Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vlekken in het gezicht na douchen/zwemmen

<<

Anoniem260

Bericht 07 Feb 2015 14:34

Vlekken in het gezicht na douchen/zwemmen

Ik heb, als ik heb gedoucht, rode vlekken in mijn gezicht, had ik eerder ook altijd al een beetje, maar trok altijd vrij snel weer weg.
Op mijn werk geef ik ook een paar keer per week zwemles, waarbij ik mee het water in moet. Afgelopen week vroeg m'n stagiaire of ik een allergie ofzo had, vanwege 'die vlekken'. Ik dacht toen dat ze wat roodheid om m'n wangen bedoelde, maar toen ik in de spiegel keek, waren het hele rode, bijna paarsige, vlekken.
Ik heb net gedoucht en de vlekken zijn er weer. Ik heb het idee dat het erger is dan eerder (of misschien let ik er nu meer op..?)

Is er iemand die dit herkent en enig idee waar het van zou kunnen komen? Ik denk, ik pols het hier even, maar wil er misschien ook even mee naar de huisarts...

Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 07 Feb 2015 14:40

Re: Vlekken in het gezicht na douchen/zwemmen

Komt het niet gewoon van de kou buiten? Dat je huid daardoor droger en gevoeliger is?
<<

Anoniem260

Bericht 07 Feb 2015 14:43

Re: Vlekken in het gezicht na douchen/zwemmen

Ik heb de vlekken echt alleen als ik uit de douche kom (en sinds vorige week dus, als ik uit het zwembad kom) en niet als ik buiten ben (geweest). Of kan dat ook als reactie op het koude weer?
<<

anoniem203

Bericht 07 Feb 2015 14:44

Re: Vlekken in het gezicht na douchen/zwemmen

Zo te zien heb je gewoon een hele kwetsbare en gevoelige huid. Gebruik je ooit iets van een dag- of nachtcrème?
<<

Patsy

Bericht 07 Feb 2015 14:48

Re: Vlekken in het gezicht na douchen/zwemmen

Normaal heb ik zelf ook vlekken na douchen of zwemmen, en een gevoelige huid. Bij mij wordt het door het koude weer wel erger, alsof dat mijn huid uitdroogd, en dat vooral opvalt na het douchen of zwemmen.
<<

Anoniem260

Bericht 07 Feb 2015 15:05

Re: Vlekken in het gezicht na douchen/zwemmen

Ah, oké. Misschien dat 't daarom nu erger lijkt te zijn, in verband met het koude weer. Wat doe jij eraan Katrien?

Ava, ik gebruik dag- en nachtcreme van Biodermal voor de vochtarme huid
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5689

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 07 Feb 2015 15:06

Re: Vlekken in het gezicht na douchen/zwemmen

Is het zwemwater warm? En douche je warm? Het lijken wel bloedvaatjes die wijd open zijn gaan staan.

Mocht je naar de dokter gaan zou ik wel de foto's meenemen. Liefst op verschillende dagen of een serie met een tijdstip erbij. Dan kan hij of zij het verloop mss in zien.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem260

Bericht 07 Feb 2015 15:21

Re: Vlekken in het gezicht na douchen/zwemmen

Thanks voor de tip Dora!
Ik wil deze week nog een x een foto maken na het zwemmen. Het zwemwater is inderdaad warm en douchen doe ik op iets minder dan 38 graden. Heb ook al eens gedacht dat 't misschien door de warmte kon komen...
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5689

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 07 Feb 2015 16:33

Re: Vlekken in het gezicht na douchen/zwemmen

Zeker nu het zo koud is kan dat misschien extra erg zijn.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Patsy

Bericht 07 Feb 2015 16:34

Re: Vlekken in het gezicht na douchen/zwemmen

Jerry schreef:Ah, oké. Misschien dat 't daarom nu erger lijkt te zijn, in verband met het koude weer. Wat doe jij eraan Katrien?


Niet te warm douchen en smeren, smeren en nog eens smeren.
<<

Anoniem164

Bericht 07 Feb 2015 16:51

Re: Vlekken in het gezicht na douchen/zwemmen

Ik heb het juist andersom, ik krijg zulke vlekken als ik buiten ben in de winter, ik voel/merk er niks van, het ziet er alleen niet erg charmant uit. Ik blijf ook altijd maar gewoon smeren, meer kun je niet doen denk ik!
<<

Anoniem260

Bericht 07 Feb 2015 22:21

Re: Vlekken in het gezicht na douchen/zwemmen

Smeren met?
<<

Patsy

Bericht 08 Feb 2015 08:55

Re: Vlekken in het gezicht na douchen/zwemmen

Ik smeer met goedkope dag en nachtcreme voor de droge huid. Eens in de zoveel tijd, in de winter een stuk vaker dan in de zomer, smeer ik er een dikke laag nivea op.
<<

Anoniem280

Bericht 08 Feb 2015 09:16

Re: Vlekken in het gezicht na douchen/zwemmen

Ik heb er nu ook meer last van dan anders.
Ik smeer er crème van de lidl op, mijn vriend heeft nu andere crème voor mij meegenomen toen ik in het ziekenhuis lag. Gebruik nu van de Hema.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 08 Feb 2015 12:11

Re: Vlekken in het gezicht na douchen/zwemmen

Ik heb dat ook een tijdje gehad. Bij mij kwam het ook echt doordat mijn huid te droog werd. Het is uiteindelijk vanzelf overgegaan maar ben daar nog steeds wel gevoelig voor.
<<

Anoniem133

Bericht 08 Feb 2015 17:38

Re: Vlekken in het gezicht na douchen/zwemmen

Ik heb het ook vaak in de winter. Smeer er dan dag- of nachtcreme op. Gebruik nu die van de hema.
<<

Esperanza

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:42

Bericht 08 Feb 2015 19:38

Re: Vlekken in het gezicht na douchen/zwemmen

Ik heb dat volgens mij altijd als ik onder de douche vandaan kom, maar ik heb dan ook een hele gevoelige huid. Zeker in de winter. Mijn huid is nu extreem droog. Ik smeer 2x daags een creme, zo af en toe gebruik ik zelfs uierzalf op mn gezicht omdat ik last heb van schilfertjes op m'n gezicht. Ik drink meer dan genoeg water, maar helaas krijg ik het daarmee niet onder controle.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9785

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Feb 2015 10:50

Re: Vlekken in het gezicht na douchen/zwemmen

Ik heb ook die vlekken na het douchen (over mijn hele lichaam). Geen idee waar het door komt. Dus geen tips maar lees graag mee :)
<<

RaketFred

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 20 Jan 2016 21:50

Bericht 20 Jan 2016 21:58

Re: Vlekken in het gezicht na douchen/zwemmen

Hoi, ik had hier tot drie weken geleden ook last van zodra ik mijn haar/hoofd ging afdrogen (de vlekken zaten over mijn hele gezicht). Sinds ik eerst de rest van mijn lichaam afdroog en mijn hoofd pas na ongeveer 10 minuten zijn, heb ik er nog nauwelijks last van. Ik hoop dat dit mensen zal helpen!
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 20 Jan 2016 22:02

Re: Vlekken in het gezicht na douchen/zwemmen

Ik heb dit ook heel erg. Ligt bij mij aan het weer. In de zomer vette huid in de winter eczeemachtig. Ik gebruik onderstaande creme van ROC.

Deze extra verzachtende crème biedt 3 gelijktijdige werkingen:
Hij vermindert onmiddellijk een oncomfortabel gevoel als gevolg van jeuk;
Hij zorgt voor een diepgaande hydratatie* van de huid;
Hij helpt de gebrekkige huidbarrière te herstellen om de huid beter tegen uitdroging te beschermen.
Direct na het aanbrengen is de huid weer goed gehydrateerd* en zij gaat steeds comfortabeler aanvoelen. De smeuïge textuur is makkelijk en prettig in het gebruik.

Afbeelding
<<

Anoniem177

Bericht 20 Jan 2016 23:10

Re: Vlekken in het gezicht na douchen/zwemmen

Tabbie schreef:Ik heb ook die vlekken na het douchen (over mijn hele lichaam). Geen idee waar het door komt. Dus geen tips maar lees graag mee :)

Same here!!
En vaak als ik bijv op mn rug jeuk heb kan tegen mijn vriend zeggen, als je een rode vlek ziet is het daar. En altijd klopt het. Bij mij jeuken ze ontzettend.
<<

Anoniem315

Bericht 20 Jan 2016 23:15

Re: Vlekken in het gezicht na douchen/zwemmen

Ik heb dat ook, vooral als het buiten koud is en ik iets inspannends heb gedaan. Ik douche op 30 graden, dus geen enorme shock, maar de vlekken komen er altijd. En... trekken binnen een halfuur wel weer weg. Ik doe er niks aan.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 20 Jan 2016 23:25

Re: Vlekken in het gezicht na douchen/zwemmen

Bij mij jeukt het dus als een gek en wordt mijn huid dik en schilferig. Om gek van te worden!

Bepanthen gebruik ik voor mijn armen en benen. Het eerste spul dat voor mij echt werkt. Het leek bij mij elk jaar erger te worden. Heb als kind vaak eczeem gehad.

Afbeelding

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers