Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leuke uitspraken-topic! #1

<<

Vivianne

Bericht 02 Jan 2016 23:47

Re: Leuke uitspraken-topic!

Wat een heerlijke uitspraken komen er voorbij!

Ik kreeg van mijn nichtje van 11 het volgende appje toen zij hoorde dat ik zwanger was. ''Iehl, jij hebt het gedaan''.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 03 Jan 2016 08:54

Re: Leuke uitspraken-topic!

Laatst in de winkel over een dikkere mw; mama die heeft een baby in de buik. Mw had t gehoord.. Maar werd niet boos gelukkig.

Verder begint ze ook echt een wijsneus te worden! Ze neemt ook veel dingen van me over;
- ik leer haar dinge te vragen ipv zeggen, alleen haalt ze mag ik en wil jij door elkaar, dus dat doe ik dan vaak voor. Laatst pakte ze m'n bril af die ik terug wilde pakken, zegt ze: neeeee, moet je eerst vragen, wil jij.. En dan die klemtonen ook!
- we waren naar de dierentuin geweest en ze wilde niet mee naar huis. In de auto zegt ze: ik had tich gezegd ik wil niet naar huis! (Ik had toch gezegd gebruik ik volgens mij best vaak..)
- door de kinderen van m'n vriend heeft ze geleerd om 'sochtends van haar kamer te komen :thumbdown: dus ik leer haar nu om op haar kamer te blijven :angel: dus ik zeg ga maar op je bed spelen. Haar reactie: nee bed is niet om te spelen, dat is beneden! (Rara van wie ze dat heeft. Dat gebruikt ze dus als t haar uitkomt ;))
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 03 Jan 2016 09:17

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha, erg is dat he Elsa, dat je soms net jezelf hoort :P

Ik zat vandeweek in de auto en een mevrouw reed niet door. Ik maakte dus een opmerking als 'U zou ook gewoon door kunnen rijden...........' Hoor ik B achterin 'Ja... VRIEND!'

*geen herkenningsmoment hoor... dus... echt niet...*
:laughcry:
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 12 Jan 2016 20:53

Re: Leuke uitspraken-topic!

A. klimt vol bombarie de trap op: " ijle lucht hierboven he mama "
misschien toch wat minder frozen kijken
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 13 Jan 2016 15:27

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha bolus!

Ik stond af te wassen en L was in het spelen. Ze zei 'mama?' dus ik vroeg 'wat is er?'
Toen zei ze heel verbaasd, 'Neeee ik had het niet tegen jou! Ik had het tegen Ernie!'

En de hond liep de hele tijd door de kamer, dus ik zei 'ga toch eens liggen, stresskip' Waarop L direct reageerde. 'mama, Lars is toch geen kip? Het is een hond!'
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 13 Jan 2016 16:06

Re: Leuke uitspraken-topic!

Hahahaha Lejow en Bolus! :smile:
Ik lees dit topic regelmatig, ik word er zo vrolijk van.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 19 Jan 2016 21:57

Re: Leuke uitspraken-topic!

Ik had een nieuwe broek gekocht voor R en zeg tegen hem. '' trek je even die broek aan, ik wil kijken hoe hij valt''

R trekt die broek aan en zegt; ow mama maar hij valt helemaal niet hoor!
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 19 Jan 2016 22:03

Re: Leuke uitspraken-topic!

A. had per ongeluk de hond in de tuin gelaten. Na een tijdje zie ik ineens de hond buiten. Dus ik vraag aan A; wil jij Coco (de hond) binnen laten? A doet de deur open, maar de hond komt niet. Ik zeg; A, je moet hem maar ff roepen. A gilt keihard; roepen!

Mijn dag was weer goed en de hond kwam gelijk.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 19 Jan 2016 22:05

Re: Leuke uitspraken-topic!

hahahhaha Lynn geweldig!
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 19 Jan 2016 22:12

Re: Leuke uitspraken-topic!

Maeve schreef:hahahhaha Lynn geweldig!


Geweldig die kinderlogica.

R heeft daar ook mooi voorbeeld van :smile:
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 19 Jan 2016 22:23

Re: Leuke uitspraken-topic!

Gister waren de kindjes even met de gastouder bij de kapper om een afspraak te maken (voor de gastouder). Toen zei mijn zoontje tegen de gastouder, wat gezellig dat we dezelfde kapper hebben.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem286

Bericht 20 Jan 2016 20:41

Re: Leuke uitspraken-topic!

Niet echt een leuke uitspraak maar ze mocht van mij de nieuwe kleur van haar handspalkje kiezen. Je hebt verschillende tinten blauw, roze, groen, rood..allerlei leuke kleurtjes. Dame blijft maar met een strak gezicht de huidskleurige uitkiezen :palm: Ik heb haar wel 10x laten kiezen. Nu dus maar de huidskleurige besteld :eyes:
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 20 Jan 2016 20:43

Re: Leuke uitspraken-topic!

Van het weekend waren vrienden van ons hier met hun zoontje van 2,5. Hij ging plassen op de wc dus ik zeg tegen hem: "Waar is de wc dan?" En hij bloedserieus: "kom mee dan!"
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 20 Jan 2016 20:52

Re: Leuke uitspraken-topic!

Niet van mijn dochter maar op de Psz was er nog een frozen fan. De juf vroeg aan haar: waarom doe je je handschoenen niet uit? Kindje: ik heb mijn krachten nog niet ander controle! Waarop a (mijn dochter) zegt: ow dat is heel verstandig!
Laatst gewijzigd door Bolus26 op 20 Jan 2016 21:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem215

Bericht 20 Jan 2016 21:14

Re: Leuke uitspraken-topic!

Bolus26 schreef:Niet van mijn dochter maar op de Psz was er nog een frozen fan. De juf vroeg aan haar: waarom doe je je handschoenen niet uit? Kindje: ik heb mijn krachten nog niet ander controle! Waarop a zegt: ow dat is heel verstandig!


Haha, geweldig! :smile:
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 20 Jan 2016 21:21

Re: Leuke uitspraken-topic!

Ik sta met mijn zoontje in de rij bij de kassa. Zegt mijn zoontje tegen de man achter ons:"papa". De collega die naast hem stond kon maar niet ophouden met lachen. Oeps!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Jan 2016 11:22

Re: Leuke uitspraken-topic!

Whahaha Bolus, duidelijk groot fan!

Highway, ze zal m t mooiste vinden :P

De gastouder zei gister tegen B: En als je dan naar school gaat, neem je ook een broodtrommeltje mee.
B: Neehee! Dat heet een broodblikje, een trommel is voor muziek!
<<

Anoniem176

Bericht 21 Jan 2016 12:12

Re: Leuke uitspraken-topic!

Mijn dochter van 4;

-" mama , jij denkt toch echt niet dat jij altijd de grote baas blijft he..

Als ik 42 ben , ben ik de baas"


-" Ik wil nooit een b - haar ( beha) en ook nooit een onderbroek tussen mijn billen ( string ) als ik groot ben ! "

Mijn zoon roept tegen iedere grijze man of vrouw , opa! of oma! haha.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 21 Jan 2016 12:18

Re: Leuke uitspraken-topic!

Madam schreef:
Bolus26 schreef:Niet van mijn dochter maar op de Psz was er nog een frozen fan. De juf vroeg aan haar: waarom doe je je handschoenen niet uit? Kindje: ik heb mijn krachten nog niet ander controle! Waarop a zegt: ow dat is heel verstandig!


Haha, geweldig! :smile:


Geniaal!
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 21 Jan 2016 15:16

Re: Leuke uitspraken-topic!

DeLu schreef:Ik wil nooit een b - haar ( beha) en ook nooit een onderbroek tussen mijn billen ( string ) als ik groot ben!

Mijn zoon vroeg me ooit eens waarom ik zo'n raar touwtje tussen m'n billen had haha!
Mijn dochter is heel druk met woorden maken en letters leren en maakt graag gebruik van haar letterdoos. Ze was een beetje gefrustreerd en vertelde dat ze een letter niet kon vinden. Ik vroeg haar welke letter. "Die halve m mama!" Een n dus ;) En dan dat bloedserieuze gezicht erbij, hilarisch!

Bolus, de opmerkingen van jouw dochter en dat kindje op de PSZ zijn echt geniaal!
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem239

Bericht 05 Feb 2016 19:30

Re: Leuke uitspraken-topic!

Wij liepen vandaag door het centrum waar een winkel paspoppen buiten had staan met "hippe" kleding aan. Zegt Ties: oh kijk mama, ze hebben allemaal pyjama's aan!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 18 Feb 2016 10:14

Re: Leuke uitspraken-topic!

We gingen gisteren bijna weg, dus ik wilde L naar de wc sturen. Vlak voordat ik dat wilde zeggen zei ze zelf al dat ze naar de wc moest. Dus toen zei ik iets van ' dat komt mooi uit, ik wilde je er net heen sturen'
Zegt ze heel verbaasd; 'huh? Ik ben toch niet post? Je kan mij toch niet opsturen!'

En van de week onder de douche wilde ze nog wat zeep op haar washandje. Ik zo zei dat er nog wel zeep in zat. Haalt ze haar hand uit de washand en kijkt in het washandje met een vragende 'er in?'

Zo grappig hoe letterlijk alles nog bij haar aankomt :smile:
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 18 Feb 2016 10:22

Re: Leuke uitspraken-topic!

Jezzie schreef:We gingen gisteren bijna weg, dus ik wilde L naar de wc sturen. Vlak voordat ik dat wilde zeggen zei ze zelf al dat ze naar de wc moest. Dus toen zei ik iets van ' dat komt mooi uit, ik wilde je er net heen sturen'
Zegt ze heel verbaasd; 'huh? Ik ben toch niet post? Je kan mij toch niet opsturen!'

En van de week onder de douche wilde ze nog wat zeep op haar washandje. Ik zo zei dat er nog wel zeep in zat. Haalt ze haar hand uit de washand en kijkt in het washandje met een vragende 'er in?'

Zo grappig hoe letterlijk alles nog bij haar aankomt :smile:


Whahaha, die laatste ook :P Dat had B ook een keer met haar schoen met Sinterklaas. Ik: Kijk eens of er al wat in je schoen zit? (Het cadeautje lag er onder). Zij: *steekt haar hand erin* ............. Nee! Nog niet!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 18 Feb 2016 10:56

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha die is ook leuk Lejow! :D
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem166

Bericht 18 Feb 2016 11:35

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha, Jezzie en Lejow, grappig inderdaad hoe letterlijk sommige dingen worden genomen (als is dat bij B. natuurlijk al even geleden).

Mijn dochter is echt een wijsneus. Zo'n half jaar geleden zat ze met haar pop aan tafel brood te eten, terwijl ik bezig was met iets anders. Hoor ik haar tegen pop zeggen: 'nou, pop, bijt die korstjes er maar af. Bij de kindjes (kinderdagverblijf) kunnen we best korstjes eten hoor, maar bij papa en mama niet.' Ik stond echt met m'n oren te klapperen haha. Sindsdien zeg ik regelmatig dat ze best korstjes kan eten, want dat doet ze bij de kindjes ook.
Stond ik gisteren brood te smeren, staat ze erbij: 'mama, niets zeggen over de korstjes, ik ga wel korstjes eten, dat weet ik nou wel, dat hoef je niet steeds te zeggen.'
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers