Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraag aan de krullenbollen onde ons ;-).

<<

Hartjes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 123

Geregistreerd: 12 Mei 2014 13:49

Bericht 13 Jan 2016 20:57

Vraag aan de krullenbollen onde ons ;-).

Zelf heb ik best dik en krullen haar.
Ik zou mijn haar lang willen laten graaien, maar op gegeven moment word het zwaar en gaat mijn hoofd zeer doen.
Het is me eigenlijk nog nooit gelukt om helemaal blij van de kapper af te komen.
Ik vind het ook best jammer dat mijn haar niet mooi zit als het los is.
Nu vraag ik mij af;
- Gaan jullie naar een gewone kapper? Of naar een speciale kapper? Bijv een krullen kapper of kinky kapper?
- En wat doen jullie in je haar?
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 13 Jan 2016 21:09

Re: Vraag aan de krullenbollen onde ons ;-).

Ik heb een bos krullen, maar niet echt dik haar.
Mijn schoonzus is kapster en knipt mijn haar naar tevredenheid.

Qua verzorging was ik mijn haar 2x per week met John Frieda shampoo en conditioner. Daarna gebruik ik een serum op basis van arganolie van L'Oreal (kapsalon). Daarna gebruik ik schuimmousse voor krullen van L'Oreal Studioline (drogist). Als laatste spuit ik nog wat haarlak van Wella. Om bij te werken en de pluis te verminderen gebruik ik krullenspray van L'Oreal Studioline. Ik föhn alleen als ik een feestje heb en mijn haar droog moet zijn.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem313

Bericht 13 Jan 2016 21:10

Re: Vraag aan de krullenbollen onde ons ;-).

Lang laten groeien is bij mij ook een hels proces, maar ik ben er inmiddels wel achter dat ik regelmatig naar de kapper moet om de lagen bij te houden. Als ik dat niet doe wordt het te zwaar, teveel, het gaat pijn doen en het ziet er niet uit!
Qua verzorging en styling wissel ik af tussen veel producten. Vaak werkt iets bij mij een tijdje heel goed, en dan ineens weer niet, om een paar maanden later weer onmisbaar te zijn. Het laatste half jaar ben ik erg tevreden met de r&b cream van Lush als voedende crème. Verder gebruik ik altijd wel iets van een serum (die van Dove is fijn en ruikt lekker) en een versteviging; iets als krullenwax.
Oh, en ik was het maximaal 2 keer per week!
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 13 Jan 2016 22:15

Re: Vraag aan de krullenbollen onde ons ;-).

Ik gebruik na t douchen altijd krulcontrolecreme van andrelon. En een serum die ik eroverheen spuit.

Als jullie mousse gebruiken, wanneer doen jullie dat? Op nat haar of droog? En iedere dag, of alleen na t wassen?
Ik heb t idee dat t op droog haar niet goed pakt, dan pakt ie maar bepaalde plukken. En een dag later zie je t effect van se mousse niet meer
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 14 Jan 2016 07:10

Re: Vraag aan de krullenbollen onde ons ;-).

Elsa schreef:Ik gebruik na t douchen altijd krulcontrolecreme van andrelon. En een serum die ik eroverheen spuit.

Als jullie mousse gebruiken, wanneer doen jullie dat? Op nat haar of droog? En iedere dag, of alleen na t wassen?
Ik heb t idee dat t op droog haar niet goed pakt, dan pakt ie maar bepaalde plukken. En een dag later zie je t effect van se mousse niet meer


Die krulcreme heb ik ook lang gebruikt, maar inmiddels vind ik het mijn haar te snel zwaar en vet maken.
De mousse verdeel ik over nat haar. De volgende dag maak ik mijn haar weer een beetje nat met mijn handen en spuit wat krullenspray en haarlak.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem313

Bericht 14 Jan 2016 07:47

Re: Vraag aan de krullenbollen onde ons ;-).

Ik heb het idee dat bij mijn haar (heel dik en vooral heel veel) mousse helemaal niet goed werkt: het ziet er even goed uit maar zorgt in de loop van de dag juist voor meer pluis. Ik gebruik het dus nooit. Zelf wissel ik altijd al tussen krullencreme, -wax en heel soms -spray.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 14 Jan 2016 07:53

Re: Vraag aan de krullenbollen onde ons ;-).

Oh ik vind mousse in krullen helemaal niet mooi. Harde plukjes. Dat gebruikte ik in de jaren '90 maar nu niet meer!

Ik was m'n haar 1 keer per week en gebruik dat een masker als conditioner. Als het nog nat ik verdeel ik er was serum over en een klein beetje heat protector. Dan verdeel ik het in strengen die ik indraai. Zo föhn ik m'n haar, dan blijven m'n krullen mooi. Uiteindelijk verdeel ik er wat Lush r&b over en soms wat hairclay, dat laatste is omdat mijn haar vrij dun is en weinig body heeft.

Tussendoor maak ik het soms nat en doe ik dat strengengedoe weer.
#teammaple🍁
<<

Hartjes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 123

Geregistreerd: 12 Mei 2014 13:49

Bericht 14 Jan 2016 13:22

Re: Vraag aan de krullenbollen onde ons ;-).

Van welk merk gebruiken jullie dan de serum of krullen wax?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 14 Jan 2016 13:26

Re: Vraag aan de krullenbollen onde ons ;-).

Ik heb een serum van Syoss, maar die van Dove is ook fijn. En krullenwax vind ik van Henna het fijnste. Zo'n witte pot met rode letters.

edit: dit is die wax: http://www.bol.com/nl/p/hennaplus-wax-t ... 0005227907
#teammaple🍁
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 14 Jan 2016 14:10

Re: Vraag aan de krullenbollen onde ons ;-).

Ik heb ook krullen en ook dik haar en gebruik een wax van een Turkse kapper die mijn vriend een keer voor de grap heeft gekocht. Hij ruikt naar kauwgomballen :( Ik heb de eerste tijd heel veel last gehad van mijn eigen geur omdat ik de hele tijd in een wolk van kauwgonballenlucht liep. maar.... hij werkt super!!!
Het merk heet Morfose. Als het een troost is, je hebt hem ook in watermeloengeur :)
<<

Anoniem273

Bericht 14 Jan 2016 22:22

Re: Vraag aan de krullenbollen onde ons ;-).

Ik heb na jaren zoeken een fijne kapster gevonden, gewoon bij een kapsalon in de buurt, die als enige m'n haar mag knippen :pirat: M'n haar heeft nog nooit zo stom gezeten als toen ze met zwangerschapsverlof was.

Ik was m'n haar 1x per week met Tigi krullenshampoo en conditioner (de paarse fles zonder sls, Foxy Curls). Ik doe er dan op het eind curl contour crème in van Foxy Curls. Dan wikkel ik er een handdoek om en in m'n handdoekdroge haar spray ik krullenspray van Tigi Foxy Curls, waarna ik het föhn met lauwe lucht en een diffuser. Na 2 minuutjes doe ik er dan Andrélon verrassend volume lift-up paste in.

Oh, en ik houd m'n haar kort. Lang haar is geen succes bij mij. Wordt zwaar, knoperig en vormloos.
<<

Anoniem147

Bericht 15 Jan 2016 14:40

Re: Vraag aan de krullenbollen onde ons ;-).

Azi, heb je wel eens de Curls rock amplifier van TIGI geprobeerd? Als ik zelf krullen maak met een krultang en ik doe dat erin dan blijven mijn (nep) krullen echt 3 dagen zo goed zitten. Het is ook voor natuurlijke krullen. Ik hoorde dat Ali B het gebruikt haha.
<<

Anoniem273

Bericht 15 Jan 2016 14:51

Re: Vraag aan de krullenbollen onde ons ;-).

Marni schreef:Azi, heb je wel eens de Curls rock amplifier van TIGI geprobeerd? Als ik zelf krullen maak met een krultang en ik doe dat erin dan blijven mijn (nep) krullen echt 3 dagen zo goed zitten. Het is ook voor natuurlijke krullen. Ik hoorde dat Ali B het gebruikt haha.


Haha, vanochtend toen ik dat in m'n haar smeerde smeerde dacht ik nog..Ik moet m'n post op Yes nog even editen! Want de rest van de week smeer ik dat er ongeveer om de dag in, heerlijk spul! Ik koop ze altijd online in een 3-pack.
Wat tof van Ali B, haha :)
<<

Krully

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 07 Mei 2015 12:57

Bericht 15 Jan 2016 23:18

Re: Vraag aan de krullenbollen onde ons ;-).

Ja, hier nog een krullebol met dik en zwaar haar :smile:

Ik ga naar een gewone kapper, waar er 1 kapster is die mijn haar goed doorheeft en altijd leuk knipt. Zij hebben 2 haar lijnen met producten voor krullen. Eerst geloofde ik er niet zo in, super duur en ik wilde niet zomaar weer wat aangesmeerd krijgen. Toen mocht ik het meenemen om te proberen en eigenlijk was ik binnen 1 dag al om.
Het is heel erg fijn spul, wel duur, maar je hebt niet veel nodig en mijn haar blijft zeker 2-3 dagen mooi in krullen.

Het is de krul lijn van KMS http://www.haarshop.nl/merken/kms-calif ... rl-up-line
Ik gebruik de shampoo, conditioner en control creme. Dat is voldoende en mijn haar voelt niet zwaar en krult mooi.

Zij vertelde ook dat er in andrelon perfecte krul spullen een hele hoop silonen spul zit, wat eigenlijk helemaal niet goed is voor je haar.

Misschien nog leuk om een foto te plaatsen van jouw krullenkop? :afro:
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 16 Jan 2016 00:16

Re: Vraag aan de krullenbollen onde ons ;-).

Ik lees hier wat tipa die ik eens ga proberen! Over de huidige methode ben ik best tevreden, ik krijg geen harde strenge van de mousse. Van veel soorten mousse is dat wel het effect inderdaad.

Show us Krully!

Mijn krullen, links nog lang, rechts huidig. Ik kan niet aan mijn kortere haar wennen, dus ga het weer langer laten groeien.

Afbeelding
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Krully

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 07 Mei 2015 12:57

Bericht 16 Jan 2016 10:42

Re: Vraag aan de krullenbollen onde ons ;-).

Mooi bos Teada! Ik vind beide lengtes je mooi staan! Hier de mijnes;

Afbeelding
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 16 Jan 2016 11:18

Re: Vraag aan de krullenbollen onde ons ;-).

Krully, wat een mooie krullen.

Hier nog een krullenbol met dikke haren. Ik kan mijn haren ook niet al te lang laten worden omdat het dan te zwaar wordt en niet meer goed krult. Schouderlengte is bij mij favoriet. Mijn schoonzusje knipt ook mijn haren het fijnst. De andere kappers waar ik kwam hielden daar niet genoeg rekening mee en dan viel het kapsel wel eens erg kort uit.
Ik gebruik de shampoo, conditioner en spray van de DM. Dat is ook siliconenvrij. Als het wat langer is doe ik ook wel eens schuim in.
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 12:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 17 Jan 2016 18:52

Re: Vraag aan de krullenbollen onde ons ;-).

Ik heb hele grove krullen. Laat ik gewoon bij normale kapper knipper, in lagen zodat de krullen mooier vallen en ik last het uitdunnen om het gewicht wat terug te nemen.
Ik was het met een shampoo voor krullend haar, daarna gaat er best veel conditioner in. Drogen met föhn met diffuser.
Daarna alleen een beetje verzorgende anti pluis olie erin. Even los schudden en klaar.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers