Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie heeft zin om mee te denken?

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 20 Jan 2016 09:12

Wie heeft zin om mee te denken?

Gister vroeg de programmaleider van de radiozender waar ik een programma mede-presenteer, of ik het niet leuk vond om een eigen programma te gaan presenteren. Een uurtje per week op een nader te bepalen dag en tijd.
Dat lijkt mij natuurlijk onwijs leuk, maar jeetje, ook wel spannend enzo. Over twee weken heb ik een afspraak om hier verder over te praten. Ik wil nu dus een leuk plan bedenken met wat originele ideeën zodat ik met een concreet idee kan komen tijdens dat overleg.

Ik wil het liefste een gezellig, interactief programma maken voor mensen van mijn eigen leeftijd (ongeveer tussen de 25-35 jaar). Het hoeft maar een uurtje per week te zijn, dus ik heb niet heel veel rubrieken nodig, maar ik vind het wel leuk om paar terugkerende dingen te hebben. Dat mag ook per week rouleren, dus dat ik 4 vaste rubrieken heb die dan allevier eens per maand terugkomen.

Wat ik zelf al heb bedacht:
- Een rubriek 'jeugdsentiment', waarin een leuk oud plaatje (bijvoorbeeld iets uit de '90's of '00's) wordt gedraaid of waarbij ik een fragment laat horen van een hippe oude tekenfilmserie (Ovide of dat soort zaken)
- Een blog/instagrampagina/twitteraccount in de spotlight zetten, en dan het liefst eentje van een dorpsgenoot (het is natuurlijk lokale radio, dus het moet - ook vanwege de subsidie - voornamelijk interessant zijn voor de lokale luisteraar)
- Een Uitagenda met alle leuke feestjes die in de komende week/maand plaats zullen hebben

Niet heel veel ideeën nog tot nu toe, maar ik ben pas sinds gisteravond aan het nadenken. Mijn vragen aan jullie:

- Hebben jullie nog leuke ideeën voor mijn programma? Dit mag een rubriek zijn, een spelletje, een terugkerend item..
- Wat vinden jullie belangrijk aan een radioprogramma?
- Vinden jullie het leuker dat een DJ alleen presenteert, of luisteren jullie liever naar programma's die door meerdere personen worden gepresenteerd zodat er ook interactie is tussen de DJ's onderling?
- Zijn er nog leuke ideeën voor een naam voor dit programma?

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!

♥♥
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 20 Jan 2016 11:19

Re: Wie heeft zin om mee te denken?

Wat een mooie kans zeg!

Ik vind persoonlijk radioprogramma's met 1 presentator fijner, het liefste dan iemand die ook nog iets over de muziek kan vertellen. Wat ik belangrijk vind aan een radioprogramma is variatie in muziek, dus niet elke keer hetzelfde plaatje.

Het is voor een lokale omroep? Dan zijn die uit-tips een erg leuk idee. Je kunt er dan voor kiezen om elke week iets uit te lichten, of juist een opsomming te geven van verschillende activiteiten. Maar op 1 activiteit dieper in gaan zou ik leuker vinden. (Kort interview met de organisator, kosten, openingstijden)
Een idee voor de naam zou afhangen van jouw naam, de plaatsnaam van je stad en het tijdstip waarop je uitgezonden gaat worden. Dan kunnen we pas echt meedenken.

Als ik er naar zou luisteren zou ik denk ik ook verzoeknummers leuk vinden om in te kunnen dienen. Je kan er dan voorwaarden aan hangen zoals:" voor welke plaatsgenoot wil jij een plaat aanvragen?".
<<

Anoniem281

Bericht 20 Jan 2016 11:22

Re: Wie heeft zin om mee te denken?

Ja dat laatste wilde ik ook zeggen, Soleil! Verzoeknummers voor iemand anders en ook een waarom en zo.

Een artiest centraal laten staan, 'toen en nu', dus 't eerste nummer van U2, de grootste hit en de meeste recente.

Een artiest centraal laten staan die die dag jarig is of juist een x-aantal jaar overleden.

Je eigen top 10 van die week 'Liens top 10', kan een top 10 hits van nu zijn, je top 10 all time favorites, je top 10 tvtunes etc.

Mss later meer..
<<

Anoniem304

Bericht 20 Jan 2016 11:27

Re: Wie heeft zin om mee te denken?

Carl schreef:Je eigen top 10 van die week 'Liens top 10', kan een top 10 hits van nu zijn, je top 10 all time favorites, je top 10 tvtunes etc.

Dat vind ik een leuk idee. Kan ook aan de hand van een thema natuurlijk. :ja:
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 20 Jan 2016 11:35

Re: Wie heeft zin om mee te denken?

In een uurtje heb je het hele programma natuurlijk direct gevuld met een top 10.

Elliot, ik zou qua naam iets noem met jouw naam. Ik vind dat altijd leuk en lekker herkenbaar.

Verder zijn er natuurlijk heel veel leuke ideeën te bedenken, maar ik denk dat een uitagenda leuker is op een donderdagavond dan op een maandagochtend. Overdag kan je dan natuurlijk ook iets doen met de top 3 van bedrijven in de buurt of iets dergelijks. Dus ik zou ook echt even bedenken wanneer en hoe laat je show gaat zijn.

Waar liggen je eigen interesses? Want als dat hetzelfde is als sommige onderdelen is dat natuurlijk veel leuker en beter vol te houden.

Tot slot: Super leuk deze kans! Doen! Gefeliciteerd!
<<

Anoniem304

Bericht 20 Jan 2016 11:37

Re: Wie heeft zin om mee te denken?

Top3 kan natuurlijk ook :D
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 20 Jan 2016 13:37

Re: Wie heeft zin om mee te denken?

Oh tof, reacties! :D Leuk dat jullie meedenken!

Soleil, het gaat inderdaad om een lokale omroep. Thanks voor je input, daar kan ik zeker iets mee. Ik moet er wel bijzeggen dat er natuurlijk nog meer programma's zijn waarbij ook vaak organisatoren van verschillende evenementen worden uitgenodigd, maar misschien kunnen we onderling afspraken maken dat we alleen evenementen voor onze eigen doelgroepen mogen uitnodigen. Er is namelijk een programma voor de echte jeugd (eind baisschool, begin middelbare school) en het programma waar ik nu aan meewerk is (vind ik zelf) wat meer voor de eind 30-ers tot eind 50-ers. Dus ik zou daar tussen willen zitten.
Die verzoekjes vind ik ook een erg leuk idee, die noteer ik op mijn lijstje :)

Carl, jij ook bedankt! :)
Ik vind die artiest centraal heel leuk, maar moet wel even vragen of ik dan wel buiten de kaders van mijn eigen omgeving mag kijken. Anders is dat snel saai, iedere week Gerard Joling :P
Die top 10 bestaat helaas al, alleen dan heet het 'het lijstje'. Elke week een nieuw thema waarbinnen 10 nummers gedraaid worden. Favorieten, liefde, filmmuziek etc. etc.

Tabbie, de tijd en dag is een beetje afhankelijk van de programmaleider en het idee dat ik bedenk (en mijn eigen agenda natuurlijk). Maar wel zeker een goed punt, een uitagenda op maandagavond is niet heel zinvol natuurlijk.
Je weet mijn voornaam toch? Daar mag je best iets mee doen hoor, als je ideeën hebt :)

♥♥
<<

Anoniem181

Bericht 20 Jan 2016 13:44

Re: Wie heeft zin om mee te denken?

Wat een gave kans, Elliot! Ik ben zelf niet zo creatief, maar ik vind dat er al hele leuke dingen geopperd zijn waar je wat mee kunt. En de Uitagenda wat je zelf al noemt vind ik een heel leuk idee!
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 20 Jan 2016 13:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 20 Jan 2016 13:49

Re: Wie heeft zin om mee te denken?

Om je tweede vraag te beantwoorden: dat ligt eraan hoe ze het doen. Timur en Ramon vind ik heel leuk samen, Open Radio vind ik ook het leukste programma van 3FM. Coen en Sander vind ik op zich ook altijd wel oké. Bij Gerard Ekdom en Michiel Veenstra in Ekstra Weekend dacht ik altijd: ga lekker samen in een kroeg zitten of zo. Zoals zij het deden vond/vind ik echt te veel onderling gelul en inside jokes. Terwijl ik Gerard Ekdom in zijn eentje wel heel leuk vind (Michiel Veenstra heb ik niet zo vaak alleen gehoord). Maar smaken verschillen, want ik weet dat er ook genoeg mensen zijn die Ekstra Weekend heel erg leuk vonden.

Dus met z'n tweeën kan zeker wel wat toevoegen, maar wel afhankelijk van de manier waarop.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 20 Jan 2016 13:55

Re: Wie heeft zin om mee te denken?

Wat leuk voor je!
Ik vind dat je zelf al hele leuke dingen had bedacht. En er komen ook goede ideeën voorbij. Alleen ik zou niet teveel willen doen, een uur is natuurlijk zo voorbij en mensen willen ook nog gewoon muziek horen!
Ik vind meestal programma's met een presentator leuker, want ik ben niet zo van dat slappe geouwehoer de hele tijd.
Ik vind het idee voor de uit-agenda echt leuk, ook evt gecombineerd met een interview met iemand die iets organiseert of zo.
Een verzoekplaat-rubriek is ook leuk. En dan niet de hele uitzending, maar gewoon 1 plaatje per uitzending. En dan inderdaad gerelateerd aan een thema, wat eventueel per week kan verschillen. Bijvoorbeeld, vraag een plaat aan voor een vriend/vriendin, voor een collega, voor iemand die je wilt bedanken, etc.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Jan 2016 19:35

Re: Wie heeft zin om mee te denken?

Wat leuk dat ze je voor een eigen show hebben gevraagd. Ik heb even vluchtig de ideeën doorgenomen, veel leuke ideeën krijg je al. Wat bij mij door mijn hoofd vloog:

Ik kan me voorstellen dat er ook musicale mensen in de regio zijn. Misschien kan je deze mensen interviewen in de show en een nummer van hun draaien, zowel lokale dj's, zangers, gitaristen, drummers etc. Om te koppelen aan je doelgroep zou je kunnen focussen op nummers die zijn gemaakt/geschreven toen ze in jouw doelgroep's leeftijdscategorie zitten/zaten.
08/2018
05/2021
<<

Nigella

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 113

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:37

Bericht 20 Jan 2016 21:46

Re: Wie heeft zin om mee te denken?

Speciale activiteiten (actie voor een goed doel) of een sportclub die nieuwe leden zoekt aandacht geven?

Of een soort 'All you need is love', maar dan lokaal?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 20 Jan 2016 22:04

Re: Wie heeft zin om mee te denken?

Oh, en misschien ee prijsvraag ofzo, dat mensen kunnen bellen of sms'en? Al moet je die mogelijkheden dan wel hebben en ook prijzen natuurlijk.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Jan 2016 06:33

Re: Wie heeft zin om mee te denken?

Je zou een lokale ondernemer kunnen interviewen van een (nieuwe) winkel, bar, restaurant, bakkerijen oid. Iets vertellen over de zaak, het ondernemerschap en vervolgens de favoriete plaat draaien. Lokale ondernemers kunnen de reclame goed gebruiken en ik vind het altijd leuk om tips voor winkels ed te krijgen.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers