Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Benieuwd- school halen/brengen

<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 18 Jan 2016 21:51

Re: Benieuwd- school halen/brengen

Met dit soort topics waar schooltijden bijstaan vind ik het verschil in de uren dat kindjes naar school gaan altijd zo raar.

Y. zit bijvoorbeeld 25,5 uur per week op school, dus 51 uur in 2 weken. Kijk ik dan als voorbeeld naar Ava waarbij haar zoontje de ene vrijdag vrij is en de andere vrijdag alleen de ochtend moet kom ik ongeveer op 43 uur uit per 2 weken.
Y. heeft 'maar' 3 studiedagen per jaar en is verder bv niet op vrijdag al vrij als er een vakantieweek volgt.

Ik vraag me dan altijd af waar die verschillen vandaan komen en waarom die er zijn. Één van de juffen die dit weet?

Edit; even de tijden aangepast *tijd voor een nieuwe telefoon :palm: *
Laatst gewijzigd door Annie24 op 18 Jan 2016 22:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 18 Jan 2016 21:56

Re: Benieuwd- school halen/brengen

Annie24 schreef:Met dit soort topics waar schooltijden bijstaan vind ik het verschil in de uren dat kindjes naar school gaan altijd zo raar.

Y. zit bijvoorbeeld 37,5 uur per week op school, dus 75 uur in 2 weken. Kijk ik dan als voorbeeld naar Ava waarbij haar zoontje de ene vrijdag vrij is en de andere vrijdag alleen de ochtend moet kom ik ongeveer op 66 uur uit per 2 weken.
Y. heeft 'maar' 3 studiedagen per jaar en is verder bv niet op vrijdag al vrij als er een vakantieweek volgt.

Ik vraag me dan altijd af waar die verschillen vandaan komen en waarom die er zijn. Één van de juffen die dit weet?


Je moet per jaar in de onderbouw, een x aantal uren halen. ( sorry de precieze tijden weet ik niet meer) In de hogere groepen liggen die aantal uren hoger.
Hoe jij dat als school inricht is vrij. Bij ons op school maken de onderbouw kinderen te weinig uren. Maar dat trekt in de overige groepen weer recht omdat ze dan teveel uren maken.
Wanneer je je uren hebt ingedeeld heb je ruimte over om daar studiedagen etc op in te plannen.

Het is dus een '' eis'' dat je de officiële uren maakt, hoe je dat doet is vrij. Hierbij is belangrijk om te weten dat dat geldt van okt tot okt.. daarom lijkt het soms dat de ene school veel meer vrij heeft dan een andere school.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 18 Jan 2016 22:00

Re: Benieuwd- school halen/brengen

Maeve; bedankt :) Op Y. zijn school is het van groep 1 t/m groep 8 standaard van 8.45 tot 12.15 en van 13.30 tot 15.30 uur. Ik weet ook niet beter, want ik had dat vroeger zelf ook (en volgens mijn moeder had ik nooit studiedagen vroeger :laughcry: ) Het valt alleen altijd op als er tijden worden genoemd dat aardig wat kindjes dagdelen vrij zijn :)

Ik hebt trouwens even het aantal uur aangepast. Geen idee hoe ik er op kwam, maar het was in ieder geval teveel :laughcry:
Laatst gewijzigd door Annie24 op 18 Jan 2016 22:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 18 Jan 2016 22:03

Re: Benieuwd- school halen/brengen

Dat ze hier de woensdag en vrijdag om 12.00 vrij zijn is alleen in groep 1 en 2. Vanaf groep 3 gaan ze 5 dagen in de week van 08.30-14.00 naar school.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 18 Jan 2016 22:06

Re: Benieuwd- school halen/brengen

Wij hebben een gastouder gevonden die ook haalt en brengt. Luuk heeft continu rooster tot 14.00. Omdat wij beide ook avonddiensten werken zal hij soms dus van 8.30-14.00 naar school gaan en daarna nog tot 23.00 bij de gastouder. Ik baal daar wel van, we proberen die dagen ook te beperken.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 18 Jan 2016 22:15

Re: Benieuwd- school halen/brengen

Ik ben altijd thuis, dus je hebt er niks aan, toch hebben wij ivm de rust en het slapen vd jongste ervoor gekozen haar 2x in de week te laten overblijven/eten bij oma.

Mijn vriendin heeft ook een kleintje, dus op dinsdag neem ik haar zoon mee en zet die thuis af en op vrijdag neemt ze mijn dochter mee en zet die thuis af.

Ma ; ik breng en haal
Di ; ik breng - blijft over - ik haal en neem vriendje mee
Wo ; ik breng en haal
Do ; ik breng - blijft over of oma - ik haal
Vr ; ik breng en haal tussen de middag, einde vd middag neemt vriendin haar mee

Mijn man kan haar nooit wegbrengen of halen, alleen in echte nood, dan werkt hij thuis maar het is niet ideaal.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 19 Jan 2016 10:21

Re: Benieuwd- school halen/brengen

Mijn man begint altijd 7.45, maar is vaak al eerder weg. Hij brengt en haalt nooit tenzij het echt nodig is. Dan valt er altijd wel wat te regelen.

Maandag; 8.30 - 14.00, ben ik vrij.
Dinsdag; 8.30 - 14.00, ben ik vrij.
Woensdag; 8.30 - 12.30, ik breng en oma haalt op. Ik werk dan en haal ze om 17.30 op bij oma. Ze hebben dan ook gegeten.
Donderdag; 8.30 - 14.00, ben ik vrij.
Vrijdag; 8.30 - 14.00, ik breng en andere oma haalt op. Ik werk dan en haal ze om 17.30 op bij oma. Ze hebben dan ook gegeten.

Toen ik net geopereerd was heeft mijn man ze al die tijd naar school gebracht (zijn baas is behoorlijk flexibel), maar was dan 's avonds later thuis om de gemiste uren van de ochtend in te halen. De oma's hielden hun vaste dagen en brachten ze toen ook weer thuis. De overige dagen was ik afhankelijk (schoon) zussen en moeders van school. De jongste was toen nog niet leerplichtig en hielden we een extra middag thuis.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 19 Jan 2016 11:00

Re: Benieuwd- school halen/brengen

Mijn oudste gaat van 8.30 uur tot 14.00 uur naar school, dat is groep 1 tot groep 8.
Ze zijn wel de vrijdagmiddag voor een vakantie vanaf 12 uur vrij, ook de vrijdag voor sinterklaas. Verder hebben ze 5 studiedagen per jaar vrij.

Ik breng en haal mijn zoon, ik werk doordeweeks niet. Mijn partner haalt/brengt alleen als hij vrij is of als ik ziek ben.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem193

Bericht 19 Jan 2016 11:30

Re: Benieuwd- school halen/brengen

Mijn man werkt 4 dagen, op die dagen is hij van 6 tot 6 van huis, en is op vrijdag vrij. Alleen op die dag brengt en haalt hij.
Ik werk als de kinderen op school zitten en breng en haal ze altijd zelf. 3 x per week ga ik met ze naar huis, 1x breng ik ze naar mijn moeder en ga ik weer aan het werk. Als ik ziek ben, zoals vandaag, brengt en haalt mijn moeder.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 19 Jan 2016 18:05

Re: Benieuwd- school halen/brengen

Maandag: ik breng en haal ivm vrije dag

Dinsdag: ik werk vanaf huis en begin laat. Ik breng. Mijn man haalt hem vanaf de bso eind vd middag. Man is die dag dan vroeg begonnen.

Woensdag: ik haal en breng ivm vrije dag

Donderdag: man begint laat en brengt. Ik begin vroeg en haal hem van de bso

Vrijdag: man haalt en brengt ivm vrije dag

Wij heben het geluk beide flexibel te kunnen werken en thuis mogen werken 1dag pw
<<

Poison

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 467

Geregistreerd: 04 Aug 2015 10:09

Bericht 19 Jan 2016 22:19

Re: Benieuwd- school halen/brengen

Maandag: afhankelijk van mijn starttijd met werken breng ik hem en de rest doet mijn moeder en als ik vroeg begin brengt mijn moeder hem ook
Dinsdag: brengt mijn man en ik doe de rest van de dag
Woensdag: ikzelf hele dag
Donderdag: brengt mijn man en schoonmoeder doet de rest
Vrijdag is Jason altijd vrij
27-12-2011
03-06-2013
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers