Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic

<<

Anoniem44

Bericht 09 Okt 2013 17:31

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Alibi, het zegt denk ik veel over jou, dat je dergelijke verhoudingen alleen kent uit een soort sprookjeswereld. Het bestaat namelijk echt: mannen die open communiceren en zelfs over hun gevoelens praten! Jammer als je dit niet ervaart in je relatie, maar écht het bestáát! (Misschien ook iets om hoop uit te putten?)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Okt 2013 17:34

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Oh ED, wat ben jij toch retevermoeiend.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem29

Bericht 09 Okt 2013 17:40

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

ED, heb jij eigenlijk leerpunten/doelen in je leven? Of heb je alles al bereikt?

Dit is trouwens niet sarcastisch bedoelt. Daar ben ik serieus nieuwschierig naar.
<<

Anoniem44

Bericht 09 Okt 2013 17:48

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Natuurlijk heb ik doelen! Ik vind het juist erg belangrijk om concrete doelen te stellen in mijn leven, op die manier heb je de kans om ergens naartoe werken en dat stimuleert om je leven in te delen op de manier waarop je dat wenst. Ik heb doelen op financieel, persoonlijk en op relationeel gebied.
<<

Anoniem29

Bericht 09 Okt 2013 17:56

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Haha nee okee, daar was ik gewoon benieuwd naar.

Ik heb ze ook hoor. Ik kan ook niet 'lekker' leven zonder doelen. Ik vind het fijn om ergens naar toe te werken op welke manier dan ook. Nu ben ik ook wel redelijk resultaatgericht, dus het liefste zie ik ook nog wat ik heb bereikt.
<<

Anoniem44

Bericht 09 Okt 2013 17:58

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Haha, wat dacht je dan? Dat ik op alle fronten mijn doelen al bereikt had? Ik ben nog niet eens 30, het zou wel jammer zijn wanneer dit het geval was. Ik ben wel heel tevreden hoe ik mijn leven heb ingericht, maar ik vind het wel leuk om te blijven groeien natuurlijk.
<<

Anoniem66

Bericht 09 Okt 2013 21:28

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

-ED- schreef:Ik begrijp nooit goed waarom mensen verder gaan in een relatie, jaren bij elkaar blijven, samen trouwen en kinderen krijgen, wanneer er geen sprake is van goede communicatie en wederzijds begrip. Waar ligt dan de basis van je relatie?


Mensen veranderen. En mensen hebben een verschillende basis/referentiekader. Iemand kan denken dat hij goed communiceert, omdat het altijd zo gegaan is en hij het mee heeft gekregen van huis uit. Maar achteraf kan hij denken: maar toen kon ik dat helemaal niet, maar dácht ik dat ik het kon.

Zo kun je ook denken dat je relatie jarenlang goed was, open was, duidelijk was. Maar door een gebeurtenis erachter komen dat dat helemaal niet zo was eigenlijk.
<<

Moontje

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:37

Bericht 09 Okt 2013 23:22

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Caro schreef:
Moontje schreef:
Biechtje schreef:\wat hier speelt is niet persé dat het alleen die verliefdheid is. Het is al jaren niet 100% en ik denk niet dat ik een onrealistische verwachting heb verder. Maar sinds de geboorte van de kinderen is hij ook veranderd en dat gecombineerd met dat hij moeilijk praat over dingen en halsstarrig is maakt soms dat ik denk waar doe ik het nu nog voor, maakt toch niets uit. En dat speelt dus altijd al wel. Maar het is door de verliefdheid wel onder een vergrootglas gelegd.



Ik stuit niet alleen bij jou maar ook bij andere gescheiden stellen wel vaak op deze uitspraak.
Een moeilijke prater heeft ook nooit gepraat aan het begin van jullie relatie of net voordat er kinderen kwamen. Halsstarrig zijn even goed. Dat zit in iemand. Hoe kun je dan na jaren waarin je ... kinderen verder bent ineens zeggen dat mede dat de oorzaak is van een misschien wel eventuele scheiding.



Dat hoeft niet zo te zijn hoor.


Er zullen gerust mensen zijn die veranderen door wat ze mee maken, en daar zal jouw ex er wellicht 1 van zijn. Maar ik hoor het net wat te vaak waarvan ik wel denk dat mensen eerst eens goed mogen kijken of dit echt is wat je de rest van je leven wilt. Er zijn genoeg mensen die altijd al geen gevoelens op tafel gooiden (en noem alle andere negatieve eigenschappen) waarvan men het pas 2 kinderen later pas door heeft hoe hun partner echt is. En het hen dan vervolgens verwijten. Dat vind ik niet fair.
Dat wil niet zeggen dat je jaren lang je mond moet houden over negatieve eigenschappen van je partner maar dat uiteindelijk die negatieve eigenschappen die er al jaaaaren waren ineens een scheiding waard zijn vind ik een oogklep mentaliteit.
Ons leven eindigt op de dag dat we zwijgen over dingen die ertoe doen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 10 Okt 2013 07:26

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik biecht op dat ik gister heb afgesproken met een oude scharrel van vroeger, en daar voel ik me schuldig over. Ik was bij hem in de buurt en op het moment leek het een onwijs goed plan om hem een app te sturen met die informatie. Toen vroeg hij dus of ik even bij hem langs wilde komen. En ook dat leek een heeeel goed plan. We hebben heel gezellig gepraat en bij het afscheid was er echt zo'n spanning: gaan we zoenen of niet? Uiteindelijk is dat gelukkig niet gebeurd, want ik heb al 5 jaar een relatie.
Toegegeven; ik twijfel al een paar maanden aan mijn relatie en dat weet mijn vriend ook, maar we zijn juist bezig daar aan te werken en door deze ontmoeting ben ik ineens helemaal in de war. Vanaf nu houd ik dan ook alle contact met hem af, omdat ik bang ben dat ik weer gevoelens voor hem zal ontwikkelen als ik contact met hem blijf houden.
<<

Anoniem32

Bericht 10 Okt 2013 09:03

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Juist omdat je zo twijfelt in je relatie en jullie ervoor gekozen hebben om eraan te werken, vind ik het een heel dom plan om met je oude scharrel af te spreken. Kijk maar wat er nu van komt.
Voor mij een teken dat jij niet zodanig aan de relatie bent het werken als dat jullie besproken hadden.
Want dan had je op voorhand kunnen weten dat je hierdoor zou gaan twijfelen en oude gevoelens naar boven haalt.

Misschien een teken voor jou om goed na te denken wat je nu wilt.Of vechten voor je relatie of niet.
<<

Anoniem193

Bericht 10 Okt 2013 09:15

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

-ED- schreef:Alibi, het zegt denk ik veel over jou, dat je dergelijke verhoudingen alleen kent uit een soort sprookjeswereld. Het bestaat namelijk echt: mannen die open communiceren en zelfs over hun gevoelens praten! Jammer als je dit niet ervaart in je relatie, maar écht het bestáát! (Misschien ook iets om hoop uit te putten?)

Ik doel met mijn opmerking niet alleen op je reacties in dit topic, maar op al jouw reacties. Jouw wereld is wel heel erg perfect en er lijkt nooit een vuiltje aan de lucht.
<<

Anoniem32

Bericht 10 Okt 2013 09:27

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Alibi schreef:
-ED- schreef:Alibi, het zegt denk ik veel over jou, dat je dergelijke verhoudingen alleen kent uit een soort sprookjeswereld. Het bestaat namelijk echt: mannen die open communiceren en zelfs over hun gevoelens praten! Jammer als je dit niet ervaart in je relatie, maar écht het bestáát! (Misschien ook iets om hoop uit te putten?)

Ik doel met mijn opmerking niet alleen op je reacties in dit topic, maar op al jouw reacties. Jouw wereld is wel heel erg perfect en er lijkt nooit een vuiltje aan de lucht.


Hoe meer iemand zegt hoe perfect haar leven wel niet is, hoe meer het niet perfect in werkelijkheid is.
Ontkenningsfase noemt men dat.

Ik geef liever toe hoe het eraan toe gaat, des te meer ik heb aan een ander die er advies in kan geven. Dus ED het zegt meer over jou in dit geval.
<<

Anoniem321

Bericht 10 Okt 2013 11:11

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Stuiterbal, ik wil even op je reageren. Ik vind dit forum een fijne plek om dingen te delen die niet zo goed gaan in het leven. Maar als iemand op het forum deelt dat het wél goed gaat, dan zou dat dus eigenlijk niet waar zijn?
Ik vind het juist leuk om te lezen wanneer forummers ook goede en leuke dingen delen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 10 Okt 2013 11:22

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik ben het daar eigenlijk wel mee eens....
Afbeelding
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Okt 2013 11:32

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Als iemand gewoon iets leuks deelt dan denk ik niet dat iemand daarover zal vallen. Het gaat om de manier waarop.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem32

Bericht 10 Okt 2013 11:34

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik denk dat het verkeerd begrijpt. Ik zeg niet dat wanneer iemand vertelt dat het goed gaat, het niet klopt.
Maar ik ben wel van mening (mijn mening) dat wanneer iemand alleen maar roept hoe perfect het allemaal is, het vast niet zo perfect is als omschreven wordt.
Dit heb ik vaker in mijn omgeving gezien.
Wil niet zeggen dat het bij iedereen zo is.
<<

Anoniem32

Bericht 10 Okt 2013 11:35

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Eens met Susan
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 10 Okt 2013 11:52

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

ok, ja, ook wel goed punt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 10 Okt 2013 11:54

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

hier weer het biechtje met de verliefdheid.

held op sokken, ik heb je berichtje gelezen maar kan je niet pmen, ik heb te weinig posts. ik kan je op fb ook vinden maar dat vind ik een beetje riskant. denk er nog even over na. in elk geval bedankt voor het aanbod.

en het praten van mijn man. hij is daarin wel veranderd, wuift meer dingen weg, terwijl ik vroeger wel goed met hem kon praten en me begrepen voelde. we waren niet zo heel lang samen voordat er kiinderen kwamen (en kom maar op met je commentaar ED!) en daarvoor speelde dit gewoon niet op deze manier. en ook los van de verliefdheid heb ik dat al die tijd al als erg vermoeiend ervaren.

ik vind het ook lastig omdat het nu zo beladen blijft. ik zou het ook graag met vriendinnen erover hebben, maar ik heb bij iedereen het idee dat ze het misschien uit soort van plichtsgevoel tegen mijn man zouden zeggen. misschien vergis ik me daarin maar ik kan het risico gewoon niet nemen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Okt 2013 11:57

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Je hebt toch geen relatie met die ander, alleen gevoelens? Ik zou het dan wel ontzettend achterbaks en naar van je vriendinnen vinden als ze daarmee naar je man zouden stappen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 10 Okt 2013 13:22

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik zou echt nooit het vertrouwen van een vriendin op die manier verraden. Het zijn toch jouw vriendinnen, jij zit ergens mee, dan moeten ze er voor je zijn en niet naar je man stappen. Ik zou ook niet weten waarom een vriendin dat zou doen in jouw situatie.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 11 Okt 2013 08:50

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik heb advies nodig. Er is een jongen die ik al heel lang ken en leuk vind. In het verleden hebben we een beetje gescharreld, maar het is nooit écht iets geworden. Toentertijd hield ik de boot een beetje af, en toen ik eindelijk klaar was om het een kans te geven had hij een relatie. Inmiddels is hij weer vrijgezel (en ik ook) en hebben we met enige regelmaat contact via whatsapp.
Punt is: ik snap hem niet. Die whatsapp gesprekjes zijn altijd ontzettend leuk en krijgen op de één of andere manier altijd een seksuele wending. Maar ik heb nu een aantal keer met hem afgesproken en dat waren stuk voor stuk platonische bijklets-afspraakjes. Niet eens een kus als afscheid. En na zo'n afspraakje reageert hij een paar dagen heel lauw. Een week later begint het hele verhaal weer opnieuw, reageert hij weer ontzettend enthousiast en spreken we weer af. Deze week hebben we dus ook weer afgesproken, en bij het afscheid zag ik hem ook echt twijfelen of hij me wilde zoenen maar hij durfde het niet (denk ik). Ik stuurde hem later op de avond een app dat 't wel een beetje ongemakkelijk was bij het afscheid, met een knipoogsmiley erbij. Krijg ik terug: Ja, een beetje wel ;). Later heb ik 'm nog een berichtje gestuurd, maar daar kreeg ik een lauwe reactie op en nu durf ik niets meer te sturen omdat ik bang ben dat hij me een stalker vindt ofzo.

Is hij nou gewoon 'not that into me', is hij enorm verlegen of wat is dit? Schaamt hij zich na afloop van onze 'dates' (eigenlijk mag het die naam niet hebben) omdat hij geen initiatief durfde te nemen, of wilde hij het gewoon niet? Maar als hij niet wil, waarom spreekt hij een week later dan weer iets met me af?

Ok, een heel warrig verhaal, maar ik ben gewoon confused.
<<

Anoniem44

Bericht 11 Okt 2013 09:14

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Stuiterbal schreef:Ik denk dat het verkeerd begrijpt. Ik zeg niet dat wanneer iemand vertelt dat het goed gaat, het niet klopt.
Maar ik ben wel van mening (mijn mening) dat wanneer iemand alleen maar roept hoe perfect het allemaal is, het vast niet zo perfect is als omschreven wordt.
Dit heb ik vaker in mijn omgeving gezien.
Wil niet zeggen dat het bij iedereen zo is.

Weet je, als jij graag gelooft dat het allemaal ontzettend vreselijk is, hier bij mij thuis, dan mag je dat best geloven hoor. Maak je er lekker je eigen verhaal van, als jij je daar beter door gaat voelen, dan moet je dat lekker doen. Hartstikke gezellig.
<<

Anoniem7

Bericht 11 Okt 2013 09:20

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

-ED- schreef:
Stuiterbal schreef:Ik denk dat het verkeerd begrijpt. Ik zeg niet dat wanneer iemand vertelt dat het goed gaat, het niet klopt.
Maar ik ben wel van mening (mijn mening) dat wanneer iemand alleen maar roept hoe perfect het allemaal is, het vast niet zo perfect is als omschreven wordt.
Dit heb ik vaker in mijn omgeving gezien.
Wil niet zeggen dat het bij iedereen zo is.

Weet je, als jij graag gelooft dat het allemaal ontzettend vreselijk is, hier bij mij thuis, dan mag je dat best geloven hoor. Maak je er lekker je eigen verhaal van, als jij je daar beter door gaat voelen, dan moet je dat lekker doen. Hartstikke gezellig.

Ik ben het wel eens met Stuiter hoor, ik zeg niet dat jij het slécht hebt thuis, maar ik vind het wel allemaal erg overgeperfectioneerd klinken. Wat Stuiter denk ik bedoelt is dat het vreemd is dat jij nooit over je onzekerheden in je relatie, over werk en over je kind praat. Je laat nooit je kwetsbare kant zien, terwijl iedereen die heeft. Jouw leven is zo geweldig, zo goed voor elkaar en loopt zo op rolletjes, maar dat werkt bij niemand zo.
<<

Anoniem44

Bericht 11 Okt 2013 09:29

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik vind het vreemd dat mensen overal iets achter zoeken, moet het dan persé allemaal zo moeilijk zijn in het leven? Of kun je het een ander ook gunnen als het eens meezit? Ik merk dat ook in discussies over FB, dat wanneer je daar leuke foto's op plaatst, dat mensen dan niet geloven dat je leven zo geweldig is. Mag een leven tegenwoordig niet meer gewoon leuk zijn? Moeten er altijd onzekerheden, moeilijkheden en ruzies zijn? Voor mij geldt dat niet. Misschien zijn mijn verwachtingen ook niet zo hoog. Ik calculeer al in dat het niet iedere avond lachen, gieren, brullen is, ik ben vrij nuchter en ben dankbaar voor alle mooie dingen die op mijn pad komen. Ik verkies het ook me te focussen op het positieve, i.p.v. teveel aandacht te geven aan het negatieve.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers