Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwanger en (aura-)migraine

<<

Anoniem315

Bericht 17 Jan 2016 11:02

Zwanger en (aura-)migraine

Morgen ga ik de dokter om advies vragen, maar misschien zijn er hier ook mensen bekend mee.

Ik ben nu 8 weken zwanger en heb afgelopen week dinsdag een behoorlijk enge migraine aanval op mijn werk gehad. Het begon met vlekken, kolkende kleuren en een soort mistige bril die langzaam voor mijn ogen trok. Ik heb twee paracetamol genomen en veel water en koekjes. Na ongeveer 3 kwartier trok het weg en toen begon mijn linkerhand te tintelen en verdoofd te voelen, dit breidde zich uit naar mijn gezicht (neus, tong, lippen, wang). Na ongeveer een kwartier was ook dit weg en kwam de hoofdpijn (die draaglijk was).

Woensdag heb ik de hele dag een doffe hoofdpijn gehad (wel gewoon gewerkt) en donderdag was het een fikse hoofdpijn (ik was vrij).

Vrijdagochtend op het werk ben ik bijna flauwgevallen (oorsuizen, wit wegtrekken) en ben ik de hele dag wat flauw en misselijk geweest. Ook nog die doffe hoofdpijn.

Gisteren startte de dag goed, maar heb ik na een escape-room (we werden op de foto gezet en de flits bleef maar in mijn ogen zitten en werd steeds groter) weer een migraine-aanval gekregen. Deze duurde maar liefst 2,5 uur! Zelfde verloop als dinsdag.

Naast dat ik dit heel belemmerend vind, vind ik het ook erg eng. Wat zit er niet goed in mijn hersenen? Kan het ook verkeerd aflopen? Wat betekent het voor het ongeboren kind en ga ik dit de rest van de zwangerschap houden? Brrr... Ik heb donderdag de eerste echo. Hopen dat alles goed zit, want ik ben het vertrouwen in mijn lichaam een beetje kwijt.

Ik heb overigens nooit hoeven overgeven en heb een normale eetlust. Ik ben bekend met een lage bloeddruk, wat het bijna flauwvallen waarschijnlijk verklaart.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 17 Jan 2016 12:51

Re: Zwanger en (aura-)migraine

Had je voor de zwangerschap ook wel eens migraine?
Door de snelle stijging van de hormonen nu kan dit wel erger zijn nu.
2016
<<

Anoniem315

Bericht 17 Jan 2016 13:18

Re: Zwanger en (aura-)migraine

Ja, ik had het ongeveer 1 keer per kwartaal (met aura en tintelingen). Maar ik heb sowieso altijd veel hoofdpijn. Vooral in de week dat ik ongesteld ben, dus hormoongerelateerd.
<<

anoniem203

Bericht 17 Jan 2016 14:43

Re: Zwanger en (aura-)migraine

Ik ben ook bekend met migriane en bij bij beide zwangerschappen heb ik voor de 12 weken een aantal keer een aanval gehad en daarna vanaf 37 weken een paar keer. Die periode daar tussen had ik nergens last van. Nog niet eens een lichte hoofdpijn.

Wat bij een redelijk hielp was echt 2 liter water drinken op een dag. En als ik het voelde aankomen gelijk een vol glas drinken en gelijk een paracetamol nemen. En ik droeg heel veel mijn zonnebril want bij elk verkeerd lichtflitsje of zonnestraaltje was ik de sjaak. De huisarts kon helaas niks voor mij betekenen want je hebt er geen medicijnen voor die je mag gebruiken in je zwangerschap.

Sterkte Exo want het is idd echt super vervelend!
<<

Jena

Noob

Berichten: 84

Geregistreerd: 23 Apr 2014 15:41

Bericht 17 Jan 2016 17:06

Re: Zwanger en (aura-)migraine

Ik heb ook migraine, ongeveer zoals jij het omschrijft, dus met aura, tintelingen, verdoofd gevoel. Kan ook niet meer praten als ik een aanval heb. De eerste paar minuten denk ik altijd dat ik een herseninfarct krijg :palm: Drie a vier uur met ogen dicht in bed liggen en het is weer over! (Bij mij dan, he).
Tijdens mijn zwangerschap heb ik het de eerste paar weken een paar keer gehad. De huisarts heeft me verzekerd dat het geen kwaad kan voor de baby! Na die paar weken geen last meer gehad.
Hormonen kunnen een hoop doen, dus ik hoop voor je dat je er de rest van de zwangerschap geen last meer van hebt!
<<

Anoniem211

Bericht 17 Jan 2016 17:34

Re: Zwanger en (aura-)migraine

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
<<

Anoniem211

Bericht 17 Jan 2016 17:36

Re: Zwanger en (aura-)migraine

Migraine kan hormonaal zijn. Het klinkt wel bekend hoor, zulke migraineaanvallen zijn niet ongewoon. Wel heel lastig. Informeer even of je sumatriptan mag gebruiken. Goed middel tegen migraine. Werkt binnen een half uurtje.
<<

Anoniem211

Bericht 17 Jan 2016 17:38

Re: Zwanger en (aura-)migraine

Op internet staat dat het wel mag, mits niet te vaak. En anders paracetamol. Maar ja dat werkt bij een migraineaanval echt niet haha. Soms moet je wat ;)
<<

Anoniem315

Bericht 17 Jan 2016 17:52

Re: Zwanger en (aura-)migraine

Bedankt voor jullie adviezen en ervaringen tot dusver. Dat stelt me wel iets gerust.

Ik heb zopas in elk geval al vast een zonnebril opgehad toen ik buiten was en autoreed. Zelfs dat was nog scherp, maar wel iets beter.

Ik zal morgen naar dat middel informeren, Marilyn. Paracetamol gooi ik er altijd direct in, en dat haalt het ergste er wel wat af denk ik. Maar als er eens een wondermiddel zou bestaan om er voor altijd af te zijn...
<<

Anoniem211

Bericht 17 Jan 2016 19:39

Re: Zwanger en (aura-)migraine

Als je zegt dat je sowieso veel hoofdpijn hebt, loont het om eens naar je voeding te kijken. Zo ben ik er een tijd terug achtergekomen dat ik hoofdpijn krijg van tarwebrood. Ik eet nu 100 procent spelt en heb erg weinig hoofdpijn meer. Gewoon door eens een lijstje te maken van wat je eet op een dag en dan eens dingen weg gaan laten of vervangen kan heel veel opleveren. Of ga eens naar Peter Vijverberg in jullie stad. Dat is echt een topper op dat gebied.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 17 Jan 2016 22:37

Re: Zwanger en (aura-)migraine

Ik heb het heel mijn zwangerschap niet gehad, maar kreeg het helaas vanaf het moment dat de weeen begonnen. Jammergenoeg duurde de aanval totdat ik mocht gaan persen. Alles tussen 12.00 en 17.15 uur ben ik helemaal kwijt. Volgens de gyn kwamen er opeens zoveel hormonen vrij dat ik in die aanval terecht kwam en hij zolang duurde.

Als het goed is, is er wel een medicijn dat je mag slikken tijdens de zwangerschap. Mijn gyn had het daarover toen ik op gesprek kwam na mijn bevalling en hij vroeg of ik vaker migraine had gehad tijdens mijn zwangerschap. Dat is alleen alweer 5 jaar geleden...
Afbeelding
<<

anoniem203

Bericht 17 Jan 2016 22:50

Re: Zwanger en (aura-)migraine

Echt he ik heb toen huilend naar de huisarts gbeld en die zei gewoon echt dat er niets voor migraine is tijdens de zwangerschap. Ik voel mij nu wel lichtelijk in de zeik genomen nu dat ik hier lees dat er dus wel iets schijnt te zijn wat je mag hebben..
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 17 Jan 2016 23:07

Re: Zwanger en (aura-)migraine

Ik mocht ook niets hoor, Ava. Ook niet van de neuroloog. Alleen paracetamol.

Ik heb er de hele zwangerschap heel veel last van gehad, ook met aura's, sterretjes zien, overgeven, tintelingen, verlies van spraak en ondraaglijke hoofdpijn. Uiteindelijk ben ik bij een manueel therapeut terecht gekomen en die heeft het wel een beetje dragelijker kunnen maken. Verder vooral heel erg rustig aan doen, veel slapen (niet te veel, kan ook een trigger zijn)

Hoop dat het voor jou eenmalig is geweest! En anders zijn er dus ook artsen die wel medicatie voor willen schrijven
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem205

Bericht 18 Jan 2016 15:59

Re: Zwanger en (aura-)migraine

Zo stom eigenlijk, want als je op Lareb kijkt, mag je wel wat anders dan paracetamol.
Zo mag je, volgens Lareb, paracetamol met codeine. Weliswaar met een heel lage dosering, maar het mag. En je mag ook, in uiterste nood, sumatriptan.

Ik heb de eerste 12 weken dag in dag uit hoofdpijn gehad die uitmondde in migraine. Niks hielp en ik lag huilend op de bank en in bed. Verschrikkelijk. Mijn fysio heeft uiteindelijk een van de oorzaken gevonden waardoor het dragelijker werd en ik niet meer elke dag hoofdpijn had.
<<

anoniem203

Bericht 22 Jan 2016 13:52

Re: Zwanger en (aura-)migraine

Exo hoe was het bij de huisarts? En heb je nog hoofdpijn gehad?

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers