Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Als zzp-er aan de slag nu nog een naam

<<

limbogirl82

Noob

Berichten: 32

Geregistreerd: 26 Sep 2013 12:11

Bericht 13 Jan 2016 01:15

Als zzp-er aan de slag nu nog een naam

Hallo

Ik zoek inspiratie voor mijn naam nu ik als zzp-er ga werken..
Ik ga vnl mensen begeleiden, (bv met psychische beperking), verzorgen kan ook voorkomen en werken met kinderen met bagage komt ook voor.

Als voorbeeld had ik; siz; sterk in zorg of siz begeleiding.
Maar wil nog even verder denken.

Ook andere tips voor zzp-ers zijn welkom zoals;
Beroepsaansprakelijkheidsverzekering zakelijke rekening of een extra prive rekening verzekering voor verlof of niet (ga het parttime doen).
Voor mij is alles nieuw en ik moet nog veel leren...

Bedankt alvast
<<

Anoniem186

Bericht 13 Jan 2016 07:50

Re: Als zzp-er aan de slag nu nog een naam

Ik kan je niet verder helpen, maar ik wilde wel even zeggen dat ik het erg interessant vind! Dapper keus ook om dat te gaan doen.
Mag ik vragen hoe je hulp vergoed gaat worden?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 13 Jan 2016 08:50

Re: Als zzp-er aan de slag nu nog een naam

Ik ben deze maand ook als zzp'er begonnen.
Wel in een heel andere branche. Ook parttime.

Een collega heeft mn naam bedacht. Vond het heel pakkend. Siz vind ik wel pakkend. Kort maar krachtig.

Ik heb voor ik alles ging regelen bij de KVK een gesprek gehad met een zakelijk adviseur (van het bedrijf waar ik voor werk) en hij raadde me aan om sowieso een zakelijke rekening te open ipv een privé. Zo hou je alles goed gescheiden en het is geloof ik handiger met de belastingdienst.
Verzekeringen heb ik nog niet afgesloten, dat hoop ik komende maand te doen. Ik ga dan in ieder geval voor een beroepsaansprakelijkheidsverzekering. In anderen moet ik me nog wat verder verdiepen. Van andere zzp'ers en die adviseur hoor ik dat een AOV heel duur is en lang niet zoveel uitkeert als nodig zou zijn. Dat weegt vaak niet op tegen de premie. Dat wil ik dus nog even uitzoeken.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:41

Bericht 13 Jan 2016 09:20

Re: Als zzp-er aan de slag nu nog een naam

Ik heb ook een tijdje als zzp-er gewerkt in de zorg. Beetje in het zelfde werkveld als jou.
Bij mij in de gemeente waren er bijeenkomsten voor startende ondernemers, starterscafé noemden ze het. Daar heb ik echt veel aan gehad, voornamelijk over de praktische zaken natuurlijk maar het was ook erg fijn om ervaringen uit te wisselen. Als je zo iets kunt vinden, zou ik er meteen naar toe gaan!
09-07-2018
11-07-2021
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 13 Jan 2016 09:25

Re: Als zzp-er aan de slag nu nog een naam

Wauw! Dappere keus. Ik kan je verder alleen niet op weg helpen. Geen ervaring mee namelijk.
Wel zou ik in de zorg niet gauw voor de naam Siz kiezen, denk ik. Dit ivm de naam CIZ die al rondgaan. Dat schept denk ik al gauw verwarring.

Succes!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 13 Jan 2016 10:13

Re: Als zzp-er aan de slag nu nog een naam

Eens met Bloom. Daarnaast hoor ik ook veel namen/afkortingen met Sterk in zorg.
<<

limbogirl82

Noob

Berichten: 32

Geregistreerd: 26 Sep 2013 12:11

Bericht 13 Jan 2016 11:09

Re: Als zzp-er aan de slag nu nog een naam

Ja klopt ik heb ook contact met een adviseur. Gelukkig want nu vind ik het best nog ingewikkeld.
En het is idd een nieuwe spannende uitdaging vooral omdat ik bij mijn werkgever in loondienst weg ga door conflicten (dit is nog niet afgerond).
Er blijft ook nog 1 werkgeber in loondienst over waar ik wel blijf werken
Die zakelijke rekening moet ik maar snel achteraan gaan al is de eerste stap mijn naam aanpassen ;-)
Ik dacht ook al aan het ciz en of het dan verwarrend zou zijn.. Vandaar mss siz begeleiding (mss beter en begeleiding ga ik het meeste doen).
Dan op zoek naar de aansprakelijkheidsverzekering die bij achmea 30 per jaar zou kosten maar bij ars (of zoiets) 15.

Zoveel te doen en zo weinig tijd hihi.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 13 Jan 2016 11:16

Re: Als zzp-er aan de slag nu nog een naam

Voordat je een zakelijke rekening kunt openen moet je wel eerst bij de KVK ingeschreven staan. Het KVK nummer heb je nodig voor het openen van de rekening.

Ik zit trouwens bij Knab, die hebben de goedkoopste zzp rekening. Betaal je €5 per maand aan bank kosten. Bij andere banken is dat een stuk duurder.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

limbogirl82

Noob

Berichten: 32

Geregistreerd: 26 Sep 2013 12:11

Bericht 13 Jan 2016 11:52

Re: Als zzp-er aan de slag nu nog een naam

Ja mijn accountant zit ook bij knab en adviseerde die ook al.
Dan ga ik daar ook maar.
Ben ingeschreven, moet alleen deze week mijn btw nr nog krijgen :-)
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 13 Jan 2016 12:58

Re: Als zzp-er aan de slag nu nog een naam

Ik heb ook een zakelijke rekening bij Knab, ik denk dat dit de voordeligste zakelijke rekening is. Je kan eventueel ook een extra privérekening openen en deze zakelijk gebruiken maar officieel mag dat niet. Ik heb het wel een tijd gedaan maar omdat ik wilde dat mijn klanten met Ideal konden betalen moest ik wel een zakelijke rekening openen. Ik weet niet of je verwacht veel contant geld binnen te krijgen, maar bij Knab kan je geen (of niet makkelijk, weet niet of het helemaal niet kan) geld storten, dus dan zit je met al dat geld thuis. Of je moet het dan weer op je privé rek. storten en dan overmaken naar zakelijk.

Je geeft aan dat je dit parttime wilt gaan doen, ben je bekend met de regel van het urencriterium? Als je daaraan voldoet kom je in aanmerking voor startersaftrek en zelfstandigenaftrek. Je moet dan 1225 uur per kalenderjaar voor je bedrijf werken. Zie http://www.eenmanszaakoprichten.nl/bela ... ndernemer/

Om aan een naam te komen zou ik eerst opschrijven wie jij bent als persoon, wat wil je uitstralen met je bedrijf, wat past bij jou? Daarna schrijf je allemaal kreten/woorden/namen op die daarbij passen. Kijk wat er al bestaat, dat het er niet teveel op lijkt, kijk of de domeinnaam nog vrij is en leg deze zsm vast (of desnoods leg je er een paar vast als je je definitieve naam nog niet hebt gekozen, bij sommige hosting providers kan je domeinnamen voor 1 euro afsluiten). Hier in de regio heb je Siza (ook zorg/begeleiding en dergelijke), dat lijkt ook al veel op Siz. Persoonlijk zou ik daar niet voor kiezen als er al meerdere grote bedrijven zijn in dezelfde sector met een vergelijkbare naam. Het zorgt voor verwarring onder toekomstige klanten en ik denk dat je er met jouw naam dan niet genoeg uitspringt.

Succes met alles!
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 13 Jan 2016 20:05

Re: Als zzp-er aan de slag nu nog een naam

Ooh La La! schreef:Ik ben deze maand ook als zzp'er begonnen.
Wel in een heel andere branche. Ook parttime.

Een collega heeft mn naam bedacht. Vond het heel pakkend. Siz vind ik wel pakkend. Kort maar krachtig.

Ik heb voor ik alles ging regelen bij de KVK een gesprek gehad met een zakelijk adviseur (van het bedrijf waar ik voor werk) en hij raadde me aan om sowieso een zakelijke rekening te open ipv een privé. Zo hou je alles goed gescheiden en het is geloof ik handiger met de belastingdienst.
Verzekeringen heb ik nog niet afgesloten, dat hoop ik komende maand te doen. Ik ga dan in ieder geval voor een beroepsaansprakelijkheidsverzekering. In anderen moet ik me nog wat verder verdiepen. Van andere zzp'ers en die adviseur hoor ik dat een AOV heel duur is en lang niet zoveel uitkeert als nodig zou zijn. Dat weegt vaak niet op tegen de premie. Dat wil ik dus nog even uitzoeken.


Qua aov valt het mee hoor ; mijn man betaald rond de 130 euro bruto per maand, heeft dan 3 maanden wachttijd en krijgt na die tijd 2800 pm uitgekeerd. Als je bijv schilder bent of je hebt veel blessures of operaties gehad dan gaan de kosten idd flink omhoog. Maar mijn man zit gewoon op kantoor en ook al zijn zijn beide benen bij wijze van gebroken kan hij nog werken.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers