Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kun jij weg bij brand ??

<<

Anoniem145

Bericht 18 Jan 2016 14:02

Kun jij weg bij brand ??

Hoe vlucht jij ??

Stuk tekst weg.

(Heb ook meteen 6 rookmelders opgehangen, een koolmonoxide melder, 2 brand dekens, 2 grote spuitbus blussers en een hele grote schuimblusser van 6 liter aangeschaft en die verdeelt door het huis. Misschien erg overdreven hoor dat weet ik !! Maar ik had ineens heel erg die drang.)

Ik ben hier ineens heel erg mee bezig.

Groetjes rituals
Laatst gewijzigd door Anoniem145 op 21 Jan 2016 16:08, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:36

Bericht 18 Jan 2016 14:06

Re: Vluchtladder bij brand !

Kan je dat niet navragen waar je hem besteld hebt? Lijkt me dat zij je er het beste een advies over kunnen geven.

Wel naar om over zoiets te dromen. Kan me voorstellen dat je er mee bezig bent!
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Anoniem145

Bericht 18 Jan 2016 14:09

Re: Vluchtladder bij brand !

Gedaan hoor natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Anoniem145 op 21 Jan 2016 16:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:36

Bericht 18 Jan 2016 14:14

Re: Vluchtladder bij brand !

Als ik het zo lees en er zijn geen andere opties qua ladders dan zou ik deze houden.

Inderdaad met dezelfde gedachte dat je in ieder geval een mogelijkheid hebt om beneden te komen.
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Anoniem145

Bericht 18 Jan 2016 14:23

Re: Vluchtladder bij brand !

.
Laatst gewijzigd door Anoniem145 op 21 Jan 2016 16:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 18 Jan 2016 19:18

Re: Vluchtladder bij brand !

Via de Brandwonden stichting zijn er vrijwilligers die bij jouw thuis kijken naar vluchtroutes en rookmelders. Misschien willen ze ook wel met jou meekijken.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem145

Bericht 21 Jan 2016 16:07

Re: Kun jij weg bij brand ??

Hoi hoi,

Wij hebben nu een speciaal heel dik vluchttouw aangeschaft van 15 meter.
Van de tweede verdieping tot aan de grond is 8 meter ongeveer.
Dit touw heeft een stevige lus en kun je goed vastmaken aan je verwarming of kozijn of wat dan ook.

Ik vind het echt een veel veiliger idee nu we deze in huis hebben al vraag ik me af of ik er wel afdurf als het moet want touw klimmen dat durf ik niet !!

Ik had gelezen om er een paar knopen in te leggen.

Weet alleen nog niet hoe ik nu met een klein kindje wil vluchten uit het raam met een touw daar moet ik echt nog over nadenken hoe dat aan te pakken. Ik wil daar eigenlijk een goed plan voor hebben.

(En vluchtladder is geen optie want die drukt de raam kapot).
Groetjes rituals.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 21 Jan 2016 17:31

Re: Kun jij weg bij brand ??

Maak je niet zoveel zorgen joh! Als er brand uitbreekt gaat je rookmelder af, dat hoor je meteen. Dan heb je nog genoeg tijd om te blussen. Sowieso breekt er niet zomaar ergens brand uit, vaak is het door menselijk toedoen (roken, koken etc) en anders door een verouderd huis of apparatuur. De kans is zó klein. Behalve dat ik op iedere verdieping rookmelders heb hangen en een blusser heb, denk ik er niet over na. Hoe ik dan weg kom? Tsja springen dan maar. Overleef je (bijna altijd) wel hoor van twee hoog.
<<

Anoniem167

Bericht 21 Jan 2016 19:08

Re: Kun jij weg bij brand ??

Met pech moet ik springen vanaf het balkon op de schuur van de onderburen..
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 21 Jan 2016 19:27

Re: Kun jij weg bij brand ??

Ik woon op vijf hoog en heb verder geen brandladder ofzo. Misschien naief, maar als het gebeurd heb ik gewoon pech. Springen naar beneden lijkt me ook niet heel erg slim van zo hoog.
<<

Anoniem184

Bericht 21 Jan 2016 19:33

Re: Kun jij weg bij brand ??

Scandic schreef:Maak je niet zoveel zorgen joh! Als er brand uitbreekt gaat je rookmelder af, dat hoor je meteen. Dan heb je nog genoeg tijd om te blussen. Sowieso breekt er niet zomaar ergens brand uit, vaak is het door menselijk toedoen (roken, koken etc) en anders door een verouderd huis of apparatuur. De kans is zó klein. Behalve dat ik op iedere verdieping rookmelders heb hangen en een blusser heb, denk ik er niet over na. Hoe ik dan weg kom? Tsja springen dan maar. Overleef je (bijna altijd) wel hoor van twee hoog.

Denk hier niet te makkelijk over hoor. Bij mijn collega is ooit brand uitgebroken terwijl haar man boven lag te slapen. De brand is begonnen in/bij een wandcontactdoos in de huiskamer, man lag boven. Het was dat de hond aansloeg en de man daardoor wakker werd, maar toen kon hij dus al niet meer naar beneden. Hij is door de brandweer van de eerste verdieping af gehaald. Ze hebben een halfjaar tot driekwart jaar noodgedwongen ergens anders moeten wonen vanwege de rook- en brandschade.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 21 Jan 2016 21:14

Re: Kun jij weg bij brand ??

Als we echt zouden moeten vluchten vanaf de slaapverdieping dan hebben we een brandladder die ligt onder mijn bed.

In de keuken heb ik een blusdeken en ooit hadden we kleine blussers maar die gingen over de datum en hebben we nu niet meer.

Vanaf de 1e etage denk ik dat we vanuit het raam van de woonkamer op onze overkapping zouden moeten klimmen en zo weg zien te komen.

Enge vind ik wel dat we in onze achtertuin geen poort hebben dus we moeten dan dus ook nog over een schutting klimmen of via de overkapping naar die van de buren en hopen dat daar iemand thuis is/open doet.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 24 Jan 2016 00:04

Re: Kun jij weg bij brand ??

Ik denk er niet makkelijk over hoor Maple :-) Maar meer dan de dingen die genoemd zijn kan je niet doen. het heeft geen zin om er dan nog heel bang voor te blijven vind ik, je maakt jezelf alleen maar gek dan. Jouw collega had vast geen rookmelder hangen?
<<

Anoniem184

Bericht 24 Jan 2016 03:07

Re: Kun jij weg bij brand ??

Dat durf ik niet te zeggen.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers