Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ziek melden op werk ivm zwangerschap

<<

Frea

Bericht 12 Jan 2016 20:15

Ziek melden op werk ivm zwangerschap

Hetzelfde verhaal heb ik iets minder uitgebreid ook in het topic geplaatst waar ik actief in ben. Maar ik wilde toch wat meer meningen hierop. Vandaar dat ik een eigen topic open.

Op dit moment ben ik 7 weken en 5 dagen zwanger.

Gisteren ben ik ziek naar huis gegaan, omdat ik veel last had van mijn rug en misselijk was.
Maar het zit ook zo dat ik het door mijn verleden met slechte zwangerschappen mentaal heel zwaar heb.
Zo heb ik een vroeggeboorte gehad en is mijn kindje overleden. En heb ik daarna nog twee miskramen gehad.

Mijn werk is fysiek zwaar en ook tussen chemische stoffen, zoals heel veel uitlaatgassen etc.

Nu denk ik dus de hele tijd als ik op mijn werk ben van shit ik heb dit ingeademd en shit nu adem ik weer wat chemisch in. Ik ben dus de hele tijd bang dat ik da dalijk dingen inadem waarmee ik mijn kindje schaad.
Ook vraagt mijn leidinggevende ook nog van mij dat ik bepaalde zware klussen wil doen.
Als ik dan aangeef dat ik dat niet doe ivm mijn rugpijn zegt hij ik heb ook wel eens ergens geen zin in, maar dan doe ik het ook gewoon.

Mijn vriend werkt bij hetzelfde bedrijf en hem werd gevraagd hoe het met mij ging. Alleen mijn leidinggevende weet dat ik zwanger ben. En hij vroeg het gewoon in de bedrijfskantine waar collega's bij waren.
Dat is opzich nog niet erg. Maar als mijn vriend antwoord geeft krijgt hij als reactie terug ja jij hebt het erin gestopt dus dan kun jij bij onze afdeling het extra werk doen, zodat wij alles af krijgen.
Iedereen kreeg het mee en die snappen natuurlijk nu ook wel wat er aan de hand is.

Ik vind dit dus echt heel vervelend. Ook omdat mijn leidinggevende mij kan bellen om te vragen hoe het gaat en dan kan ik ook uitleggen dat het vooral mentaal is.

De arts heeft vandaag wel teruggebeld en hij gaat er in ieder geval voor zorgen dat ik niet meer in de werkplaats hoef te komen. Ook moet ik mijn rust nemen. Maar ik kan natuurlijk niet de hele tijd thuis blijven. Dat snap ik natuurlijk ook wel.
Ik ben alleen de hele tijd zo bang dat het misgaat en op het werk hebben ze helaas niet zoveel begrip voor mijn gevoel.

Een heel verhaal, maar ik moest het even kwijt.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 12 Jan 2016 21:06

Re: Ziek melden op werk ivm zwangerschap

Wat een raar persoon die leidinggevende zeg! Wat stom dat hij je vriend / man dit zo openlijk vroeg. Gelukkig is de arbo nu ingeschakeld. Sterkte!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Frea

Bericht 13 Jan 2016 14:44

Re: Ziek melden op werk ivm zwangerschap

Dank je
Ik ga morgen weer aan het werk en ga aangeven dat ik aangepast werk wil.
De arts heeft mij hiervoor een brief meegegeven.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 13 Jan 2016 16:17

Re: Ziek melden op werk ivm zwangerschap

Ik vind het ook echt heel raar hoe jouw leidinggevende hiermee omgaat. Je gaat toch niet in een volle bedrijfskantine verkondigen dat jij zwanger bent als je het zelf nog niet wil vertellen? Nouja, dat ten eerste dus. Daarnaast kan ik me jouw angsten heel goed voorstellen gezien jouw heftige verleden, ik denk dat dit een heel logisch gevolg is van wat je allemaal al hebt meegemaakt. Heel goed dat je voor jezelf gekozen hebt en je ziek gemeld hebt. Succes morgen, hopelijk doet je leidinggevende niet te moeilijk over het aangepast werk.
2012 & 2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers