Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


AD(H)D topic.

<<

Anoniem91

Bericht 02 Sep 2013 16:19

AD(H)D topic.

Welke forummers hebben AD(H)D en willen meeschrijven over de problemen waar ze tegenaan lopen, medicatie, therapie en ook de voordelen van AD(H)D, ja want die zijn er namelijk ook! :)

Door ADHD bij vrouwen iets meer bekendheid te geven, hoop ik dat zij met trots durven uit te komen voor dit ‘bijzondere extraatje’, en de buitenwereld een wat positievere blik op dit onderwerp kan geven. 

We hoeven ons toch niet te schamen voor het feit dat we:

open en spontaan op situaties reageren;
met creatieve en originele ideeën komen;
erg goed zijn in het intuïtief aanvoelen;
een ontzettend groot doorzettingsvermogen hebben;
snel informatie kunnen combineren en ruimtelijk inzicht hebben;

vaak recht-door-zee zijn;
hartstochtelijkheid als iets normaals zien;
onrecht het liefst de wereld uit hebben en bovengemiddeld empathisch zijn;

een groot gevoel voor humor hebben;
schijnheilige mensen snel doorzien en het liefst mijden;
een hoog intellectueel niveau hebben.
<<

Anoniem1

Bericht 02 Sep 2013 20:53

Re: AD(H)D topic.

ik heb die diagnose jaren geleden ook gekregen. Moet zeggen dat ik er nu weinig mee doe. Dat klinkt raar he?
Maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat ik me er niet zo mee bezig hou. Ik probeer heel erg op eten te letten en rust te nemen als ik teveel prikkels binnen krijg, dat gaat goed. Ik merk dat de Adhd vooral opkomt als ik niet lekker in mijn vel zit. Of in nieuwe situaties waarbij ik het gevoel heb veel te moeten in één keer, dan snap ik echt niet meer waar ik moet beginnen.

Medicatie heb ik geen hele goede ervaring mee, en nu ik niet meer studeer en mijn prive leven wat stabieler is heb ik ook weinig 'last'.
<<

Anoniem91

Bericht 03 Sep 2013 09:09

Re: AD(H)D topic.

Dat scheelt inderdaad, ik heb ook al jaren last van depressies en we gaan nu dus kijken of ik door middel van medicatie (Ritalin en combi met Venlafaxine) of het nu wel beter gaat, al moet ik zeggen dat ik alweer bijna 4 maanden depressie vrij ben, maar durf nog niet te hard te juichen.
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:21

Bericht 03 Sep 2013 10:01

Re: AD(H)D topic.

Famke schreef:ik heb die diagnose jaren geleden ook gekregen. Moet zeggen dat ik er nu weinig mee doe. Dat klinkt raar he?
Maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat ik me er niet zo mee bezig hou. Ik probeer heel erg op eten te letten en rust te nemen als ik teveel prikkels binnen krijg, dat gaat goed. Ik merk dat de Adhd vooral opkomt als ik niet lekker in mijn vel zit. Of in nieuwe situaties waarbij ik het gevoel heb veel te moeten in één keer, dan snap ik echt niet meer waar ik moet beginnen.

Medicatie heb ik geen hele goede ervaring mee, en nu ik niet meer studeer en mijn prive leven wat stabieler is heb ik ook weinig 'last'.


Ik 'doe' er ook niet veel mee (ik zou dan add hebben). Heb een tijdje medicijnen geslikt maar ik voelde me daar toch niet prettig bij, ik zag het niet zitten om de rest van mijn leven concerta te blijven slikken.

Inmiddels weet ik in welke situaties mijn klachten erger worden en weet ik voor welke prikkels ik gevoelig ben. Ik snap nu waarom ik dan chagrijnig en gespannen wordt terwijl vriendinnen nergens last van hebben.

Het weten van het waarom scheelt al een hele hoop voor mij en ik weet dat ik dan even mijn rust moet nemen als het zover is. Ik heb zeg maar mijn handigheidjes gevonden inmiddels en ja ik heb nog klachten maar ik vind dat ook onderdeel van mij als persoon en ik kan er mee leven. En mijn omgeving gelukkig ook :-).
<<

Anoniem91

Bericht 03 Sep 2013 10:04

Re: AD(H)D topic.

Ik kan mezelf op zulke momenten echt afsluiten, dan zit ik gewoon in mijn eigen bubbel.
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:21

Bericht 03 Sep 2013 10:09

Re: AD(H)D topic.

haha ja ik ook, mijn vriend zegt dan 'sta je weer uit?' :-D
<<

Anoniem91

Bericht 03 Sep 2013 10:10

Re: AD(H)D topic.

Kiek schreef:haha ja ik ook, mijn vriend zegt dan 'sta je weer uit?' :-D


Hahaha, heel herkenbaar! Ik zeg het zelf ook wel eens hoor, ook op mijn werk, ik sta even uit. En dan sta ik echt bij de kassa van, tja, wat doe ik hier ook alweer.
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:31

Bericht 03 Sep 2013 12:46

Re: AD(H)D topic.

Veel is wel herkenbaar, alleen het hoge intelligentie niveau niet. Denk dat ik daarmee als laatste in de rij heb gestaan. ;)
Afbeelding

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers