Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stoffen in spijkerbroek

<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:04

Bericht 10 Jan 2016 20:51

Stoffen in spijkerbroek

De meeste spijkerbroeken bestaan uit katoen, elastan en polyester. Maar ik kom echt zoveel verschillende verhoudingen tegen in procenten. Echt lastig om dan online te weten welke broek het beste bij mij past (bijv. niet te stretch, maar wel genoeg dat ik erin kom :wink: ) Wat doen die verschillende stoffen nou precies?
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 10 Jan 2016 21:57

Re: Stoffen in spijkerbroek

Elastan zorgt voor de strech in de stof dus hoe meer er daar van in zit hoe meer rek er in de stof zit (in theorie)
Katoen is niet rekbaar en polyester meestal ook niet. Katoen is echter wel een natuurvezel die oprekt als er spanning op komt te staan. Hoe meer polyester er dus in zit hoe minder de broek zal 'uitlopen' tijdens het dragen.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem147

Bericht 11 Jan 2016 15:03

Re: Stoffen in spijkerbroek

Mijn favoriete zijn broeken met 98% katoen en 2% elastan. Dan zijn ze nog wel mooi dik van het katoen maar zit er een beetje stretch in.

Broeken waar ook polyester inzit lijkt me echt niets. Ik hou niet zo van dat materiaal en vind het vaak zo'n zweetstofje.
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 12:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 17 Jan 2016 19:02

Re: Stoffen in spijkerbroek

Een broek waar polyester in zit hoeft (bijna) niet gestreken te worden. En zorgt er oor dat de broek relatief goed in vorm blijft. Katoen ademt goed waardoor dit vooral in de zomer geschikt is. Elastane legt ervoor dat er rek in zit.
Maar materialen worden in fabrieken zo bewerkt dat de valling, dikte en deels de eigenschappen niet direct van de grondstof af te leiden zijn. Een van de redenen dat ik nooit online kleding koop.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers