Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


combineren vriendschap met andere activiteiten

<<

Distinguished

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 86

Geregistreerd: 07 Jan 2016 09:57

Bericht 12 Jan 2016 15:45

combineren vriendschap met andere activiteiten

Ik ben sinds kort voor het eerst single in 20 jaar..Ik heb eigenlijk nooit echt goede vriendschappen onderhouden omdat ik altijd aan mijn partners hing en ik eigenlijk geen behoefte had aan vrienden..Ik had voldoende aan sociale contacten in de vorm van kennissen zoals collega's, contacten op de sportschool..Zo lang ik me kan herinneren ben ik erg op mezelf..In eerste instantie niet vrijwillig, later wel vrijwillig..
Het is algemeen bekend dat het goed is om naast familie ook vrienden te hebben ..Hier wil ik mee aan de slag..maar voor ik lijntjes uitgooi naar kennissen van vroeger om de banden aan te halen, loop ik tegen het volgende aan: ik heb een nieuwe fulltime baan (leuke collega's) ben 3 à 4 keer per week in de sportschool te vinden (waar ik overigens ook leuke contacten heb!), ga 2x per week naar mijn ouders en ik ben erg gesteld op mijn avondje rust..
Waar vind ik de tijd om echte vriendschappen aan te gaan?
Ondanks dat ik een beetje een einzelgänger ben (zo voel ik me niet trouwens), ben ik goed in het aangaan van sociale contacten..(anderen vinden me sociaal spontaan en een makkelijke prater) maar het onderhouden en het laten ontwikkelen tot een echte vriendschap, daar ben ik misschien wat laks in omdat het een investering is van tijd (dat ik niet heb) en emotie (waar ik de puf niet voor heb gezien mijn activiteiten in een week)..
Ik voel me dus niet eenzaam..maar voldoe niet aan de maatschappelijke norm van het hebben van een echte intensieve vriendschap..

Mijn vraag is dus: waar vind ik de tijd en kracht voor een echte vriendschap, zonder dat ik mijn activiteiten (sportschool) moet opgeven?
Etiam tacere est respondre..
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 12 Jan 2016 15:48

Re: combineren vriendschap met andere activiteiten

Waarom zou je? Je hoeft toch niet aan de norm van de maatschappij te voldoen? Ik zou niet zonder mijn vriendinnen kunnen. Ik vind het heel belangrijk om naast mijn vriend een eigen leven te hebben. Maar dat ben ik. Als je blij bent met je leven zoals het is, waarom dan veranderen?
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:11

Bericht 12 Jan 2016 16:38

Re: combineren vriendschap met andere activiteiten

Een vriendschap hoeft niet gelijk te betekenen dat je elkaar dagelijks spreekt. Het aantal vriendinnen dat ik heb kan ik op één hand tellen (zijn trouwens losse vriendinnen, ik heb geen vriendengroep ofzo) en dat zijn voor mij hele waardevolle en (naar mijn mening) goede vriendschapppen. Ik spreek mijn vriendinnen over het algemeen niet eens wekelijks. De ene keer spreken we vaker af dan de andere keer, maar als er contact is, is het altijd goed. En als er iets iets, dan weten we elkaar ook te vinden. Ik ben van mening dat je voor een goede vriendschap niet constant contact hoeft te hebben.
03/2019
11/2020
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 13 Jan 2016 10:10

Re: combineren vriendschap met andere activiteiten

Je zegt dat je erg aan je partners hing. Maar heb je toen de rest allemaal laten vallen? En wat als gemeenschappelijke vrienden? Want je zegt ook dat je nieuwste ex een vriend van je is en je die al 15 jaar ken. Dus dan kan je toch wel vriendschappen onderhouden?

En als je wilt weten waar je tijd vandaag haalt zonder activiteiten op te geven (jeetje wat moet je dan veel activiteiten hebben om niet eens een keertje af te kunnen spreken), dan zeg ik: maak vrienden op die activiteiten. Kan je het combineren :wink:
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 14 Jan 2016 17:22

Re: combineren vriendschap met andere activiteiten

Ik denk niet dat je een vriendschap moet gaan forceren. Als je nu tevreden bent, dan maakt dat toch verder niet uit dat je niet echt vrienden hebt? (als je er niet tevreden mee bent is het een ander verhaal natuurlijk..)
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 14 Jan 2016 17:38

Re: combineren vriendschap met andere activiteiten

Een vriendschap groeit. Hierdoor ga je ook tijd maken voor een vriendschap. En soms gebeurden afspraken ook spontaan.
Zo heb ik een vriendin die ik amper spreek. We wonen ook niet echt in de buurt van elkaar, maar vorige week was ze in de buurt voor een bezoek aan het ziekenhuis van haar schoonvader. Ze belde op of ik thuis was en ze even langs kon komen. Ik had niet veel tijd, maar daar maakte ik wel tijd voor.
Je zal hierdoor, zoals Tabbie ook zegt, misschien een keer een activiteit ook af omdat de vriendschap dan belangrijker is.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers