Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vriend staande gehouden, maar we vertrouwen het niet

<<

Anoniem233

Bericht 19 Jan 2016 13:33

Vriend staande gehouden, maar we vertrouwen het niet

Hoi hoi,

Mijn vriend belde me vanmorgen vanaf zijn werk. Hij reed door rood en is staande gehouden. De man die hem staande hield liet een pasje zien, en heeft alleen het kenteken van mijn vriend genoteerd. Voor de rest zijn er geen gegevens gevraagd. Ik vind dit raar en vertrouw het ook niet. Ik heb de politie aan de lijn gehad en ook die zegt dit minimaal erg vreemd te vinden. Want ook als het een agent in burger was, hadden er gegevens gevraagd moeten worden. Ik ben een beetje bang dat er dus iemand is die zich heeft voorgedaan als agent. Misschien zie ik wel spoken, maar ik vertrouw het gewoon niet. Wat denken jullie?

Groetjes, Celeste
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 19 Jan 2016 13:36

Re: Vriend staande gehouden, maar we vertrouwen het niet

Maar waarom zou iemand dit alsof doen? Ik neem aan dat je vriend niet nu contant een boete heeft betaald?
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 19 Jan 2016 13:36

Re: Vriend staande gehouden, maar we vertrouwen het niet

Wij hebben dat ook wel eens gehad. Daarna kwam er een officiële boete thuis.
2019
2022
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 19 Jan 2016 13:37

Re: Vriend staande gehouden, maar we vertrouwen het niet

Ik zou dan eerst eens afwachten of ik een bekeuring in de brievenbus zou krijgen. Als blijkt dat de bekeuring nep is en dus niet afkomstig van een officiële instantie kun je aangifte doen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem233

Bericht 19 Jan 2016 13:38

Re: Vriend staande gehouden, maar we vertrouwen het niet

Kajaka88 schreef:Maar waarom zou iemand dit alsof doen? Ik neem aan dat je vriend niet nu contant een boete heeft betaald?

Nee, maar de man die hem staande hield heeft ook niet gezegd dat er een boete zou komen. Meer iets in de trant van; "Ik denk er nog even over na".
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 19 Jan 2016 14:09

Re: Vriend staande gehouden, maar we vertrouwen het niet

Maar op zich kan hij toch niet zoveel met alleen een kenteken? Je kunt ook gewoon op straat iemands kenteken opschrijven, daarmee kan je toch vrij weinig beginnen?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

anoniem203

Bericht 19 Jan 2016 14:15

Re: Vriend staande gehouden, maar we vertrouwen het niet

Heeft je vriend ook niet z'n naam gezegd?

Het zal waarschijnlijk toch gewoon een agent in burger zijn geweest en dit gewoon hebben gedaan als waarschuwing.
En dan heeft je vriend nog erg geluk gehad.
<<

Anoniem222

Bericht 19 Jan 2016 14:17

Re: Vriend staande gehouden, maar we vertrouwen het niet

Als je vriend alleen z'n kenteken heeft gegeven dan kan diegene er toch ook niet zoveel mee, als het geen politieagent is?
Waarschijnlijk ligt er binnenkort een boete op de mat. Of niet, dan heeft die agent er nog even over nagedacht, haha.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 19 Jan 2016 14:21

Re: Vriend staande gehouden, maar we vertrouwen het niet

Ik zie het probleem ook niet zo. Of het was een agent in burger en krijg je wel of geen boete(omdat hij zei erover na te denken). En als het wel nep was, zie ik niet wat er nu kan gebeuren.
<<

Anoniem282

Bericht 19 Jan 2016 14:21

Re: Vriend staande gehouden, maar we vertrouwen het niet

Ik snap het probleem niet echt. Als het nep was, ontvang je geen boete en als het echt was, komt die boete er misschien wel (op basis van dat deze man nog even na wilde denken). Mocht je de boete wel krijgen, zou ik dan contact opnemen of dit daadwerkelijk klopt.
<<

Anoniem222

Bericht 19 Jan 2016 14:37

Re: Vriend staande gehouden, maar we vertrouwen het niet

Ja of het rekeningnummer klopt hoogstens etc. maar hij reed gewoon door rood dus de boete an sich is dan wel terecht.
<<

Anoniem282

Bericht 19 Jan 2016 17:02

Re: Vriend staande gehouden, maar we vertrouwen het niet

De boete is idd terecht, maar omdat Celeste het niet vertrouwt kan ze altijd nog even bellen tegen die tijd. :)
<<

Anoniem222

Bericht 19 Jan 2016 17:07

Re: Vriend staande gehouden, maar we vertrouwen het niet

Oh ja zo bedoelde ik het ook niet hoor!
<<

Anoniem282

Bericht 19 Jan 2016 17:17

Re: Vriend staande gehouden, maar we vertrouwen het niet

Harrison schreef:Oh ja zo bedoelde ik het ook niet hoor!


Haha, oh ik dacht dat we juist wel hetzelfde bedoelden. :smile:
<<

Anoniem222

Bericht 19 Jan 2016 17:30

Re: Vriend staande gehouden, maar we vertrouwen het niet

Haha jaa we bedoelen hetzelfde maar ik bedoelde niet dat ik dacht dat jij bedoelde dat die boete misschien niet terecht was. Snap je het nog :D.
<<

Anoniem282

Bericht 19 Jan 2016 20:04

Re: Vriend staande gehouden, maar we vertrouwen het niet

:good:

Haha, eeeehh. SURE! :thumbup:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 20 Jan 2016 22:12

Re: Vriend staande gehouden, maar we vertrouwen het niet

Hebben ze ook niet naar z'n rijbewijs gevraagd?

Ik ben 10 wkn geleden ook staande gehouden wegens klooien met mijn telefoon. Hij legitimeerde zich (geen idee waarmee, kan net zo goed een fitness pasje zijn, ik te nerveus...) en vroeg naar mijn rijbewijs. Toen liep hij een rondje om de auto en zei dat ik een proces verbaal kreeg.

Was een agent in burger, met een mini klein kladblokje waar hij het opschreef. Kreeg ook geen bewijsje mee niks. Nu 10 wkn later heb ik nog steeds de bekeuring niet..
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 20 Jan 2016 22:16

Re: Vriend staande gehouden, maar we vertrouwen het niet

Dat zegt niks, ik heb wel eens een bekeuring gekregen voor fietsen op het voetgangersgedeelte in het winkelcentrum en die bekeuring kreeg ik ook pas heel erg laat.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 20 Jan 2016 22:31

Re: Vriend staande gehouden, maar we vertrouwen het niet

Nee dat snap ik Susan ;)
Ging er meer om dat ik die situatie ook vaag vond, alles bij elkaar.
<<

Anoniem304

Bericht 20 Jan 2016 23:08

Re: Vriend staande gehouden, maar we vertrouwen het niet

Susan schreef:Dat zegt niks, ik heb wel eens een bekeuring gekregen voor fietsen op het voetgangersgedeelte in het winkelcentrum en die bekeuring kreeg ik ook pas heel erg laat.

Ik heb wel eens op 24dec een boete gekregen voor iets wat in mei gebeurd was.

Tegenvaller zo voor kerst :P
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 20 Jan 2016 23:26

Re: Vriend staande gehouden, maar we vertrouwen het niet

Yadira schreef:
Susan schreef:Dat zegt niks, ik heb wel eens een bekeuring gekregen voor fietsen op het voetgangersgedeelte in het winkelcentrum en die bekeuring kreeg ik ook pas heel erg laat.

Ik heb wel eens op 24dec een boete gekregen voor iets wat in mei gebeurd was.

Tegenvaller zo voor kerst :P


Maar ze moeten m toch binnen 4 mnd versturen?
<<

Anoniem304

Bericht 21 Jan 2016 07:35

Re: Vriend staande gehouden, maar we vertrouwen het niet

Geen idee. Het was geen verkeersboete, maar ik weet niet hoe de regels daarvoor zijn en hoe die 10 jaar geleden waren :)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 21 Jan 2016 07:55

Re: Vriend staande gehouden, maar we vertrouwen het niet

Lees allerlei verhalen op internet.
T zal wel haha :D
<<

Anoniem233

Bericht 21 Jan 2016 08:45

Re: Vriend staande gehouden, maar we vertrouwen het niet

Lejow schreef:Hebben ze ook niet naar z'n rijbewijs gevraagd?

Ik ben 10 wkn geleden ook staande gehouden wegens klooien met mijn telefoon. Hij legitimeerde zich (geen idee waarmee, kan net zo goed een fitness pasje zijn, ik te nerveus...) en vroeg naar mijn rijbewijs. Toen liep hij een rondje om de auto en zei dat ik een proces verbaal kreeg.

Was een agent in burger, met een mini klein kladblokje waar hij het opschreef. Kreeg ook geen bewijsje mee niks. Nu 10 wkn later heb ik nog steeds de bekeuring niet..


Nee, er is niet naar zijn rijbewijs gevraagd of iets dergelijks. Hij denkt zelf dat het een rechercheur was. Bij ons op het dorp is er namelijk een wiet plantage opgerold. Maar goed, we zien het wel. Had 'ie maar niet door rood moeten rijden ;)

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers