Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolgaande kinderen topic

<<

Anoniem135

Bericht 03 Sep 2013 08:41

Re: Schoolgaande kinderen topic

Oh dat laatste stuk is heel herkenbaar SDL,
Dat is hier ook gebeurt,ze was toen echt gekwetst.. Zelfs s'nachts werd ze wakker en begon ze er weer over.. Oh mijn hart brak toen. Maar helaas zal het vaker voorkomen,en dat heb ik haar ook proberen uit te leggen.

Wat hier ook gebeurt is als een kindje naar huis gaat en afscheid neemt,dochter vreselijk boos word en gaat huilen. Ze heeft zo'n moeite met afscheid nemen. Niet alleen van speelkindjes maar ook van familie leden,herkenbaar voor iemand? Is het de leeftijd?
<<

Merle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:44

Bericht 03 Sep 2013 08:46

Re: Schoolgaande kinderen topic

Mamzelle: mijn zoontje heeft dat ook wel. Vooral als zijn buurmeisje naar huis gaat of opa's en oma's naar huis gaan.
J. 06-04-09
R. 20-06-11
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 03 Sep 2013 08:55

Re: Schoolgaande kinderen topic

Mamzelle, we zullen zien of het vanmiddag al beter gaat. Maar dat verwacht ik niet. Het is een jongetje dat heel erg zijn grenzen opzoekt.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 03 Sep 2013 08:56

Re: Schoolgaande kinderen topic

@ kinderfeestjes.. hier mogen de uitnodigen alleen aan de ouders gegeven worden en het liefste niet in bijzijn van de kindjes. Hier ook al verschillende teleurstellingen gehad rondom kinderfeestjes. Nu wordt J meer uitgenodigd en vooral door de kindjes waar mee ze regelmatig speelt. Ze heeft haar eerste uitnodiging voor dit schooljaar al binnen.

Ik vind kinderfeestje eigenlijk helemaal niet leuk. Ouders proberen alleen maar uit te pakken. Vorig schooljaar was het echt vriendjespolitiek. Moeders die vaak met elkaars om gaan, daarvan werden de kindjes uitgenodigd. Gelukkig zijn al die kindjes nu over naar groep 3.

Mijn oudste heeft vandaag studiedag, dus die is lekker thuis. Ik merk dat ze het nu op school ook leuker vind en komt eindelijk met verhalen thuis. Ze zit nu in groep 2 en alle kleuters gaan leuk met elkaar om. Dat was vorig jaar wel anders. Ze was een bang kuiken. Ik denk mede door het verhaal hier boven.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Anoniem16

Bericht 03 Sep 2013 08:58

Re: Schoolgaande kinderen topic

Over de kinderfeestjes; ook bij mij in de klas mogen geen uitnodigingen worden uitgedeeld maar idd het liefste aan ouders of anders na schooltijd als de andere kinderen al naar huis zijn. Ik doe dat idd omdat kinderen soms enorm teleurgesteld zijn wanneer ze neit mogen komen.
<<

Luna

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 127

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 03 Sep 2013 09:02

Re: Schoolgaande kinderen topic

Mamzelle hier is het meestal geen probleem als mensen hier weggaan, maar als hij zelf ergens weg moet dan wel. Hij kan er dan gewoon geen genoeg van krijgen. Alhoewel het de laatste tijd wel iets beter gaat gelukkig.
Little feet leave big imprints on our hearts
zoon 02-2009 dochter 06-2011
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 03 Sep 2013 09:03

Re: Schoolgaande kinderen topic

Lynn schreef:Ik vind kinderfeestje eigenlijk helemaal niet leuk. Ouders proberen alleen maar uit te pakken.


Dat is wel een heel negatieve kijk erop. Valt me wel vaker op dat dat geroepen wordt, ook over traktaties, maar het is toch logisch dat je dat gewoon zo leuk mogelijk wil doen?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 03 Sep 2013 09:06

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik vind het wel een goed idee om uitnodigingen inderdaad aan ouders te geven, daar had ik nog nooit aan gedacht en het is hier ook geen regel. Mijn dochter zit met 16 kindjes in een klas en zal dus ook een keuze moeten maken voor haar eerste kinderfeestje straks. 4 of 5 vind ik voor een eerste feestje wel het maximale aantal. Mijn dochter is voor de vakantie op een feestje geweest van een 3-jarige (vond ik persoonlijk te jong om een kinderfeestje te houden...) en daar waren 13 kindjes in totaal! Dat ging mij echt te ver. Hoewel ik het zelf wel sneu vind voor de kindjes die geen uitnodiging krijgen, wil ik het mezelf echt niet aandoen om er 15 uit te nodigen :D

Het uitpakken met feestjes en traktaties vind ik hier overigens wel meevallen. Misschien dat dat aan de jonge leeftijd ligt en dat het straks erger wordt?
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem115

Bericht 03 Sep 2013 09:26

Re: Schoolgaande kinderen topic

..
Laatst gewijzigd door Anoniem115 op 26 Jul 2015 11:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem115

Bericht 03 Sep 2013 09:28

Re: Schoolgaande kinderen topic

.
Laatst gewijzigd door Anoniem115 op 26 Jul 2015 11:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem135

Bericht 03 Sep 2013 09:32

Re: Schoolgaande kinderen topic

Thunder,hoop dat het beter gaat ja,vervelend als dat manneke zo zijn grenzen op zoekt.
Luna,ja dat lijkt dochter ook te hebben,ze wil het moment niet loslaten en inderdaad ze kan er geen genoeg van krijgen. Helaas is het als het thuis gebeurd maar ook als we ergens zijn geweest.
LynnDat wat jij zegt over vriendjespolitiek is hier ook heel erg,het is een dorp hier en het is erg ons kent ons. Ondanks dat ik hier vandaan kom hoor ik er niet bij,niet dat ik dat wil hoor. Ik doe toch wel mijn eigen ding ;)
Randall Ik zou het gewoon aankaarten hoor,niks zeurmoeder. Het gaat om jouw kind toch,als je merkt dat de klik er niet is of het loopt niet lekker is het beter om het aan te kaarten dan kunnen de juffen er iets mee,en misschien zijn er nog wel wat kindjes bij wie de klik er niet is.

Traktaties ben ik over uit,heb last van studie ontwijkend gedrag en ben even op internet gaan neuzen ;)
Het is de eerste echte keer trakteren op school,eerste keer was bij het afscheid van de peuterzaal,toen heb ik 30 cupcakes gebakken en versierd,daar heb ik nu geen zin meer in,rotwerk en de keuken nu is gewoon veel te klein en mijn oven doet waar hij zin in heeft dus de kans dat ze verbranden is groot haha.
Nu wilde ik iets gezonds wat weinig rommel geeft maar toch leuk is.
We hebben een mega perenboom in de tuin,die binnenkort geoogst moet worden,de peertjes hebben echt een leuk kinder formaatje,dus mijn idee was om een klein peertje in een fel gekleurd cupcake bakje te zetten,en aan het steeltje een blaadje te maken van gekleurd karton met daarop ' hoera ****** 5 jaar'
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 03 Sep 2013 09:46

Re: Schoolgaande kinderen topic

Randall schreef:
Susan schreef:
Lynn schreef:Ik vind kinderfeestje eigenlijk helemaal niet leuk. Ouders proberen alleen maar uit te pakken.


Dat is wel een heel negatieve kijk erop. Valt me wel vaker op dat dat geroepen wordt, ook over traktaties, maar het is toch logisch dat je dat gewoon zo leuk mogelijk wil doen?


Zo leuk mogelijk is ook geen probleem. Maar het moet allemaal steeds groter en duurder lijkt het wel.
Feestjes als ze 4 of 5 worden en dan met de hele groep naar Ballorig ??
Dat vind ik persoonlijk toch wat over de top


Ik vind dat dus ook. Dat is wat ik heb ervaren afgelopen schooljaar. Mijn dochter is al blij dat ze naar een feestje mag.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Anoniem91

Bericht 03 Sep 2013 09:53

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik heb Lise nog maar 1 keer een feestje laten geven, toen hebben we gewoon een prinsessenfeestje gehad en heb ik foto's van de meiden gemaakt, gewoon simpel pannenkoeken gebakken, nou ja Bazinga :) Ze is toen wel opgehaald door een paard op school, maar dat had een buurvrouw geregeld. Voor de rest vraagt ze er ook niet om, dus ik vind het wel best!
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 03 Sep 2013 09:54

Re: Schoolgaande kinderen topic

@ Mamzelle.. Ik woon dan niet in een dorp. Ik ben niet zo'n prater en zal me ook niet zo snel een moeder aanspreken. Vind dat ook niet erg. Kom daar om mijn dochter op te halen.

Leuk idee. Hier vinden ze de gezonde traktaties lekker en ze kunnen die gezamenlijk opeten.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Anoniem135

Bericht 03 Sep 2013 10:01

Re: Schoolgaande kinderen topic

Lynn schreef:@ Mamzelle.. Ik woon dan niet in een dorp. Ik ben niet zo'n prater en zal me ook niet zo snel een moeder aanspreken. Vind dat ook niet erg. Kom daar om mijn dochter op te halen.

Leuk idee. Hier vinden ze de gezonde traktaties lekker en ze kunnen die gezamenlijk opeten.


Ik ben ook geen prater en sta niet op het schoolplein om mijn sociale contacten te onderhouden. Ben er inderdaad om dochter op te halen. Meestal loop ik 2 minuten voor de bel gaat van huis en zodra dochter bij mij staat vliegen we er weer vandoor. Zo kan ik ook de 2 dames ontlopen die zich erg aan mij opdringen en leuk lopen verkondigen dat we zulke goede vriendinnen zijn.... :?:
<<

Anoniem91

Bericht 03 Sep 2013 10:02

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik praat ook amper op het schoolplein hier zijn er veel kliekjes onderling en hou daar helemaal niet van. Moet ook wel zeggen dat de meeste ouders ook een stuk ouder zijn.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 03 Sep 2013 10:04

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ja, kliekjes zijn er op het peuterspeelzaalplein zelfs al wel, hoewel het nu wel wat minder is geworden doordat de kinderen van die moeders inmiddels allemaal naar de basisschool zijn en er heel veel nieuwe kinderen zijn met bijbehorende nieuwe ouders.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem91

Bericht 03 Sep 2013 10:06

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier zit de psz gewoon in de basisschool dus je hebt er al snel mee te maken. Nog maar een paar maanden en dan mag Mas ook alweer naar de basisschool. Tijd gaat veel te hard!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 03 Sep 2013 10:07

Re: Schoolgaande kinderen topic

Bij ons zit de peuterspeelzaal naast een basisschool, maar Yrsa gaat naar een andere.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem135

Bericht 03 Sep 2013 10:12

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier ook de meeste ouders die ouder zijn.
Werd laatst 24 geschat,ik was er vroeg bij volgens een moeder. Toen ik zei dat ik een maand later 30 zou worden werd ik mij toch raar aangekeken.
Heb haar wel vriendelijk bedankt voor het compliment haha!

Oh peuterspeelzaal ook kliekjes toen ja,die zat nog bij de oude school van dochter,dus dat vloeide automatisch in elkaar over. Dochter is afgelopen kerst naar deze school verhuisd.

Jeetje ,tijd gaat zeker snel als hij over een paar maanden al naar school mag,heeft hij er al in in weetjewel?
<<

Anoniem91

Bericht 03 Sep 2013 10:15

Re: Schoolgaande kinderen topic

Mamzelle schreef:Hier ook de meeste ouders die ouder zijn.
Werd laatst 24 geschat,ik was er vroeg bij volgens een moeder. Toen ik zei dat ik een maand later 30 zou worden werd ik mij toch raar aangekeken.
Heb haar wel vriendelijk bedankt voor het compliment haha!

Oh peuterspeelzaal ook kliekjes toen ja,die zat nog bij de oude school van dochter,dus dat vloeide automatisch in elkaar over. Dochter is afgelopen kerst naar deze school verhuisd.

Jeetje ,tijd gaat zeker snel als hij over een paar maanden al naar school mag,heeft hij er al in in weetjewel?


Ja hij heeft er zeker zin in, we hebben besloten dat hij Sinterklaas nog op de PSZ viert en daarna doorgaat.
<<

Anoniem135

Bericht 03 Sep 2013 10:17

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ah super!
Ja dat is wel een goeie,na sinterklaas. Misschien anders teveel druktes ineens,en dan heeft hij de kerstvakantie nog om even bij te komen van de hectische eerste weken :)
<<

Anoniem91

Bericht 03 Sep 2013 10:18

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ja daarom! En hij is al zo lekker gevoelig voor al die veranderingen.
<<

Anoniem135

Bericht 03 Sep 2013 10:39

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ja dat is sneu,goede oplossing dus zo :)
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 03 Sep 2013 13:06

Re: Schoolgaande kinderen topic

Deel 2 is begonnen! Wederom huilen bij het wegbrengen, maar ik had ook niet anders verwacht. Nog een uurtje en dan haal ik hem weer op. Ben heel benieuwd hoe het vanmiddag gegaan is.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers