Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


liever in de gevangenis of liever dakloos? - Theekransje

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 11 Jan 2016 09:29

liever in de gevangenis of liever dakloos? - Theekransje

Met dank aan stofzuiger is de vraag van vandaag:

Zit je liever in de gevangenis of ben je liever dakloos?

Ik zit liever warm in de gevangenis. En jullie?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Jan 2016 09:35

Re: liever in de gevangenis of liever dakloos? - Theekransje

Liever in de gevangenis. Je bent wel beperkt in je vrijheid, maar je hebt wel een dak boven je hoofd en je zit droog. Je hebt geen zorgen over je spullen die je als daklozen de hele dag mee moet sjouwen of die mensen kunnen meenemen.
Twee weken gezien hoe mensen in Parijs op straat slapen, maar dat lijkt me echt geen prettig gevoel en idee. Iedereen ziet je en je matras ( daar lagen ze op) ligt de hele buiten waar, weet ik veel, overheen loopt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Krully

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 07 Mei 2015 12:57

Bericht 11 Jan 2016 09:39

Re: liever in de gevangenis of liever dakloos? - Theekransje

Ook liever de gevangenis, wat de andere ook zeggen. Je hebt een dak boven je hoofd en er wordt voor je 'gezorgd'. Als in, er is eten , drinken e.d.
Verder lijkt het mij vreselijk om op straat te leven, hoe mensen dan met je omgaan en het lijkt mij gewoon erg uitzichtloos.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 11 Jan 2016 09:41

Re: liever in de gevangenis of liever dakloos? - Theekransje

Ik twijfel heel erg. Ja, in de gevangenis heb je een dak boven je hoofd, maar je bent wel enorm beperkt in je vrijheid. Ik zou denk ik toch liever kunnen gaan en staan waar ik wilde. Een slaapplaats zoeken iedere nacht lijkt me ook heel ellendig, zeker in regen en kou, maar mijn vrijheid opgeven.. Nee, dat vind ik echt wel een dingetje.

♥♥
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 11 Jan 2016 09:44

Re: liever in de gevangenis of liever dakloos? - Theekransje

Ik bedenk me nu even: is dakloos ook gelijk aan lekker reizen en dan overal en nergens logeren en werken? Want dan zie ik het wel zitten :ja: of is dat dan weer thuisloos?
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 12 Jan 2016 07:34

Re: liever in de gevangenis of liever dakloos? - Theekransje

Mij lijkt een gevangenis helemaal niet zo erg. Ik heb wel eens een rondleiding er gehad en dacht, okee het enige wat je mist is je familie en vrienden. Oke en wel contact met de buitenwereld. Maar je krijgt best veel mogelijkheden in een gevangenis. Van een opleiding volgen tot een eigen maaltijd bereiden.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 12 Jan 2016 11:22

Re: liever in de gevangenis of liever dakloos? - Theekransje

Dakloos, kunnen gaan en staan is mij te veel waard.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Jan 2016 11:24

Re: liever in de gevangenis of liever dakloos? - Theekransje

September schreef:Mij lijkt een gevangenis helemaal niet zo erg. Ik heb wel eens een rondleiding er gehad en dacht, okee het enige wat je mist is je familie en vrienden. Oke en wel contact met de buitenwereld. Maar je krijgt best veel mogelijkheden in een gevangenis. Van een opleiding volgen tot een eigen maaltijd bereiden.

Het enige wat je mist is vrienden en familie?

Wat dacht je van vrijheid? Haha.

Ik zou alsnog voor de gevangenis kiezen, maar vast zitten is echt zo makkelijk niet.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 12 Jan 2016 11:29

Re: liever in de gevangenis of liever dakloos? - Theekransje

Dakloos! Ik ben veel te gehecht aan mijn vrijheid. Er wordt veel gedaan aan daklozen opvang in Nederland. Ik heb het idee dat je dan ook weer sneller op het goede pad terecht komt qua werk en woning.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 12 Jan 2016 12:32

Re: liever in de gevangenis of liever dakloos? - Theekransje

Dakloos. Het lijkt me niks om tussen de criminelen in de gevangenis te zitten. Ik denk dat ik me daar onveiliger zou voelen dan op straat.
<<

Distinguished

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 86

Geregistreerd: 07 Jan 2016 09:57

Bericht 12 Jan 2016 18:43

Re: liever in de gevangenis of liever dakloos? - Theekransje

Gevangenis..denk ik
Etiam tacere est respondre..
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Jan 2016 18:52

Re: liever in de gevangenis of liever dakloos? - Theekransje

ik denk toch dakloos. Heb 1x in een cel gezeten en vond dat doodeng dat ik er niet uit kon

Oh en ik was maar 10 min in de cel tijdens een open dag niet dat jullie denken dan ik een crimineel ben :smile:
Afbeelding
<<

Anoniem177

Bericht 12 Jan 2016 18:54

Re: liever in de gevangenis of liever dakloos? - Theekransje

Liever dakloos. Ik zou niet graag mijn vrijheid opgeven
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 12 Jan 2016 19:18

Re: liever in de gevangenis of liever dakloos? - Theekransje

Hoe lang moet ik zitten? Ik denk dat ik het prettiger vind om droog verzorgd te zitten, omdat je weet waar je aan toe bent. Ik wil me geen zorgen moeten maken om eten of een slaapplaats. Maar als ik meteen 20 jaar moet zitten, dan kies ik toch liever voor de vrijheid.
Laatst gewijzigd door Leipe Loetje op 12 Jan 2016 19:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 12 Jan 2016 19:18

Re: liever in de gevangenis of liever dakloos? - Theekransje

Hangt van de voorwaarden af. Heb ik dan nog geld?
<<

Anoniem173

Bericht 12 Jan 2016 19:37

Re: liever in de gevangenis of liever dakloos? - Theekransje

Ik ga toch voor dakloos. Ik denk dat ik wel genoeg mensen zou vinden om op de bank te slapen haha.

Maar stel ik zou echt alleen onder een brug kunnen slapen. Hmm dan ga ik toch voor warm in de gevangenis.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers