Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fotografie Topic

<<

Zero

Bericht 03 Okt 2013 21:32

Re: Fotografie Topic

Oh - Ja, jullie einde wel, ik werk ook op zaterdagen dus mijn 'week' einde is zondag-maandag.

CC : Een workshop wil ik het niet noemen, maar het is een soort club. Ik help mensen met het beter begrijpen van de camera door elke week een leuke opdracht te geven en in groepsverband de resultaten te bespreken.
Het is lekker informeel, we zitten met koffie en koekjes te kletsen over fotografie.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 04 Okt 2013 11:37

Re: Fotografie Topic

Super leuk zeg, Zero!
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Itsmemaris

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:33

Bericht 04 Okt 2013 11:44

Re: Fotografie Topic

Waarom woon je zo ver weg Zero :(
Je fotoclub klinkt echt super gezellig en leerzaam :D
<<

Zero

Bericht 04 Okt 2013 13:06

Re: Fotografie Topic

Sorry :no: had me wel erg leuk geleken, met forummers een fotoclubje!
<<

Anoniem205

Bericht 06 Okt 2013 21:07

Re: Fotografie Topic

En Zero, nog foto's gemaakt? :)

Ik ben bezig met mijn vakantiefoto's uit de USA. Lekker op tijd... maar pfffft wat een enorme hoeveelheden. En dan moeten de foto's van de iPhone er ook nog bij....

Een fotoclubje lijkt mij ook erg gezellig. Ik ben best bereid om er voor te reizen hoor! Maar ja, ik mag (en kan) voorlopig nog geen camera tillen. :nopompom:
<<

Zero

Bericht 06 Okt 2013 23:58

Re: Fotografie Topic

Ja :) alleen niet helemaal wat ik wilde (had mijn vader gevraagd zijn statief mee te nemen, maar die vergat uiteraard de kop, dus dat was wel een beetje een domper) maar toch wel kunnen oefenen alvast.

Ik wilde in het pikkedonker een auto belichten en dat is me aardig gelukt. Met wat meer licht zou het nog beter gaan, maar daar moet ik even langer de tijd voor nemen. En ik wil weer een nieuw onderwerp.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 08 Okt 2013 20:41

Re: Fotografie Topic

Fotoclub lijkt mij ook erg leuk. Maar ik heb geen zin in zo'n cursus over hoe de camera werkt, daar komt het hier in de buurt allemaal op neer.

Van het weekend foto's gemaakt van een kindje van 9 maanden. Gewoon in zijn eigen omgeving, op zijn kamertje, kruipend en in een kinderstoel. Ouders vonden het zo geweldig. Ikzelf was ook tevreden over het resultaat. En het was weer zo leuk om te doen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Zero

Bericht 09 Okt 2013 09:30

Re: Fotografie Topic

Als je al weet hoe je camera werkt is dat natuurlijk ook nogal overbodig.
Al moet ik zeggen dat ik echt nog lang niet alle aspecten van mijn camera ken :study: maar de meeste wel....
Maar met deelmeting en zo doe ik echt geen flikker.

Leuke opdracht Sam! Kinderen zijn altijd zo heerlijk te fotograferen - als ze tenminste in the mood zijn. Een jankend kind is ook voor een paar beelden wel leuk, maar niet de hele shoot :laughcry:


Ik was dit weekend dus op pad (zonder statief :no: ) waardoor ik niet de lange banen heb kunnen maken die ik wilde...
Maar goed, het was ook maar een voorbeeld foto, uiteindelijk moeten de leden die foto gaan maken. :clown:

Afbeelding



En deze vriend zat er ook, disco spider :dance: (nietszeggende foto, maar vond de lichtjes zo mooi :drunken: )

Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Okt 2013 12:44

Re: Fotografie Topic

Mooie foto's, Zero.

Een fotoclub lijkt mij ook wel leuk, al weet ik niet hoe vaak ik zal kunnen. Een cursus over hoe de camera werkt heb ik ook gedaan, dat vond ik persoonlijk best saai om in groepsverband te doen, het ging ook heel traag omdat iedereen een andere camera had en het bij elke camera weer anders werkte.

Heb gisteren gefotografeerd op de sportdag van Yrsa's nieuwe school (zij was er zelf nog niet bij). Was heel leuk, ik heb nu wel enorm veel spierpijn van het heen en weer rennen en tig keer door een knie gaan, dus ik loop nu een beetje mank. Maar wel heel veel mooie foto's.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 10 Okt 2013 16:23

Re: Fotografie Topic

Mooie foto's Zero!
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 10 Okt 2013 16:26

Re: Fotografie Topic

Ik vind die spin juist leuk! Kon je bij die bovenste foto je camera niet ergens (stabiel) op zetten?

Wij zijn laatst in het bos foto's wezen maken, toen heb ik paar foto's gemaakt van wat paddenstoelen op een boom maar die moet ik nog krijgen van vriend :P
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Zero

Bericht 10 Okt 2013 19:15

Re: Fotografie Topic

Nee, daar baalde ik ook van, het verpest natuurlijk helemaal je compositie als je hem niet kan zetten waar je wil.
De grond was ook zinloos (kwam ie niet door de spijlen heen) en de brug bewoog zelf ook.
Ik had echt een statief nodig.
<<

Anoniem119

Bericht 10 Okt 2013 19:34

Re: Fotografie Topic

Mooie bokeh Zero! Maar je spin is stom.

En die eerste vind ik ook leuk hoor, spelen met licht ís gewoon leuk!

Ik denk dat ik m'n beanbag die ik nog van safari heb, ga meenemen naar Myanmar. Een statief is veel te groot en zwaar, en rijst hebben ze daar natuurlijk overal op marktjes, dus dan kan ik 'm leeg meenemen en voor een habbekrats daar vullen en dan toch wat avondfoto's maken.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 10 Okt 2013 19:39

Re: Fotografie Topic

Mooie foto's Zero, vooral die van de spin vind ik leuk.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem205

Bericht 10 Okt 2013 19:43

Re: Fotografie Topic

Marin, goed idee, van je beanbag! Al moet ik zeggen dat je statief volgens mij -mits vastgemaakt aan je rugzak- gewoon mee de cabine in mag! Bij KLM mag dat in ieder geval. Bizar eigenlijk!

Zero, leuke foto's! Je spin vind ik spooky, maar het is wel een mooie discospin :)

Ik wil ook weer foto's maken, maar ik mag nog niet eens die verrekte camera vásthouden... da's toch om verdrietig van te worden :( Nog maar een paar weken, dat houd ik mijzelf nu maar voor.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 10 Okt 2013 19:46

Re: Fotografie Topic

Waarom niet, Oreo?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem205

Bericht 10 Okt 2013 19:48

Re: Fotografie Topic

Ik ben 5 weken geleden aan mijn schouder geopereerd en mag 6 tot 8 weken niet tillen en mijn schouder niet boven mijn macht houden.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 10 Okt 2013 19:57

Re: Fotografie Topic

O jee, dan luister daar nog maar even naar. Je bent er bijna!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem119

Bericht 10 Okt 2013 19:58

Re: Fotografie Topic

Oreo schreef:Marin, goed idee, van je beanbag! Al moet ik zeggen dat je statief volgens mij -mits vastgemaakt aan je rugzak- gewoon mee de cabine in mag! Bij KLM mag dat in ieder geval. Bizar eigenlijk!


Oh dat vind ik wel een goede vraag om eens op Facebook te stellen ;-)
Ik weet het antwoord zelf niet, al geloof ik inderdaad dat het wel mag. Maar wel héél raar.

Maar ik ga idd niet drie weken met een statief zeulen (mijn eigen statief is daar ook te zwaar voor en vind het zonde van m'n geld om een nieuwe te kopen) en die beanbag heb ik nog liggen. Stofzakken ook, dat is ook een goeie!
<<

Anoniem205

Bericht 10 Okt 2013 22:24

Re: Fotografie Topic

Je mag mijn lichtgewicht statief eventueel wel lenen hoor!
<<

Zero

Bericht 13 Okt 2013 00:08

Re: Fotografie Topic

Ik zag vandaag weer een hasselblad langs waggelen en ik krijg helemaal zin om met de mamiya op pad te gaan. Mijn vorige foto's waren grandioos mislukt en het moet me toch een keer gaan lukken!
Ik heb sowieso te veel camera's waar rolletjes in zitten waarvan ik geen idee meer heb wat er op staat... moet het nodig opsturen...

En gaan pinholen eigenlijk, ik heb nog een hele doka set achter liggen (enige wat ontbreekt zijn de chemicaliën) maar ik denk dat dat voorlopig niet er in zit.
Wel ga ik binnenkort aan de macro/tabletop. Zijn daar nog meer liefhebbers van?
<<

Anoniem205

Bericht 13 Okt 2013 09:05

Re: Fotografie Topic

Wat is dat, Zero? Is dat een opzet-macro-lens-geval?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 13 Okt 2013 09:34

Re: Fotografie Topic

Pinhole geeft wel gave foto's, Zero! Kun je die niet eventueel laten ontwikkelen ipv zelf ontwikkelen?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Zero

Bericht 13 Okt 2013 16:07

Re: Fotografie Topic

Ja zou wel kunnen hoor, maar het is zo ontzettend duur voor een foto die 'misschien' gelukt is. Dia sowieso dan.
En een lucifersdoosje vind ik zelf niet echt spannend... maar wie weet moet ik dat maar wel weer eens doen. Kan ik het de clubleden ook laten zien...

Oreo - Bedoel je pinhole of table top? Tabletop is gewoon macro vanaf een tafel (en dan het liefst het creëren van werelden) en pinhole is analoog belichten.
Ik heb zelf niet echt een voorbeeld, de enige foto die ik in mijn foto emmer tegen kwam is uit mijn school tijd.
Deze foto is gemaakt met een schoenendoos

Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 13 Okt 2013 16:20

Re: Fotografie Topic

Je kunt ook een pinhole lens kopen voor op de digitale spiegelreflex. Is natuurlijk niet helemaal hetzelfde, maar misschien leuk om mee te experimenteren, ze kosten ook niet veel.

http://www.fotoklein.nl/Catalogus/Zoeken, zoek op 'Holga'.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers