Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat serveer jij

<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 17 Jan 2016 22:39

Wat serveer jij

aan hapjes/ drankjes als je een feestje geeft?
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 17 Jan 2016 22:46

Re: Wat serveer jij

Meestal alleen chips en dergelijke. Of wat groenten met een dipsausje. Ben niet zo van het uitgebreid in de keuken staan... Drankjes gewoon basic wijn en bier haha.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 17 Jan 2016 23:42

Re: Wat serveer jij

Ontzettend standaard hapjes (als ik uberhaupt hapjes serveer). Ik ben zelf een moeilijke eter en houd niet zo van bijzondere dingen. Als ik zelf een verjaardag geef, serveer ik dus vooral dingen die ik zelf lekker vind (gelderse gekookte worst, grillworst en/of leverworst, komkommer, boterhamworst met augurk, gehaktballetjes, kaas (ondanks dat ik er zelf geen fan van ben)). Het meest exotische is stukjes wrap, ingesmeerd met kruidenkaas, wat rucola en kipfilet.

Verder heb ik altijd chips op tafel staan en meestal toastjes met filet americain en heksenkaas.

Drank zorg ik altijd dat er zeker genoeg is. Dus bier en wijn/rose wordt bij ons vaak gedronken en verder ook sap. Ik baal er soms wel van dat ik veel heb ingeslagen van iets en het blijkt dat een paar mensen ineens heel wat anders drinken. (dan heb je voor iedereen die normaal bier drinkt, bier in huis gehaald en wil ineens iedereen cola, waar je maar 1 fles van hebt)
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 18 Jan 2016 06:45

Re: Wat serveer jij

Als drank meestal bier. Wijn word niet echt gedronken (wonen dat verder van vrienden en familie af, meestal zijn de vrouwen de bob.

Hapjes eigenlijk heel standaard. Er staan altijd chips en nootjes, toastjes met filet american, eiersalade, kipsate, gevulde eieren en worst/kaas. Soms nog wat rauwkost en bladerdeeghapjes.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 18 Jan 2016 09:02

Re: Wat serveer jij

Gevulde eieren, stukjes wrap, met verschillende vullingen, toastjes, nootjes, kaas, worst, olijven. Gesneden rauwe groentes met dipsausjes. Stukjes gebrokkelde arretjescake.
Soms ook gewoon chips, hangt er een beetje vanaf wie er komen.
Drank eigenlijk alleen wijn, in onze vriendengroep wordt niet veel alcohol gedronken. Slechts een vriend drinkt bier en dat brengt hij dan altijd zelf mee.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 18 Jan 2016 10:26

Re: Wat serveer jij

Ik doe altijd wel een beetje mijn best. Had op mijn zoontjes verjaardag bijvoorbeeld torentjes van roomkaas en metworst in puntjes, rolletjes van omelet,paprika reepjes, roomkaas en rauwe ham, kerstomaatjes gevuld met pesto, koekjes van Parmezaan met mosterd, fuet, plakjes komkommer met selleriesalade enz. En dan blauwe kaas, port salud, brie, zelfgemaakte eiersalade en stokbrood en wat chips, knoflook olijven en nootjes.

En dan voor de kindjes snoep tomaatjes, plakjes komkommer, wortel chips, krentjes, soepstengel ed.

En voor iedereen die bleef eten kastagnechampignonsoep, of geroosterde paprika, chorizosoep en zelfgemaakte kruidenboter, extra eiersalade, mini sauzijcenbroodjes en worstenbroodjes, kaas/ui brood, soepstengels en stokbrood.

Qua drinken zorg ik dat er koffie, thee, iets van sap, spa (of bar le duc met citroen), cola en nog iets met prik, bier en wijn in huis is.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 18 Jan 2016 13:11

Re: Wat serveer jij

Ligt er een beetje aan of we het voor familie doen of voor vrienden (omdat de aantallen dan verschillen). We doen in elk geval altijd koffie en thee met zoetigheid. En daarna wel iets van chips of nootjes, toastjes en een warm hapje. De volgende dingen komen vaak voorbij, maar meestal niet allemaal tegelijk.

Qua drinken:
Koffie, thee, cola, sinas, 7up, sapje, bier, wijn.

Qua hapjes:
Taart of een etagère met zoetigheden zoals cake, kleine koekjes, bonbons, soesjes etc (ik ben zelf niet gek op taart, dus zoiets vind ik zelf wel leuk altijd).
Chips, nootjes en evt andere zoutjes. Ik vind een beetje afwisseling wel leuk, dus de ene keer is dat gewoon paprika en naturel chips, eventueel met een dipje, een andere keer bugles met heksenkaas of tortillachips met salsasaus of zo.
Kaas, worst, olijven, komkommer, paprika reepjes met dip.
Stokbrood en/of toastjes met bv. brie, roomkaas, tonijnsalade etc. Meestal elke keer ander 'beleg'.
Wraps met kipfilet/zalm tonijn komen ook wel eens voorbij.
Quichepuntjes, mini pizaatjes, kleine kipspiesjes, kipnuggets en/of kaassouffles, mini kaasbroodjes, bladerdeeghapjes of een ander warm hapje doen we ook wel eens.

En soms als ik zin heb bedenk ik nog wel eens wat anders. Maar het ligt ook aan de tijd. Vrijdag is bijvoorbeeld mijn man jarig, en heb ik de hele dag cursus en weinig tijd om dingen te maken of voorbereiden, dus dan zal ik het wel wat simpeler houden.
<<

Kris

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 26 Aug 2015 15:19

Bericht 18 Jan 2016 14:04

Re: Wat serveer jij

Qua drank haal ik standaard bier, wijn, cola en sinas. Als ik weet dat iemand graag iets anders drinkt haal ik dit ook, bijv. Liefmans of alcoholvrij bier.
Qua hapjes M&M's, chocoladerozijnen, pinda's, zoute stokjes, chips, kaas, kommer, worst, wraps met kip, ham en zalm en gevulde eieren.
Maart 2014
Februari 2018
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 18 Jan 2016 22:01

Re: Wat serveer jij

Klinkt goed Minoessepoes. Ik vind het altijd wel leuk er werk van te maken. Hier probeer ik dan ook te variëren zodat er niet elk feestje/ avondje visite hetzelfde op tafel staat.

Lenthe, die heksenkaas, doe je dat op een toastje?

Hier hebben we altijd standaard wat zoutjes/ chips op tafel staan. Geen noten of pinda's ivm allergie van mijn vriend. Verder maak ik vaak gevulde eieren, daar vragen mensen hier altijd specifiek om :) Wraps met verschillende vullingen, guacamole met nachos, of nachos met gehakt/ kip en gesmolten kaas, toastjes met kaasjes/ salades, bladerdeeg hapjes (ik varieer altijd met knakworstjes tot mozzarella-pesto vulling), gehaktballetjes of chickenwings. Qua drank maken we vaak cocktails en hebben we bier, wijn, fris en sapjes in huis.
<<

Anoniem244

Bericht 18 Jan 2016 22:08

Re: Wat serveer jij

Altijd teveel eigenlijk... Maar vind het leuk om te doen

Koffie / thee met Soesjes, mini tompouce, bananensoesjes, chocoladesoesjes en chocolaatjes

Fris / bier / wijn
Wrap zalm heksenkaas of kruidenkaas
Wrap kipfilet roomkaas pesto
Wrap carpaccio
Gevuld ei
Schijfje Komkommer met plakje brie, walnoot drupje honing
Half plakje komkommer als een bootje (dat natte eruit), daar roomkaas opsmeren en een zongedroogde tomaat erop
Gehaktballetje doormidden met ern plakje ananas ertussen
Balletje Mozzarella met een cherrytomaatje
Bladerdeeghapje met pittig gehakt
Bladerdeeghapje met kip saté
Bladerdeeghapje met shoarma heksenkaas
Kaas worst
Chips en nootjes
Mini pizzaatjes
Toastjes met salades
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 18 Jan 2016 23:29

Re: Wat serveer jij

Ik heb een tijd terug het recept ballen van Radja ontdekt en dat is toch lekker! De eerste keer dat ik het maakte was iedereen zo enthousiast en waren ze zo op :banaan:

Verder stukjes kaas en worst, zoutjes. Gevulde eieren.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Jan 2016 00:40

Re: Wat serveer jij

Een uitgebreide kaasplank, toastjes met diverse spreads zoals tapenade, avocado feta spread etc. Verder maak ik wel eens zelf bruschette en soms maken we andere hapjes. Niet elke keer hetzelfde ofzo.
Let's discover the world together.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 19 Jan 2016 21:01

Re: Wat serveer jij

CCC schreef:
Lenthe, die heksenkaas, doe je dat op een toastje?


Soms op een toastje, maar meestal hebben we dipstokjes (mini soepstengels)
Afbeelding
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 23 Jan 2016 00:23

Re: Wat serveer jij

Oh die zijn handig! Waar haal je die stokjes?
<<

Anoniem244

Bericht 23 Jan 2016 00:27

Re: Wat serveer jij

CCC schreef:Oh die zijn handig! Waar haal je die stokjes?

Ah, jumbo, delicatessewinkels (zuivelhoeve BV)
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 23 Jan 2016 00:28

Re: Wat serveer jij

Thnx!
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 23 Jan 2016 10:49

Re: Wat serveer jij

Ik koop het inderdaad gewoon bij de supermarkt. Volgens mij staat het in onze supermarkt bij de pasta producten.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers