Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Haren wassen drama

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 18 Jan 2016 11:59

Haren wassen drama

Wie heeft er tips om het haren wassen van mijn 3 jarige dochter iets gezelliger te maken?

Het is echt een drama elke keer weer! Huilen, gillen, schreeuwen.(leuk voor je oren in een galmende douche).
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Rori

Noob

Berichten: 52

Geregistreerd: 23 Nov 2015 09:55

Bericht 18 Jan 2016 12:01

Re: Haren wassen drama

Weet je ook waarom ze het vervelend vindt?
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 18 Jan 2016 12:10

Re: Haren wassen drama

Ze vind het sowieso niet fijn om haar hoofd onder de straal van de douche te doen. Maar we het met een bekertje ofzo doen vindt ze dat ook niet leuk.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 18 Jan 2016 12:14

Re: Haren wassen drama

Hier hielp het heel goed om een washandje te geven. Als ze dat voor hun ogen kunnen houden scheelt het een boel (althans; hier wel haha). Het water komt dan niet meer in de ogen terecht.
<<

Rori

Noob

Berichten: 52

Geregistreerd: 23 Nov 2015 09:55

Bericht 18 Jan 2016 12:15

Re: Haren wassen drama

En als ze het zelf mag doen (met een bekertje)?

Ik heb zelf geen kinderen, dus ben geen ervaringsdeskundige, maar werk (o.a.) met kinderen die (een vorm van) angst voor water hebben en de 'les' begint dan al bij het douchen voordat we het zwembad ingaan.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 18 Jan 2016 12:18

Re: Haren wassen drama

Mijn dochter vind het ook maar niks meestal. Al vind ze het zonder zeep niet erg om onder de straal te staan.

Hier gilt ze verder niet, ze probeert alleen weg te lopen. Ik doe het toch snel met een bakje water.

Misschien een kapje of washandje die de zeep tegen houdt in haar ogen? Of vind ze water op het hoofd zelf ook al niet fijn en gaat het niet alleen om water/zeep in haar ogen?

Ik zou trouwens niet altijd dat kapje of washandje gebruiken, alleen met zeep uitspoelen. Anders kan het later met zwemles een drama worden om gewend te raken aan water op het hoofd en in de ogen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 18 Jan 2016 12:20

Re: Haren wassen drama

Moederkoekje schreef:Hier hielp het heel goed om een washandje te geven. Als ze dat voor hun ogen kunnen houden scheelt het een boel (althans; hier wel haha). Het water komt dan niet meer in de ogen terecht.

Zo deden wij dat ook. Ik hield een washandje voor m'n gezicht en mijn moeder spoelde met een bekertje mijn haren uit. Ik vind het nu nog vreselijk om met m`n gezicht/hoofd onder de straal te gaan.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 18 Jan 2016 12:36

Re: Haren wassen drama

Je hebt ook van die speciale dingen om op het hoofd te zetten voor bij het haren wassen. Een beetje zonneklep idee, het water komt zo niet in de ogen. Weet alleen even niet meer hoe het heet. Misschien is dat nog een idee?

Hier verder geen enorme problemen gehad, dus meer tips heb ik ook zo gauw niet. Als we hier zorgen dat de shampoo niet in haar ogen kan komen vindt ze het best gelukkig. Zoon houdt overigens ook niet heel erg van water over zijn hoofd, maar als ik supersnel ben dan gaat het precies goed. Gelukkig heeft hij ook niet zoveel haar.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 18 Jan 2016 13:40

Re: Haren wassen drama

Ik had er ook een hekel aan vroeger.

Mijn moeder kocht zo'n ding.
Afbeelding
M:21072011
J :08012014
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Jan 2016 13:56

Re: Haren wassen drama

Hier hielp zwemles. Hij is nu veel meer gewend aan water op zijn hoofd/gezicht.
R. 2013
D. 2016
<<

Merit

Noob

Berichten: 60

Geregistreerd: 25 Apr 2015 19:52

Bericht 18 Jan 2016 18:59

Re: Haren wassen drama

Hier was het toen ze kleiner was ook drama. Washandje hielp goed. Nu vindt ze water over haar hoofd geweldig!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 18 Jan 2016 21:30

Re: Haren wassen drama

Moederkoekje schreef:Hier hielp het heel goed om een washandje te geven. Als ze dat voor hun ogen kunnen houden scheelt het een boel (althans; hier wel haha). Het water komt dan niet meer in de ogen terecht.


En dan misschien een heel mooi/leuk/speciaal washandje?
Het kapje van de prenatal tegen water in het gezicht werkt hier voor geen meter, die zakte alsnog voor de ogen en maakte het drama groter. Die van happydobby ziet er een stuk degelijker uit.
<<

Anoniem159

Bericht 18 Jan 2016 21:35

Re: Haren wassen drama

Ben ik een viespeuk dat ik de haren van mijn kinderen nooit met shampoo was? Ze hebben allebei een gevoelige huid en als ik het met water uitspoel is het gewoon weer zacht en schoon, het ruikt ook fris.
Daarbij gillen ze alsof ze vermoord worden wanneer ik de sproeier aanzet, dus we doen het altijd gewoon met veel bekertjes water.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 18 Jan 2016 21:41

Re: Haren wassen drama

Washandje hebben we geprobeerd, maar volgens mij is het echt het feit dat haar hoofd nat wordt. Want ook met washandje gilt ze moord en brand.

Ik was haar haren nu dus ook bijna nooit, gewoon omdat ik geen zin heb in drama.
Zodra ik zeg dat ze gaat douchen begint ze al te piepen dat ze haar haren niet wil wassen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 18 Jan 2016 23:16

Re: Haren wassen drama

Floddertje schreef:Ben ik een viespeuk dat ik de haren van mijn kinderen nooit met shampoo was? Ze hebben allebei een gevoelige huid en als ik het met water uitspoel is het gewoon weer zacht en schoon, het ruikt ook fris.
Daarbij gillen ze alsof ze vermoord worden wanneer ik de sproeier aanzet, dus we doen het altijd gewoon met veel bekertjes water.


Nee hoor! Mijn dochter heeft haren tot aan haar billen, een enorme bos en ik was het ook nooit. Ik spoel het wel uit met water en doe wat conditioner in de lengtes. Maar shampoo gebruiken we nooit, ook niet voor onze zoon trouwens. Volgens mij is dat ook niet nodig: talg maken ze nauwelijks aan.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Jan 2016 23:20

Re: Haren wassen drama

Hier is het ook een enorm probleem. Voor ze naar boven gaat vraagt ze al: 'Hoef ik niet mijn haren te wassen met zeep?' en als ze dat dan toch moet dan wordt het een heel drama. Het hoeft voor mij echt niet elke dag met shampoo, maar ze heeft van nature heel fijn haar en als het vaak gewassen wordt dan zit het veel beter, dan heeft het meer volume, dan krult het, dan zit het gewoon leuk in model. Als het niet gewassen is, of alleen met water, dan zit het veel platter en ziet het er veel dunner en slapper uit. Dus van mij moet ze het toch echt af en toe even wassen, ik vind het zonde als ze steeds met zo'n futloos bosje haar naar school gaat als ze ook een leuke, springerige krullenbol kan hebben.

Een washandje doe ik wel altijd, maar dan nog vindt ze het vreselijk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 18 Jan 2016 23:24

Re: Haren wassen drama

Ik was vroeger ook zo. Ik schreeuwde de hele straat bij elkaar.
Mijn moeder probeerde van alles, washandjes, bekertjes, afleiden, maar niets hielp.
Toen ik met 4 jaar op zwemles ging liep ik met een grote boog om de douches heen, maar ik moest douchen van mijn zwemjuf. Toen ik alle andere kinderen zag staan ben ik ook gaan douchen. Toen ik thuis kwam vertelde ik trots dat ik onder de douche was geweest. Sindsdien was het over.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Anoniem 146

Bericht 18 Jan 2016 23:34

Re: Haren wassen drama

Ik was de haren buiten te straal om. Met afspoelen zeg ik standaard; 'neus in de lucht' er stroomt dan geen water of shampoo in de ogen. Het scheelt dat we twee waterratjes hebben.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 18 Jan 2016 23:46

Re: Haren wassen drama

Haha zit even in mijzelf te lachen om floddertje die vraagt of ze een viespeuk is.

Is overigens niet zo! Als je gewend bent aan geen shampoo, prima.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem280

Bericht 19 Jan 2016 08:41

Re: Haren wassen drama

Wij nemen ze altijd mee onder de douche en daarbij ook onder de douchekop.
Ze vinden het nu nog niet erg om eronder te komen, maar ben straks ook bang dat ze gaan protesteren naarmate ze ouder worden.
Ik kreeg vroeger altijd een washandje voor mijn ogen.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 19 Jan 2016 18:35

Re: Haren wassen drama

mijn dochter vindt het ook niet leuk, ze heeft een lange bos krullen dus ook het kammen erna speelt mee. Wij wassen het 1x per week grondig (meestal zondagochtend omdat ze zaterdag zwemles heeft gehad) ze doucht de andere dagen met een badmuts. En idd een washandje voor haar ogen helpt.

De jongste vindt het ook niks, hem heb ik ook bijna nog nooit met shampoo gewassen. Uitspoelen met water is genoeg.
Mother of 3 adorable children

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron