Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rome tips?

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 21 Mrt 2014 01:14

Re: Rome tips?

Het kan ook zijn dat ze die overdreven krom lopende nep oude vrouwtjes bedoeld of vrouwen die zogenaamd een baby in een dik kleed hebben gewikkeld. Ik heb eerder moeten lachen om deze valse bedelaars. Zeker omdat je steeds dezelfde tegenkomt in de stad en ik heb ze ook gewoon lopend gezien. Het is zo nep en slecht geacteerd dat je ze er wel uit haalt. Gezicht is niet voor niets altijd bedekt.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 27 Mrt 2014 13:13

Re: Rome tips?

Meiden: de Mac bij het pantheon is weg :laughcry:
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 06 Jan 2016 12:14

Re: Rome tips?

Even een upp.

Binnenkort ga ik gezellig een weekend naar Rome en ik zoek nog nieuwe tips.

Dit zal mijn 4de keer zijn (volgens mij) in Rome en ook mijn reisgezelschap is er al vaker geweest (zo'n 7 keer gok ik). We willen eigenlijk nu de standaard dingen eens 'overslaan' en echt originele niet bekende dingen doen/bezoeken/zien. Jullie nog tips?
<<

Anoniem222

Bericht 06 Jan 2016 14:42

Re: Rome tips?

Leuk dat je hem upt! Ik ga in mei ook weer naar Rome. Voor mij de 3e keer en voor mijn vriend de eerste keer, dus dat maakt het wel wat lastiger. Ik laat hem maar een selectie maken van dingen die hij echt wil zien denk ik.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 06 Jan 2016 18:10

Re: Rome tips?

Tabbie wat ik leuk vind, tenminste bij mooi weer, is de Via Appia antica gaan bewandelen. Je begint dat bij de Porta San Sebastiano (in de buurt van Circo Massimo) en wandelt op deze oude weg door een park. Heerlijk rustig. Onderweg kom je veel beelden/grafstenen en weet ik het allemaal tegen. En de catacomben, daar kan je naar beneden. Ook best de moeite waard. Aan het begin van de Via Appia is ook nog een klein kerkje waar volgens het verhaal Petrus en Jezus elkaar hebben ontmoet en waar de voetafdrukken van Jezus te zien zijn, is wel grappig. Houd er wel rekening mee dat je niet met openbaar vervoer terug kan en de Via Appia oneindig lang is. Je moet dus dezelfde weg terug lopen wil je niet heel ergens anders uitkomen. Je kan het trouwens ook wel fietsend doen denk ik.

Je kan natuurlijk ook richting het strand en de opgravingen bij Ostia bezoeken.

Verder zijn er in Rome uiteraard genoeg kerken te bezichtigen. Naast de bekendere vind ik de San Giovanni mooi (hmm, dit is eigenlijk de belangrijkste kerk van Rome dus bekend) en in de buurt van Barberini ligt de Cappuccini kerk, hierin liggen allemaal skeletten. Best interessant. Achter het Colosseo ligt een kerkje waarin het beeld Mozes van Michelangelo staat. Als je van kunst houdt, in Rome zijn in veel kerken werken van bekende kunstenaars te vinden. In het centrum kan je bijvoorbeeld veel werken van Caravaggio vinden.

Beetje rondstruinen in de wijk Testaccio (bij Piramide) is ook leuk. Ga wel aan eind middag/avond. Dit is ook een leuke wijk om te winkelen en te eten en staat daarnaast bekend als uitgaanswijk.

En verder naar een markt ofzo? Op zondag is altijd rommelmarkt bij Porta Portese. Aardig groot ook.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Jan 2016 12:01

Re: Rome tips?

Thanks voor de tips Luisa. Via Appia staat op mijn lijstje. Even kijken met het weer.

Van Ostia had ik nog nooit gehoord. Ga ik eens even opzoeken.

De meeste kerken in Rome heb ik al gehad. Ik denk echt misschien 2 niet :palm: Oke, we hebben gewoon al heel veel gezien. Verder ben ik niet echt een kunstkenner, dus of het nu van die of die schilder is, ik zou het niet weten.

Testaccio heb ik ook weleens in rondgewandeld. Lekker eten!
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 11 Jan 2016 21:27

Re: Rome tips?

Ik haak even in op dit topic.
Wij vliegen in september op vrijdag naar Rome (Vliegveld Fiumicino) voor een bruiloft zaterdag. Daar huren we een auto om naar locatie te rijden.
We landden om 9u smorgens. We hebben die dag tot ong 15u om iets in Rome te zien. Daarna moeten we door met de auto, naar de bruiloftlocatie.
Wat is er evt mogelijk en aan te raden om te doen die paar uren in Rome? Of is dat echt te kort en kunnen we beter gelijk door naar de locatie van de bruiloft?
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 13 Jan 2016 14:37

Re: Rome tips?

Normaal ben ik niet zo van de georganiseerde tours, maar jn dit geval zou ik wel een hop on-hop off bus nemen, van tevoren paar dingen uitzoeken die je interessant lijken, daar even uitstappen en verder ergens lekker gaan lunchen en een ijsje eten.

Of alleen maar ergens in het centrum een beetje rondslenteren i.p.v. de bus. Trevifontein en Spaanse trappen bv. voordat je gaat lunchen. Of de Sint Pieter. Het is maar net wat je leuk lijkt.
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers