Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Contactloos betalen

<<

Poison

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 467

Geregistreerd: 04 Aug 2015 10:09

Bericht 12 Jan 2016 14:05

Re: Contactloos betalen

Rabobank heeft het wel hoor en ook al best een tojd. Alleen moet je er wel een nieuwe pas voor hebben. Ik gebruik het altijd.
27-12-2011
03-06-2013
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 12 Jan 2016 14:55

Re: Contactloos betalen

Ik vind het nog steeds een onprettig idee, dus ik gebruik het niet.
<<

Anoniem288

Bericht 12 Jan 2016 18:00

Re: Contactloos betalen

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 16:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 12 Jan 2016 20:28

Re: Contactloos betalen

Ik ben er niet echt een voorstander van, maar gebruik het wel..
Op het werk in de kantine vind ik dit toch wat handiger en sneller dan pinnen, maar buiten het werk gebruik ik het nooit.
Heb het ook alleen op de pas van mijn eigen rekening, waar nauwelijks geld op staat. Op de pas van de gezamenlijke rekening wil ik het niet.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Jan 2016 21:18

Re: Contactloos betalen

Mevrouw Cactus schreef:Ik heb het nog nooit geprobeerd. Moet je er een speciale pas voor aanvragen? Als ik het hier zo lees is het ideaal en moet ik het maar eens proberen.


Je pas is geschikt als er op de achterkant dit symbool staat. Anders zal je een nieuwe pas moeten aanvragen als je dit niet kan maar wel wil. Sommige banken bieden pas vervangen nu gratis aan. Ook vanwege het verdwijnen van Chipknip.

Afbeelding
08/2018
05/2021
<<

anoniem203

Bericht 12 Jan 2016 22:30

Re: Contactloos betalen

Ik heb het afgelopen zaterdag voor het eerst gedaan. Opzich wel handig maar ik vind het geen meerwaarde hebben qua snelheid oid en ook geen prettig idee dat als ik mijn pas verlies er iemand zonder een code wat geld eraf kan halen.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 12 Jan 2016 22:37

Re: Contactloos betalen

Niet om men nu bang te maken, maar ik hoorde laatst in de metro (of all places) een gesprek over nieuwe bendes criminelen, het ontwikkelen van apparaatjes, die langs tassen/portemonnees houden en op die manier bij elke persoon ongemerkt een paar euro (tot max. 25 uiteraard) eraf halen. Heb uiteraard geen idee hoe en wat en óf dit überhaupt kan. Zal ongetwijfeld wel enigszins beveiligd zijn en allemaal niet zo simpel liggen, maar het zette me wel aan het denken. Overigens gebruik ik het wel gewoon soms, als ik eraan denk.

Ik kreeg laatst een uitnodiging om via de ING te fungeren als proefpersoon bij mobiel betalen. Je telefoon dus als bankpas naast zo'n contactloos-betalen-betaalterminal. Daar ben ik nog niet op ingegaan. Dat vond ik helemaal 'eng', hahah!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 12 Jan 2016 22:42

Re: Contactloos betalen

Mijn man heeft daarom zo'n beveiligde portemonnee. Een secrid mini wallet oid.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem168

Bericht 12 Jan 2016 22:43

Re: Contactloos betalen

Ava schreef:Ik heb het afgelopen zaterdag voor het eerst gedaan. Opzich wel handig maar ik vind het geen meerwaarde hebben qua snelheid oid en ook geen prettig idee dat als ik mijn pas verlies er iemand zonder een code wat geld eraf kan halen.


Precies, ik zie het verschil met pinnen niet zo geloof ik. En het voelt 'kwetsbaarder'.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Jan 2016 23:05

Re: Contactloos betalen

@Parisienne: Dat aanbod heb ik ook gehad. Op zich zou mijn telefoon het kunnen, maar ik zie de toegevoegde waarde niet. Waarom heb je anders een pinpas? Daarnaast zou de nieuwe dienst ook nog eens geld moeten gaan kosten..
08/2018
05/2021
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:48

Bericht 12 Jan 2016 23:46

Re: Contactloos betalen

Ik heb me afgevraagd of ik het vanwege de veiligheid zou blokkeren op mijn pas, maar aangezien ik vanuit mijn rolstoel in winkels vaak moeilijk bij het pinapparaat kan komen, heeft het contactloos betalen toch al een aantal keer zijn nut bewezen. Dus ik laat het de mogelijkheid toch maar open!

Veel pinapparaten staan vast op de balie of toonbank en zijn daardoor niet of nauwelijks te bedienen vanuit een zittende positie. Omdat ik niet bij de gleuf kan waar de pas in moet, of niet goed bij de knopjes kan, daardoor ook niet goed kan afschermen terwijl ik mijn pincode intoets en vooral omdat ik zittend vaak niet op het schermpje kan kijken. In dat opzicht vind ik contactloos betalen dan weer wel ideaal!
<<

Anoniem170

Bericht 13 Jan 2016 09:48

Re: Contactloos betalen

Ik vind het niks, wil gewoon mijn pincode kunnen intoetsen. Ik dacht ook dat je het eerst moest activeren bij internetbankieren. Ik wilde ergens iets afrekenen, hield mijn pas blijkbaar net te lang bij dat apparaat en die man zo: Je hebt betaald. Ik zo, dat kan niet hoor, heb nog geen pincode ingetoetst. Ja maar is contactloos betalen. Maar ik heb me daar helemaal niet voor aangemeld? Nee, ik vind het niks. Chipknip vond ik beter, dat je nog kon bepalen hoeveel geld je erop zette
<<

Anoniem 146

Bericht 13 Jan 2016 10:02

Re: Contactloos betalen

Volgens mij heb ik onder een steen gelegen. Ik ken het niet en heb het nog niemand zien doen. :palm:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 13 Jan 2016 10:18

Re: Contactloos betalen

Ik doe dit heel vaak, superhandig!

♥♥
<<

Anoniem193

Bericht 13 Jan 2016 11:01

Re: Contactloos betalen

Als ik ga pinnen en het kan contactloos, dan doe ik dat.
Vind het ook super makkelijk. Heb dochter al een paar keer naar de winkel gestuurd voor kleine boodschappen. Ze krijgt dan de pinpas mee. Soms heb ik namelijk geen kleingeld, en dan geef ik haar liever mijn pinpas dan 50,- contant mee.
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 13 Jan 2016 12:34

Re: Contactloos betalen

Ik vind het wel handig.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Anoniem335

Bericht 15 Jan 2016 22:05

Re: Contactloos betalen

Ik vind het echt super handig, gebruik het eigenlijk altijd.. Behalve als ik moet tanken en dan moet ik ook diep nadenken voor mijn pincode.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 16 Jan 2016 01:04

Re: Contactloos betalen

Alibi schreef:Als ik ga pinnen en het kan contactloos, dan doe ik dat.
Vind het ook super makkelijk. Heb dochter al een paar keer naar de winkel gestuurd voor kleine boodschappen. Ze krijgt dan de pinpas mee. Soms heb ik namelijk geen kleingeld, en dan geef ik haar liever mijn pinpas dan 50,- contant mee.


Zo dat ik hier zelf nou nooit aan gedacht heb...Ik zit ook heel vaak dat we geen geld in huis hebben en dat L. graag boodschappen wilt doen, maar dan doen we het maar samen. En dat is absoluut niet stoer voor een 8-jarige natuurlijk! ;-). Maar als ik hem met mijn pinpas op pad stuur is dat natuurlijk nog stoerder! Dank voor jouw "goede tip".
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Taeda