Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Droog haar

<<

Elle123

Bericht 14 Jan 2016 17:27

Droog haar

Ik heb last van droog haar en dan alleen de onderste helft. Want bovenop wordt het heel snel vet (tweede dag moet ik echt wassen, anders ziet het er echt vies uit). Ik gebruik shampoo en conditioner van Kevin Murphy, die bevalt goed (eindelijk geen ontstekingen meer op mijn hoofdhuid en mijn haar ziet er echt voller uit). Na het wassen gebruik ik olie van Moroccanoil of een olie van L'Oreal. Fohnen doe ik niet. Ik kan mijn haar echt niet los dragen, daar ziet het er echt te droog voor uit (het klit ook erg) en in een start zie je ook echt zo'n droge staart. Er is de afgelpoen maanden zo'n 20 cm afgeknipt maar dat heeft niet geholpen. Alles wat onder mijn hoofd uit komt is enorm droog. Hebben jullie een gouden tip?
Edit: een maskertje gebruik ik ongeveer 1x per week (Moroccanoil momenteel).
<<

Anoniem170

Bericht 14 Jan 2016 20:25

Re: Droog haar

Ik vind zelf dat oliën beter werken. Bijv kokosolie een nachtje inwerken, of een kwartiertje jojobaolie met warme handdoek.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 14 Jan 2016 20:29

Re: Droog haar

Minder vaak wassen. Hoe vaak was je het nu?
#teammaple🍁
<<

Elle123

Bericht 16 Jan 2016 18:35

Re: Droog haar

Ik was mijn haar om de dag. Als ik een dag echt nergens heen hoef sla ik nog wel eens een dagje over. Maar op mijn hoofd wordt het heel snel vet. En omdat mijn haar dun is zie je dan meteen van die stukken hoofdhuid. En van droogshampoo krijg ik jeuk en wordt de onderste helft enorm droog. Dus dat gebruik ik echt alleen in geval van nood.
Ik ga het eens met olie proberen. Hoe vaak doe je dat ongeveer? Net als een masker 1x per week?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 16 Jan 2016 18:56

Re: Droog haar

Ik kan je toch echt aanraden minder te gaan wassen. Langzaam afbouwen. Wassen is zo uitdrogend, echt zonde. Ik heb ook heel droog haar en ik was het 1 keer per week. Soms een masker of kokosolie een nachtje laten intrekken idd. Dat doe ik dan savonds er in, na m'n wasbeurt, en ik spoel het de dag er na uit.
#teammaple🍁
<<

Elle123

Bericht 19 Jan 2016 11:34

Re: Droog haar

Urban Naked schreef:Ik kan je toch echt aanraden minder te gaan wassen. Langzaam afbouwen. Wassen is zo uitdrogend, echt zonde. Ik heb ook heel droog haar en ik was het 1 keer per week. Soms een masker of kokosolie een nachtje laten intrekken idd. Dat doe ik dan savonds er in, na m'n wasbeurt, en ik spoel het de dag er na uit.


Ik heb het wel eens geprobeerd, maar het gaat op dag 2 ook zo jeuken. En omdat het dus dun is ga je dan die slierten krijgen en dan zie je mijn hoofdhuid. Ik voel me dan gewoon echt vies. Verder sport ik bijna dagelijks en zweet ik heel erg. Soms stel ik het een dag uit, als ik die dag echt niet de deur uit hoef, of een paar uur toch maar met droogshampoo ga rondlopen. Misschien moet ik het toch maar eens doorzetten. Het gekke is dat hoe vetter mijn haar bij de wortel is, hoe droger het onderin is, het klit dan ook heel erg.
<<

Anoniem147

Bericht 19 Jan 2016 14:47

Re: Droog haar

Heb je je haar geblondeerd? Ik heb namelijk (met geblondeerd haar) ook dat mijn punten vele (maar echt vele) malen droger zijn dan mijn hoofdhuid.

Ik gebruik bijna nooit shampoo in mijn punten (misschien eens per twee weken). Ik was de haren bij mijn hoofdhuid 2 max. 3x per week. Ik heb ook wel eens minder gewassen maar ik geloof dat iedere hoofdhuid anders is en dus niet evenveel talg/vet afscheidt en daardoor maar 1x per week wassen echt niet voor iedereen is weggelegd. Sommige mensen moeten ook vaker deodorant spuiten dan andere.

Wat je ook zou kunnen proberen is je punten direct in te smeren met conditioner en vervolgens je haar boven op je hoofd te wassen (met de conditioner nog steeds in je punten). Laten intrekken en uitspoelen. Dan weet je zeker dat er geen conditioner boven op je hoofd zit.
<<

Elle123

Bericht 20 Jan 2016 10:27

Re: Droog haar

Marni schreef:Heb je je haar geblondeerd? Ik heb namelijk (met geblondeerd haar) ook dat mijn punten vele (maar echt vele) malen droger zijn dan mijn hoofdhuid.

Ik gebruik bijna nooit shampoo in mijn punten (misschien eens per twee weken). Ik was de haren bij mijn hoofdhuid 2 max. 3x per week. Ik heb ook wel eens minder gewassen maar ik geloof dat iedere hoofdhuid anders is en dus niet evenveel talg/vet afscheidt en daardoor maar 1x per week wassen echt niet voor iedereen is weggelegd. Sommige mensen moeten ook vaker deodorant spuiten dan andere.

Wat je ook zou kunnen proberen is je punten direct in te smeren met conditioner en vervolgens je haar boven op je hoofd te wassen (met de conditioner nog steeds in je punten). Laten intrekken en uitspoelen. Dan weet je zeker dat er geen conditioner boven op je hoofd zit.


Ja ik heb in December 2014 mijn haar laten blonderen (balayage), maar het grootste gedeelte is er weer af (20 cm is er af gegaan het afgelopen jaar :cry: ). Hoop dat het iets beter wordt als de laatste resten er ook af zijn, maar dan zou ik op een schouderlengte uitkomen en dat staat me echt niet.
Shampoo gebruik ik inderdaad ook alleen bovenop mijn hoofd, en dan was ik het 2x achter elkaar met weinig shampoo. Er komt toch altijd wel wat in de punten, geode tip om daar dan alvast conditioner in te doen!
Ik vind een beetje goudblonde accentjes in mijn haar zo mooi, het staat ook veel beter bij mijn gezicht dan het donkere wat ik van mezelf heb. Maar blijkbaar kan mijn haar er toch echt niet tegen helaas.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers