Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welk nummer ontroert/raakt je?

<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 496

Geregistreerd: 11 Nov 2013 11:24

Bericht 10 Jan 2016 21:00

Re: Welk nummer ontroert/raakt je?

Ik heb er een paar van jullie teruggeluisterd die ik niet kende, mooi!

Ik heb er wel aardig wat, meer eentje die mij past echt verraste en die mij echt raakte was deze:
To Build a Home - The Cinematic Orchestra

https://www.youtube.com/watch?v=qkP6Tf79UrM
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 496

Geregistreerd: 11 Nov 2013 11:24

Bericht 10 Jan 2016 21:00

Re: Welk nummer ontroert/raakt je?

Champagne schreef:
Suusie schreef:Fix you van Coldplay. :cry:

Mij ook!


En deze inderdaad ook!
<<

Anoniem181

Bericht 12 Jan 2016 17:45

Re: Welk nummer ontroert/raakt je?

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 04 Feb 2016 21:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 08:40

Bericht 12 Jan 2016 18:54

Re: Welk nummer ontroert/raakt je?

Veel nummers van Band of horses vind ik heel ontroerend en prachtig, vind het gewoon heel mooi klinken. Daarnaast Angel van Sarah Mclachlan en speeding cars van Imogen Heap. Allemaal niet eens zozeer vanwege de tekst, maar vooral vanwege de klanken, de muziek.
<<

Anoniem315

Bericht 12 Jan 2016 19:14

Re: Welk nummer ontroert/raakt je?

Innuendo van Queen. Deze heb ik grijs gedraaid in de auto toen mijn zus ernstig ziek was. Altijd inclusief mee-schreeuwen en tranen.

En een heleboel nummers van Muse en Maria Mena raken me. Bijna alles. Ik hoef alleen maar de stem te horen of ik krijg kippenvel.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 12 Jan 2016 20:01

Re: Welk nummer ontroert/raakt je?

Dat heb ik eigenlijk met heel veel nummers, emotioneel wrak :cry: Maar waar ik de laatste keer heb mee zitten huilen was Vlinder-Marco Borsato, tijdens z'n concert. Bij dat nummer moet ik altijd aan mijn dochter denken en het geeft me een heel dubbel gevoel. Verdrietig, door de nare tijd die we hebben gehad, maar ook trots, omdat wat ze inmiddels heeft bereikt.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem152

Bericht 12 Jan 2016 20:05

Re: Welk nummer ontroert/raakt je?

Rex schreef:
Champagne schreef:
Suusie schreef:Fix you van Coldplay. :cry:

Mij ook!


En deze inderdaad ook!


Deze inderdaad en daarnaast See you again van Carrie Underwood.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 12 Jan 2016 20:29

Re: Welk nummer ontroert/raakt je?

Het hangt heel erg van m'n bui af, ik kan door veel nummers ineens geraakt worden, maar welke het eerste in me opkomt is Run van Snow Patrol. Om te janken zo mooi!
❤ 7 juni 2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 12 Jan 2016 21:04

Re: Welk nummer ontroert/raakt je?

Vaak de droevige nummers.
Radiohead - How to disappear completely
Moby - Why does my heart feels so bad (bijna alle rustige nummers van Moby)
Coldplay - Fix you
Spinvis - Voor ik vergeet (of bagagedrager etc. Spinvis heeft zoveel goede nummers gemaakt met gevoelige diepzinnige teksten)
Rowwen Heze - Heilige Antonis
<<

Anoniem321

Bericht 13 Jan 2016 07:04

Re: Welk nummer ontroert/raakt je?

Finding out more van Haevn
Iron sky - Paolo Nutini
Nothing else matters - Metallica
Read all about it - Emeli Sande (zie ook mijn onderschrift, precies die zinnen raken me)
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 13 Jan 2016 18:12

Re: Welk nummer ontroert/raakt je?

Ragazza schreef:Read all about it - Emeli Sande (zie ook mijn onderschrift, precies die zinnen raken me)


Die was ik even vergeten maar kan ook in mijn lijstje.. al vanaf de eerste keer dat ik dat nummer hoorde raakt het me. Alles van dat nummer.. tekst, melodie, hoe het gezongen wordt
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 15 Jan 2016 02:04

Re: Welk nummer ontroert/raakt je?

I won't give up van Jason M'raz. Toen mijn vriend het 4 jaar (jemig) geleden uitmaakte en iedereen me maar bleef vertellen dat hij me niet meer wilde en ik moest opgeven en doorgaan, luisterde ik steeds dit nummer. De tekst was zo treffend met dat iedereen dipjes heeft enzo. Wat ben ik blij dat ik dat toen niet gedaan heb en naar m'n gevoel heb geluisterd.

Thinking out loud van Ed Sheeran, dit wordt straks gezongen door onze beste vriendin als ik naar het altaar loop en ik krijg er nu al brok van in m'n keel.
Afbeelding
Afbeelding
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 15 Jan 2016 22:43

Re: Welk nummer ontroert/raakt je?

Leaving in a jetplane van John Denver.

Mijn neefje is in 2009 overleden, hij was fan van een lokaal bandje en zij speelden dit liedje vaak bij hun optredens in ons dorp. Mijn neefje was daar altijd bij en uiteindelijk heeft de band dit nummer akkoestisch gespeeld op zijn uitvaart.

In alle optredens sindsdien refereren ze altijd even aan mijn neefje, dus het nummer is echt heel bijzonder voor mij en mijn familie geworden.
<<

anoniem203

Bericht 15 Jan 2016 22:59

Re: Welk nummer ontroert/raakt je?

Op dit moment het nummer Mooi - Marco Borsato.

Dit nummer laat mij voelen dat er heel veel dingen waarde hebben in het leven hebben. En dat je naar de dingen moet kijken die je hebt en niet moet treuren om de dingen die je niet hebt. Dat je dankbaar moet zijn en moet genieten van juist de kleine dingen om je heen.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 16 Jan 2016 09:56

Re: Welk nummer ontroert/raakt je?

Volumia - Hou me vast

( en nog een hoop andere nummers, muziek in zijn algemeenheid raakt me vaak wel)
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 16 Jan 2016 10:05

Re: Welk nummer ontroert/raakt je?

Hoppipolla van Sigur Ros ook.
Dit nummer werd gedraaid toen wij binnen kwamen tijdens onze bruiloft.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 16 Jan 2016 10:13

Re: Welk nummer ontroert/raakt je?

Ik kan heel makkelijk emotioneel worden van muziek. Drie jaar geleden kwam Bastille met Things we lost in de fire. Het was toen twee jaar geleden dat ik al mijn spullen ben verloren bij een brand en vooral de zin; do you understand that we will never be the same again, kwam en komt nog steeds zó bij mij binnen. Inmiddels hoef ik niet elke keer meer te huilen gelukkig.

Verder heb ik het ook met Snow Patrol met Run. Dat nummer herinnert me aan mijn stage tijd in Manchester toen ik 19 was.
<<

Anoniem281

Bericht 16 Jan 2016 10:21

Re: Welk nummer ontroert/raakt je?

End of the World, van Skeeter Davis. Gelukkig hoor je dat nummer in principe nooit omdat 't bizar oud is, maar 't was een favoriet van mijn oma en werd ook gedraaid op haar uitvaart. 't Is een liefdesverdriet liedje, maar gaat ook over afscheid en ik mis mijn oma echt heel erg, steeds meer naarmate ik ouder word, waardoor 't liedje ook steeds meer pijn doet, als ik 't hoor.

Laatst had vriend z'n Xbox spelletje aan en dat speelt zich af in oude tijden en opeens hoorde ik dat nummer. Beetje hormonaal en overdreven riep ik meteen dat-ie 't af moest zetten en hij begon te lachen en dacht dat ik 't bedoelde omdat 't zo'n ouderwets liedje is, tot-ie tranen zag. Arme vent schrok zich de rambam...
<<

Anoniem140

Bericht 16 Jan 2016 10:56

Re: Welk nummer ontroert/raakt je?

Dat zijn er best veel, ik heb veel herinneringn waar muziek aan gekoppeld is.
Maar wat nu bij mij opkomt en ook actueel is is "Terwijl jullie nog bij me zijn" van Ali B.
Dat liedje vind ik zo treffend verwoorden van wat ik voel. Vooral de zin dat de jaren liegen, want inderdaad 10 jaar lijkt zo lang, maar mijn zoon wordt al bijna 10 en die jaren zijn echt omgevlogen.
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 16 Jan 2016 16:33

Re: Welk nummer ontroert/raakt je?

Op dit moment kijk omhoog van nick en simon, en afscheid van volumia.
Werd gister op de crematie van familie van ons gedraaid en op dit moment als ik deze liedjes hoor beginnen de tranen weer.

Maar ik word ook ontzettend snel geraakt door muziek elk liedje heeft wel een herinnering.
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 16 Jan 2016 17:38

Re: Welk nummer ontroert/raakt je?

Ali B - terwijl jullie nog bij me zijn
K3 - lollipopland
Guus Meeuwis - simpelweg gelukkig zijn
You are my Sunshine
James Blunt - Youre beautiful
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem328

Bericht 16 Jan 2016 19:31

Re: Welk nummer ontroert/raakt je?

Bløf met Hou vol hou vast.
Dat nummer heb ik grijs gedraaid tijdens de 3,5 jaar medische molen om zwanger te raken.
Voor en na elke meting, controle, punctie, terugplaatsing etc draaide ik dit nummer en heb ik de tekst zo hard meegezongen (soms geschreeuwd uit wanhoop). Dit heeft me destijds zoveel kracht gegeven en ik kon m'n emoties er zo goed in kwijt. Ik kan het nummer nog steeds niet luisteren zonder dat de tranen weer in mn ogen springen.

Elbow met One day like this. Ik vond het altijd al een geweldig nummer maar afgelopen jaar op Pinkpop speelde hij dat nummer en dat was zo'n fantastisch moment. Ik zat daar met mijn vriend op het gras te luisteren, inmiddels 18 weken zwanger en zó gelukkig. Ik vind dat nummer nu nóg mooier geworden.

Verder heel veel nummers van Muse. Niet om een speciale reden, maar puur omdat ik die muziek en de stem van de zanger zo fantastisch vind, dat dat me gewoon raakt en het me steeds weer kippenvel bezorgd.

Ik word sowieso best snel emotioneel van mooie muziek.
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers