Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat verdient jouw vriend?

<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 03 Feb 2015 17:01

Re: Wat verdient jouw vriend?

Mijn vriend is kok. Hij heeft een contract van 36 uur maar werkt in praktijk veeeel meer uren. Helaas wordt dit niet uitbetaald. Bruto verdient 'ie zo'n 2400, hij krijgt netto zo'n 2100 per maand. Hierbij zit wel 350 euro aan reiskosten in. Hij verdient niet slecht, hij heeft pas een jaar al zijn diploma's en is een paar jaar geleden als leerling begonnen, gelijk al met dit salaris.

Edit: hij krijgt ook nog fooi eens per maand. Dit varieert heel erg, hangt af van de drukte van het seizoen.
<<

Anoniem114

Bericht 03 Feb 2015 18:28

Re: Wat verdient jouw vriend?

Bruto per 4 weken iiiisss... (letterlijke quote) Oh moet-ie even kijken haha :D Zo schattig hoe hij meewerkt...

Oh hij is productieleider bij een groot distributiecentrum van 3 grote supermarkten. Wat-ie precies doet weet ik eigenlijk niet, maar hij is bijna distributiemanager.

Het antwoord; op basis van 37 urige werkweek met 3 uur ATV, bruto per 4 weken 2450 euro. Netto rond de 1780. Op de vraag of hij tevreden is; Nee. Omdat collega's die hetzelfde doen, alleen net iets langer dan hij, tussen de 700 en 800 euro meer verdienen, terwijl ze het minder goed doen. Netto heeft hij maar 100 euro meer dan de mensen aan wie hij leiding geeft, dat is stom. (Wederom een letterlijke quote)

Hij heeft 't echter wel goed naar z'n zin daar en de toekomst heeft hem daar nog wel heel veel te bieden.

(Vriend vindt 't forum ook leuk, vandaar zijn medewerking :D)
<<

Anoniem87

Bericht 03 Feb 2015 19:49

Re: Wat verdient jouw vriend?

*
Laatst gewijzigd door Anoniem87 op 22 Feb 2015 13:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem286

Bericht 03 Feb 2015 19:53

Re: Wat verdient jouw vriend?

Mijn man zit in de ww, krijgt nu ong 1000 euro per 4 weken, daarvoor verdiende hij rond de 1400 euro netto per 4 weken. Mijn man heeft geen andere diploma's dan de middelbare school.
<<

Anoniem253

Bericht 03 Feb 2015 21:18

Re: Wat verdient jouw vriend?

ChiQ schreef:we dragen ook veel belasting af maar zoals mijn man dan nuchter zegt: ik verdien liever meer en draag meer belasting af dan weinig verdienen en minder afdragen maar doet toch best zeer.

Je kan beter veel belasting moeten betalen inderdaad dam weinig :). Mijn zwager heeft ook meerdere bedrijven maar is nauwelijks thuis. Is jouw man ook veel aan het werk? Dat is het nadeel van veel geld verdienen lijkt mij.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 03 Feb 2015 21:24

Re: Wat verdient jouw vriend?

Elin schreef:Beroep: Webdeveloper
Leeftijd: 31
Aantal uur per week: 36
Bruto salaris: Rond de €3000
Netto salaris: €2450
Tevreden: Nee, hij vindt dat hij wel meer zou mogen verdienen.


Toch snap ik iets niet, ik verdien bruto meer maar hou netto minder over. Ik zit trouwens in de online marketing, dus qua beroepsgroep ongeveer gelijk. Hoe zit dit?
<<

Anoniem193

Bericht 03 Feb 2015 21:28

Re: Wat verdient jouw vriend?

Het kan dat er bii jou meer in een pensioenpot wordt gestort, verder kan het zijn dat er meer naar verschillende verzekeringen etc gaat. Het is niet alleen loonbelasting wat eraf gaat voor je van bruto naar netto loon gaat.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 03 Feb 2015 21:34

Re: Wat verdient jouw vriend?

Ik heb net even gekeken en ik verdien op een paar euro na net geen 3400. Er blijft bij mij 2300 over, waarvan 133 richting pensioen. Voor de rest nog een klei bedrag naar de hiaat iets, en dan loonbelasting. Klopt dat dan?
<<

Anoniem193

Bericht 03 Feb 2015 21:52

Re: Wat verdient jouw vriend?

Ja hoor dat klopt ongeveer. Je kunt dit ook narekenen op berekenhet.nl
<<

Anoniem193

Bericht 03 Feb 2015 21:53

Re: Wat verdient jouw vriend?

Het kan zijn dat de vriend van elibre geen pensioen opbouwt via de werkgever of dat er in het netto loon ook nog een vergoeding voor reiskosten oid zit.
<<

Anoniem87

Bericht 03 Feb 2015 22:59

Re: Wat verdient jouw vriend?

Caro schreef:
Elin schreef:Beroep: Webdeveloper
Leeftijd: 31
Aantal uur per week: 36
Bruto salaris: Rond de €3000
Netto salaris: €2450
Tevreden: Nee, hij vindt dat hij wel meer zou mogen verdienen.


Toch snap ik iets niet, ik verdien bruto meer maar hou netto minder over. Ik zit trouwens in de online marketing, dus qua beroepsgroep ongeveer gelijk. Hoe zit dit?


Mijn vriend heeft geen pensioenfonds, dus moet daar zelf nog voor sparen. Daar krijgt hij wel een bijdrage voor, dus denk daarom dat zijn netto loon iets hoger is. Maar hij is per maand nog €200 kwijt aan pensioenpremie. Daarnaast krijgt hij ook nog reiskostenvergoeding, maar hoeveel dat is weet ik niet.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 04 Feb 2015 00:14

Re: Wat verdient jouw vriend?

Netto 1770, bruto weet ik niet want we hebben zijn loonstrook van januari nog niet.

Bruto/netto scheelt niet veel bij vriend. Hij bouwt geen pensioen op via zijn werkgever. Daarvoor wordt elke maand 200 euro geincasseerd, dus eigenlijk zit hij dan op 1570 netto.

Is trouwens voor 32 uur en hij is manager horeca.
Afbeelding
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Feb 2015 00:59

Re: Wat verdient jouw vriend?

Wij zijn trouwens al heel lang samen hoor. We hebben het er wel meerdere malen over gehad natuurlijk maar nooit precies over welke bedragen. Nu ben ik het eigenlijk ook al weer vergeten, het interesseert me ook niet zoveel eigenlijk. Misschien is dat omdat ik weet dat hij het goed heeft, we hoeven ons geen zorgen te maken of elk cijfertje na te rekenen. Misschien zou ik hier beter van op de hoogte zijn als we er meer op moesten letten.
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 04 Feb 2015 01:05

Re: Wat verdient jouw vriend?

Alibi schreef:Het kan zijn dat de vriend van elibre geen pensioen opbouwt via de werkgever of dat er in het netto loon ook nog een vergoeding voor reiskosten oid zit.

Denk dat je Elin bedoelde ;) Bij mijn vriend wordt bijna 900 euro meer ingehouden namelijk. Het werknemersgedeelte van de pensioenpremie wordt bij hem ingehouden op het brutoloon. Reiskostenvergoeding krijgt hij niet, hij heeft een OV-kaart.
<<

Anoniem193

Bericht 04 Feb 2015 08:02

Re: Wat verdient jouw vriend?

Ja klopt :)
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 04 Feb 2015 18:05

Re: Wat verdient jouw vriend?

Beroep: Lasser/Bankwerker
Leeftijd: 26
Aantal uur per week: 40
Bruto salaris: 2541
Netto salaris: 1956
Tevreden: Redelijk. Hij heeft het nu pas net een beetje naar zijn zin, na een jaar. Krijgt veel opleidingen en mogelijkheden. Daarbij krijgt hij winstuitkering en heeft hij een vast contract bij een bedrijf dat goed loopt. Hij zit er wel aan te denken om een andere functie binnen dat bedrijf, monteur buitendienst. Dat verdient 4000 bruto per maand, maar daarvoor zou hij veel weg zijn (200 dagen per jaar in het buitenland).
<<

Anoniem92

Bericht 07 Feb 2015 01:09

Re: Wat verdient jouw vriend?

Mijn vriend werkt in de installatietechniek, als modelleur en verdiend nu per 4 weken een ruime 2100 euro. Binnenkort gaat hij een functie omhoog en zal zijn salaris per 4 weken rond de 2500 liggen. Wel gaat daar dan nog bijtelling vanaf voor de auto die hij rijdt via de zaak, nu rijdt hij gratis in een auto van xx zaak maar is alleen woon-werkverkeer vergoed.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 05 Jan 2016 13:53

Re: Wat verdient jouw vriend?

Mijn vriend heeft het heel goed getroffen bij het ICT bedrijf waar hij werkt. Maar denk niet dat hij het op prijs stelt als ik het open en bloot op het forum zet. Hij werkt ook 40 uur per week en reiskosten (OV) worden vergoed. Soms heeft hij dienst, dan moet hij 24 uur per dag beschikbaar zijn om achter de laptop te kruipen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem147

Bericht 05 Jan 2016 16:32

Re: Wat verdient jouw vriend?

***
Laatst gewijzigd door Anoniem147 op 19 Jan 2016 12:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem281

Bericht 05 Jan 2016 17:05

Re: Wat verdient jouw vriend?

Oh wat grappig, ik zie dat ik vorig jaar februari heb gereageerd en toen verdiende vriend 1780 netto per 4 weken. Bijna een jaar later, is dat inmiddels 2200 euro. Hij heeft hard gewerkt, veel uren gedraaid en zichzelf bewezen bij de mensen bij wie het 'moet', met een loonsverhoging als gevolg en diverse bonussen. Ik ben erg trots op 'm! Stiekem een beetje meer omdat ik weet dat-ie extra hard heeft gewerkt, omdat-ie voor z'n gezin wil zorgen straks. Ik vind dat heel erg lief :)
<<

Vivianne

Bericht 05 Jan 2016 17:06

Re: Wat verdient jouw vriend?

Voldoende om ons gezin te kunnen onderhouden als ik werkeloos zou worden.
<<

PYT

Noob

Berichten: 14

Geregistreerd: 05 Jan 2016 12:04

Bericht 05 Jan 2016 18:40

Re: Wat verdient jouw vriend?

Mijn vriend verdient erg goed, en dat terwijl hij nog bezig is met zijn HBO studie.
Zijn reiskosten worden vergoed en als hij zijn HBO heeft behaald mag hij op kosten van zijn werk nog door studeren zo dat hij register accountant kan worden. Hij werkt er hard voor, ik ben super trots op hem!
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 18 Jan 2016 22:06

Re: Wat verdient jouw vriend?

Geen idee wat mijn vriend precies verdient. Rond de 1800 netto.
Genoeg om ons beide te onderhouden. (Ikzelf studeer fulltime)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 18 Jan 2016 22:08

Re: Wat verdient jouw vriend?

Haha ik wilde ook reageren maar zag dat ik dat al gedaan had.
Er is nog niet veel veranderd.
Het is overigens minder dan ik schreef, dat was het toen ook al :P
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers