Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gierige acties

<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 23:55

Bericht 18 Jan 2016 23:53

Re: Gierige acties

Wij hadden de woensdag voor kerst als team een ontbijt geregeld, iedereen die zou komen nam iets mee. Er waren best wel wat mensen van andere teams die wel kwamen maar zelf niets hadden meegenomen, aangezien er genoeg was was dat op zich niet zo'n probleem. Wat alleen wel een beetje jammer was, dat 1 iemand alle overgebleven stokbroden meenam, alle brownies en het zoete beleg. Zonder zelf ook maar iets bijgedragen te hebben.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Jan 2016 23:55

Re: Gierige acties

Pineco schreef:Van de week op een verjaardag vertelde iemand dat hij op een terrasje altijd een flesje bier bestelde, nooit bier van de tap. Want "dan krijg je meer bier voor je geld en betaal je niet alleen voor het schuim" :palm:


Dit vind ik op zich niet zo gierig, als je gewoon niet houdt van een schuimkraag op je bier. Ik ken ook iemand die altijd cola uit een flesje wil en niet uit zo'n colatap, omdat ze dat waterige cola vindt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem260

Bericht 19 Jan 2016 21:08

Re: Gierige acties

Susan schreef:
Pineco schreef:Van de week op een verjaardag vertelde iemand dat hij op een terrasje altijd een flesje bier bestelde, nooit bier van de tap. Want "dan krijg je meer bier voor je geld en betaal je niet alleen voor het schuim" :palm:


Dit vind ik op zich niet zo gierig, als je gewoon niet houdt van een schuimkraag op je bier. Ik ken ook iemand die altijd cola uit een flesje wil en niet uit zo'n colatap, omdat ze dat waterige cola vindt.



Tap-cola is soms 'cola-limonade', siroop waar ze prikwater bij doen, zegmaar. Ik snap wel dat iemand de voorkeur voor een flesje geeft.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Jan 2016 21:11

Re: Gierige acties

Ja, dat weet ik, dat het inderdaad aangemaakt is. Maar ik vind dat niet echt vies, het is meer een kwestie van smaak of je dat minder lekker vindt. Ik snap dus ook wel dat mensen minder van tapbier houden omdat daar vaak zo'n dikke schuimrand op zit, is ook een kwestie van smaak en niet echt gierig in mijn ogen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem260

Bericht 20 Jan 2016 07:42

Re: Gierige acties

Ah, lees 'm nu nog een keer, ik snap je!
<<

Anoniem233

Bericht 20 Jan 2016 10:31

Re: Gierige acties

Caro schreef:
En hier was een collega die dan ook altijd het overgebleven voedsel mee naar huis nam voor zijn moeder. Hoe bedenk je het??


Mwah, vind ik niet echt gierig. Anders wordt het ook maar weggegooid. Denk dat ik dat meer zonde zou vinden. Ligt er dan wel weer aan of die collega het in overleg doet of niet.
<<

Anoniem181

Bericht 20 Jan 2016 11:17

Re: Gierige acties

Yadira schreef:
Prim schreef:Ja ongelooflijk he. Dat was met stip wel het ergste wat ik ooit mee heb gemaakt wat dit betreft. Gelukkig heeft de jarige collega wel tegen haar gezegd dat hij dat niet netjes was, maar daar heb je achteraf niks meer aan natuurlijk.

Nee echt, m`n mond staat nog open haha. Hoe verzin je het inderdaad. :eyes:


Wow. Mijn mond bleef ook een tijdje openstaan van verbazing. Dat doe je toch niet?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Jan 2016 12:03

Re: Gierige acties

Gierig: boodschappen uitpakken voor werk en dan alle zegels/spaarpunten meenemen zonder overleg.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 20 Jan 2016 12:19

Re: Gierige acties

Lot schreef:Gierig: boodschappen uitpakken voor werk en dan alle zegels/spaarpunten meenemen zonder overleg.

Oh ik doe dat ook altijd, maar ik ben ook altijd degene die voor de borrels etc. de boodschappen haalt (lees: naar de appie voor 6 flessen wijn, 8 flessen frisdrank, een krat bier, sapjes en allemaal hapjes). Ik vind dus dat ik dan wel recht heb op de zegeltjes vanwege al het gesjouw.

♥♥
<<

Elle123

Bericht 20 Jan 2016 12:36

Re: Gierige acties

Ik werkte bij een reclamebureau en voor een klant (een bakker) moesten we foto's maken van een taart. Hij kwam de taart 's ochtends brengen en wij namen hem mee naar de studio om foto's te maken. Die taart had er de hele ochtend gestaan dus besloten we hem op te eten. Stond die bakker om 16.30 aan de deur om zijn taart op te halen...
<<

anoniem213

Bericht 20 Jan 2016 12:38

Re: Gierige acties

Elle123 schreef:Ik werkte bij een reclamebureau en voor een klant (een bakker) moesten we foto's maken van een taart. Hij kwam de taart 's ochtends brengen en wij namen hem mee naar de studio om foto's te maken. Die taart had er de hele ochtend gestaan dus besloten we hem op te eten. Stond die bakker om 16.30 aan de deur om zijn taart op te halen...

Ik vind het ook nogal raar om zonder overleg die taart op te eten eerlijk gezegd.
<<

anoniem213

Bericht 20 Jan 2016 12:38

Re: Gierige acties

Elliot schreef:
Lot schreef:Gierig: boodschappen uitpakken voor werk en dan alle zegels/spaarpunten meenemen zonder overleg.

Oh ik doe dat ook altijd, maar ik ben ook altijd degene die voor de borrels etc. de boodschappen haalt (lees: naar de appie voor 6 flessen wijn, 8 flessen frisdrank, een krat bier, sapjes en allemaal hapjes). Ik vind dus dat ik dan wel recht heb op de zegeltjes vanwege al het gesjouw.

Eens.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Jan 2016 12:41

Re: Gierige acties

Bij ons worden de boodschappen bezorgd en moet steeds iemand anders ze opruimen. Soms zie je dan dat de zegels van de thee al verwijderd zijn terwijl ze nog in het voorraadhok liggen. Dat vind ik wel gierig ja.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 20 Jan 2016 12:44

Re: Gierige acties

June schreef:
Elle123 schreef:Ik werkte bij een reclamebureau en voor een klant (een bakker) moesten we foto's maken van een taart. Hij kwam de taart 's ochtends brengen en wij namen hem mee naar de studio om foto's te maken. Die taart had er de hele ochtend gestaan dus besloten we hem op te eten. Stond die bakker om 16.30 aan de deur om zijn taart op te halen...

Ik vind het ook nogal raar om zonder overleg die taart op te eten eerlijk gezegd.
Eens.
<<

Elle123

Bericht 20 Jan 2016 14:53

Re: Gierige acties

Sublimo schreef:
June schreef:
Elle123 schreef:Ik werkte bij een reclamebureau en voor een klant (een bakker) moesten we foto's maken van een taart. Hij kwam de taart 's ochtends brengen en wij namen hem mee naar de studio om foto's te maken. Die taart had er de hele ochtend gestaan dus besloten we hem op te eten. Stond die bakker om 16.30 aan de deur om zijn taart op te halen...

Ik vind het ook nogal raar om zonder overleg die taart op te eten eerlijk gezegd.
Eens.

Normaal gesproken worden etenswaren bewerkt (geverfd, gelakt, dat soort dingen) en wordt alles weggegooid. Met deze taart hoefde dat niet (hij moest wel gesneden worden), maar mijn baas had niet van de klant doorgekregen dat ie hem weer kwam ophalen, dus hij zei dat we hem maar op moisten eten. Na een dag (warm) staan is hij toch niet meer goed. We hadden er eerlijk gezegd ook echt niet over nagedacht, zat zo in ons vaste stramien dat zulke dingen altijd weggegooid worden.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 20 Jan 2016 15:25

Re: Gierige acties

Celeste schreef:
Caro schreef:
En hier was een collega die dan ook altijd het overgebleven voedsel mee naar huis nam voor zijn moeder. Hoe bedenk je het??


Mwah, vind ik niet echt gierig. Anders wordt het ook maar weggegooid. Denk dat ik dat meer zonde zou vinden. Ligt er dan wel weer aan of die collega het in overleg doet of niet.


Ik wel. Misschien willen andere collega's nog iets, of misschien willen andere collegas wel eens iets mee naar huis nemen. Of kan het de dag erna nog worden gegeten. Om altijd degene te zijn die het voedsel mee neemt naar huis, zonder zelf ooit iets bij te dragen, te trakteren of wat dan ook vind ik gewoon gierig.
<<

Anoniem149

Bericht 20 Jan 2016 15:41

Re: Gierige acties

Wolbol schreef:
Prim schreef:Ja ongelooflijk he. Dat was met stip wel het ergste wat ik ooit mee heb gemaakt wat dit betreft. Gelukkig heeft de jarige collega wel tegen haar gezegd dat hij dat niet netjes was, maar daar heb je achteraf niks meer aan natuurlijk.



o wat erg. Dat doe je toch niet :palm:
Ik zou ze eigenlijk uit principe terugeisen. En nota bene wegflikkeren, maar puur om die persoon even op zn plek te zetten.

Ik weet zelf niet hoe ik zou reageren op zo'n moment, maar nu achteraf zou ik inderdaad ook zeggen dat ik ze terug wil. Blijkt die collega waar ze het van heeft gepakt ook nog eens zo'n goedzak te zijn die normaal alles goed lijkt te vinden. Zij had ook nog wel meer van die rare acties, maar deze spande echt de kroon.
<<

Navy

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 31

Geregistreerd: 26 Jul 2015 12:46

Bericht 20 Jan 2016 16:19

Re: Gierige acties

Dat van die tompouchen is echt kansloos.
Gelukkig heb ik niet echt gierige mensen in m'n omgeving.

Kan me wel een ex herinneren die met boodschappen doen er een handje van had dat wanneer ik betaalde, hij allemaal luxe producten in het mandje kieperde. Wanneer hij dan betaalde lag er dan een kuipje smeerkaas van 40 cent en diepvrieshamburgers van een euro in het mandje. :palm:
Zijn salaris was 3x hoger dan dat van mij.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 22 Jan 2016 15:34

Re: Gierige acties

Mijn schoonouders zijn tot nu toe altijd met de verjaardag van J op vakantie omdat dat ze per se in de zomer op vakantie willen en de verjaardag van J valt precies in de eerste week is dat de het (goedkopere) naseizoen tarief begint. Ander kleinkind is begin van de zomervakantie jarig dus schoonvader had geopperd om tussen de verjaardagen weg te gaan maar schoonmoeder wil dat pertinent niet, want dat is te duur.
En dan durft ze ook nog tegen mij te zeggen "ja, haar verjaardag is ook gewoon geen handige datum zo midden in de zomervakantie"
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 22 Jan 2016 15:47

Re: Gierige acties

Mijn schoonmoeder is elk jaar expres weg met alle feestdagen

Zo hoeft ze geen cadeaus te kopen voor de familie en voor mijn kinderen.

Mijn kinderen krijgen van haar dus niets voor Sinterklaas en Kerst.

Mijn man en ik hadden voor haar een paar kleinigheidjes gekocht.
Heeft ze de helft laten liggen hier. Ik vroeg waarom. Ze vond de kandelaars niet mooi en een agenda voor 2016 had ze al.
Ondankbaar hoor. Ik koop dit jaar helemaal niets meer voor haar.
04-2014
10-2015
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 22 Jan 2016 15:50

Re: Gierige acties

En verder nog een collega die bij ons bekend staat als de ergste schriep.
Ik had van iemand een grote zak drop gekegen. Vroeg ze wanneer ik dat ging open maken.
En als er vanwege studiedagen een lunch is, staat ze altijd als eerste helemaal vooraan en neemt ze brood met het duurste beleg. Na afloop van de lunch pakt ze de broodjes die over zijn en stopt ze die in haar tas. :palm:
04-2014
10-2015
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers