Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geen stem

<<

Patsy

Bericht 07 Jan 2016 08:48

Geen stem

Help! Mijn stem is weg! Op mijn werk zit ik de hele dag aan de telefoon, dus ik ben een extra dag vrij. Ik wil echter zsm weer werken, dus heeft er iemand tips om snel weer te kunnen praten?

Drop, honing en een borreltje voor het slapen gaan heb ik geprobeerd.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 07 Jan 2016 08:57

Re: Geen stem

Al geprobeerd? 1 dropje en 1 borreltje is niet het wondermiddel he :wink:

Gewoon heel de dag NIET praten vandaag! Niet eens een piep. Laat je stembanden goed rusten. Drink lekker heel de dag thee met honing en lekker veel dropjes. Allemaal dingen om de keel te 'smeren'. Maar vooral met rust, krijg je je stem weer terug.

Oh en misschien een tip in het vervolg: kijk wanneer je weer kan praten hoe het kwam dat je je stem kwijt raakte. Zet je misschien te veel druk erop? Als in: als je praat/roep, zet je dan kracht op je keel of komt de stem als het ware uit je buik? Dit leerde wij een keer op logopedie (voor theater moet je ook veel en duidelijk praten, dus leerde toen het beste de stem te gebruiken, zodat we die niet kwijtraakte).
<<

Patsy

Bericht 07 Jan 2016 09:45

Re: Geen stem

Ik hoopte er wel op eigenlijk :wink:.

Ik laat mijn stem zoveel mogelijk rusten, maar met een peuter van twee is dat soms erg lastig.

Die tip is wel een goede! Ik zit voor mijn werk hele dagen aan de telefoon, en heb dit nooit eerder gehad. Dus misschien gebruik ik mijn stem idd wel verkeerd. Ik zal er op letten.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 07 Jan 2016 10:43

Re: Geen stem

Haha, sorry dat ik je uit je illusie haal :wink:

Kan niet iemand tegen je peuter zeggen dat mama nu niet kan praten en zij/hij dus lief moet zijn voor jou? Dit werkte (naar wat ik me kan herinneren) bij mijn zusje wel. Die is dan extreem lief en braaf. Maar alleen als mama ziek is hoor of dus de stem kwijt en wonderbaarlijk loopt ze ook minder hard als iemand wat minder goed loopt vanwege een kneuzing of iets. Ik zou in elk geval ook met een peuter van twee proberen vooral blikken te gooien dan woorden.

En ja, daarom dacht ik er ook aan. Jij moet natuurlijk ook heel de dag praten! Ook het vermijden van rokerige ruimtes is altijd handig. Daarvan krijg ik ook altijd last van mijn stem van. Slaat enorm op de stembanden.
<<

Patsy

Bericht 07 Jan 2016 11:03

Re: Geen stem

Dat hebben we ook gedaan en werkt ook wel redelijk, maar ik ontkom er soms niet aan dat ik toch iets moet zeggen.

Rokerige ruimtes kom ik eigenlijk niet.

Bedankt voor je tips :)!
<<

Anoniem148

Bericht 08 Jan 2016 09:10

Re: Geen stem

Een fireman borrel :D en idd meer dan 1.
Nee sorry ik heb geen tips. Wel vervelend!
<<

Patsy

Bericht 08 Jan 2016 10:32

Re: Geen stem

Fireman borrel? Wat is dat? Beerenburg heeft nog niet het gewenste effect. Mijn zoons zijn naar de gastouder vandaag, dus ik kan nu echt mijn stem even rust gunnen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Jan 2016 11:31

Re: Geen stem

Absoluut niet gaan fluisteren. Daarmee span je juist je stembanden meer aan. Dat is de tip die ik kreeg van de logopediste ooit. Veel mensen zijn geneigd om te gaan fluisteren, maar dat is dus slecht.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Patsy

Bericht 08 Jan 2016 12:01

Re: Geen stem

Ik weet het, ook dat probeer ik te vermijden. De laatste dagen was dat lastig vol te houden, maar vandaag lukt het prima.
<<

Anoniem148

Bericht 08 Jan 2016 14:25

Re: Geen stem

Ja een borrel. Te koop bij de slijter.
Chocolade schijnt te helpen bij een pijnlijke keel :D
<<

Patsy

Bericht 08 Jan 2016 14:46

Re: Geen stem

Normaal krijg ik van chocolade juist keelpijn. En nu heb ik sowieso geen keelpijn, maar chocolade is altijd lekker natuurlijk :). Mijn stem komt inmiddels weer een beetje terug en ik ben sinds vanmorgen snipverkouden.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:33

Bericht 08 Jan 2016 15:33

Re: Geen stem

Idd zoveel mogelijk rust houden, veel drinken en als je er vaker last van krijgt contact opnemen met een logopedist.
Een borrel nemen zou ik zeker niet doen, alcohol is niet goed voor je stembanden. Het droogt het beschermende slijmvlies van je stembanden juist uit. Caffeine trouwens ook.
En niet fluisteren want dan zet je alleen maar meer spanning op je stembanden
Beterschap!
14-01-2011
01-04-2013
<<

Patsy

Bericht 09 Jan 2016 11:36

Re: Geen stem

Rust houden heeft idd gewerkt, mijn stem is weer redelijk normaal. Nu ben ik alleen ziek, lang geleden dat ik me zo ellendig gevoeld heb.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 11 Jan 2016 09:46

Re: Geen stem

Beterschap!
<<

Patsy

Bericht 11 Jan 2016 12:00

Re: Geen stem

Dankjewel! Het gaat alweer wat beter gelukkig.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers