Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oogmigraine

<<

Anoniem154

Bericht 04 Jan 2016 22:37

Oogmigraine

Iemand hier ook regelmatig last van?

Sinds de kerstdagen heb ik er ineens weer last van, en aanhoudende hoofdpijn. Ik kan niet echt een oorzaak vinden ( vermoeidheid, stress?)
<<

Anoniem331

Bericht 04 Jan 2016 22:40

Re: Oogmigraine

Moet daar een oorzaak voor zijn? Ik had er vroeger echt veel last van als klein kind. Is uiteindelijk na mijn eerste zwangerschap overgegaan, nooit meer last van gehad. Ik zou beeldschermen wat mijden als dat lukt.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 04 Jan 2016 23:20

Re: Oogmigraine

Ik had er ontzettend veel last van tussen mijn 21e en 24e. De eerste keer had ik echt alles tegelijk toen ik wakker werd: ik zag raar, had hoofdpijn, mijn gezicht was aan 1 kant verlamd waardoor mijn mond scheef hing, mijn hand deed niets meer en mijn been ook niet. Ik woonde net een maandje samen en uit paniek hebben we toen mijn ouders gebeld. Eer dat die er waren was werkte alles weer :laughcry:

Daarna kwam het veel vaker voor en kreeg ik medicatie. Ik voelde het ook gewoon aankomen en zodra het met een klein stipje begon nam ik de medicatie in. Bij mij was het zo dat er een cirkel vormde in mijn zicht en zodra de cirkel rond was, was het over en had ik enkel nog wat hoofdpijn. Door de medicatie werd het proces versneld.
Ik heb destijds regelmatig mijn auto een parkeerplaats op moeten rijden.

Op mijn 24e ging het over (toevallig ook toen we naar een andere woning verhuisden) en helaas pindakaas heb ik het daarna nog 1x gehad en dat was tijdens mijn bevalling. Ik was totaal out van 11.00 tot 18.00 uur en weet helemaal niets meer van die periode. Om 18 uur kwam ik weer bij want toen moest ik gaan persen en toen mijn zoontje eruit was, was het over.

Ik heb heel soms nog het gevoel dat er iets aankomt, maar als ik rustig dooradem kom ik er tegenwoordig doorheen zonder aura en enkel wat hoofdpijn.
Afbeelding
<<

Anoniem154

Bericht 17 Jan 2016 14:39

Re: Oogmigraine

Dat wordt lastig Popcorn, mijn werkzaamheden bestaan enkel uit werkzaamheden op de laptop.
Ik probeer het thuis wel te minderen.

Annie, wat vervelend lijkt me dat, dat je zo'n last van hebt gehad. Wat typisch dat het (zo goed als) verdwenen is na de bevalling.

Het is gelukkig de laatste week niet meer voorgekomen. Hier is het ook elke keer wachten tot de aura verdwijnt en auotrijden of werken achter de laptop is dan niet te doen.
<<

Anoniem315

Bericht 17 Jan 2016 14:44

Re: Oogmigraine

Ik heb hier vanochtend ook een topic over geopend (in zwangerschapspijler, aangezien het daar bij mij vast aan gerelateerd is). Heb er ook veel last van. Alles triggert me: de zon, de scherpe sneeuw, etc.
<<

anoniem203

Bericht 17 Jan 2016 14:55

Re: Oogmigraine

Ik heb het vanaf mijn 7e. Ik draag heel vaak mijn zonnebril want ik ben al verkocht als de zon ergens op weerkaatst en zo in m'n ogen valt. Ook kan ik heel slecht tegen parfum en tegen de warmte. Wat bij mij helpt is veel drinken. Als ik het voel aankomen pak ik gelijk een vol glas drinken en ik gebruik altijd Saridon. Die kan je gewoon kopen bij de drogist en ik heb meestal genoeg aan een half tabletje. Als ik echt een flinke aanval heb kan ik niet meer functioneren. Ik kan dan bijv. geen auto meer rijden, eten koken en noem maar op. Ik moet dan echt even een uurtje op bed liggen. Alles donker, geen geluid en een koud washandje op mijn voorhoofd. En dan trekt het voor 75% altijd wel weg. Ik heb het vooral erg als ik veel stress heb, het heel warm is en als ik ongesteld moet worden.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers