.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 05 Feb 2016 23:01

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Mooi hoor Rebecca. Wil ook nog een keer een deken voor mezelf gaan haken. Maar heb nog wat dingen liggen en al weer een babydeken in de planning staan dus voorlopig kom ik daar niet aan toe.

@ Bambina eens met Yadira zo heb ik het ook geleerd via youtube en hier vragen te stellen.

Heb de smaak inmiddels weer te pakken. Heb naast het apenboekje ook het amigurumi alfabet gekocht. Nu alleen nog de tijd vinden om alles te haken!
<<

Anoniem177

Bericht 05 Feb 2016 23:14

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Oke morgen dus ff naar zeeman/wibra.

Wat is leuk en makkelijk om mee te beginnen? Dacht zelf iets van dekentje oid? Weet het niet hoor.

Jullie nog tips voor youtube video's? Ik ben wel echt een noob noob. Weet nog net hoe je die haak vast houdt hahahha
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 06 Feb 2016 01:02

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb de filmpjes van dit kanaal gebruikt:

https://www.youtube.com/channel/UCV_w3W ... qz_3DnkQGg

Ik heb eerst een lapje gehaakt en vervolgens ben ik al vrij snel knuffels gaan haken omdat ik dat graag wilde leren.
<<

Anoniem177

Bericht 06 Feb 2016 01:58

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Dankjewel! Dat is ook een beetje mijn doel, of leuke dekentjes etc! Heb er al heel lang over na zitten denken om er mee te beginnen maar ben zo bang dat het zo ingewikkeld is en ik snel afhaal hahaha.
<<

Anoniem260

Bericht 06 Feb 2016 06:59

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Bambina wat leuk dat je het wilt gaan leren!
Het kanaal van de link die Siem deelt, heb ik ook veel gebruikt!

Ik ben begonnen met eerst een klein lapje, waarmee ik:

-lossen
-vasten
-halve vasten
-stokjes
-halve stokjes

leerde. Daarna al vrij snel rond haken, omdat je dit nodig hebt bij het haken van knuffeltjes. Daarna was meerderen/minderen ook nog wel belangrijk.

Ik vond dat ik best snel al resultaat zag van wat ik deed/leerde!

Siem, ik zag dat alfabet-boekje gister ook liggen, vond m erg leuk! Maar eerst maar eens die schoentjes onder de knie krijgen (naast de knuffels en CAL-deken die ik nu maak...)
<<

Anoniem177

Bericht 06 Feb 2016 17:18

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Heb vandaag een starters pakket gekocht van de Kwantum om een muis te haken. Door alleen te lezen snap ik er echt geen kloot van. Zal vanavond gaan zitten met youtube!

Snap ook niks van Losse haken, een rij lossen, vaste haken, stokje haken en festonsteek...

Ben ik nu echt heel dom. Wat is het verschil allemaal :D
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers