Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tweelingen topic

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 07 Sep 2013 19:00

Tweelingen topic

Mama's van tweelingen op het vorige forum was er ook een eigen topic voor ons:-) hij werd met vlagen druk bezocht dus misschien ook leuk om hem hier te openen?
Laatst gewijzigd door Studiebol op 07 Sep 2013 19:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
:heart: :heart: 2011
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 07 Sep 2013 19:04

Re: Tweeling topic

Hier gaat het wel goed. Al vind ik het soms ook wel pittig. Ze hebben een behoorlijke eigen mening, veel nee, het moet op hun manier of anders vaak anders zoals ik het had gewild. Bij alles wordt tegenwoordig gezegd "van Mij"en dan vaak op een schreeuwerige manier en de ruzie's zijn momenteel ook erg aanwezig. Ze doen elkaar dan ook echt pijn, haren trekken, bijten slaan. Maar gelukkig kunnen ze ook nog wel lief tegen elkaar doen :)

Ik heb het idee dat ze zich ook wel goed ontwikkelen verder. L praat als een malle en V begint ook steeds meer woordjes te zeggen en soms twee woords zinnen. En V is heel snel en cold turkey afgekickt van haar speen dus dat vind ik wel erg goed van haar!
:heart: :heart: 2011
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 08 Sep 2013 10:13

Re: Tweelingen topic

Wat leuk dat je dit topic weer geopend hebt.

Ik kan me wel voorstellen dat het pittig is voor je Studiebol. Met twee meiden lijkt me dat nog lastiger, omdat ze meestal dezelfde interesses hebben.
Hier hebben ze dat ook af en toe wel hoor. Maar dochter loopt echt de hele dag met haar pop en buggy en dit vindt zoon dus echt totaal niet interessant, haha.
Wel heeft zoon soms de neiging om zijn zus te slaan, soms voor de 'lol' ( die ik er niet van inzie ;) ) en soms als hij een beetje jaloers is of zij iets heeft wat hij net wil hebben. En dochter kan ook wel gillen hoor, als iets haar niet aanstaat. Maar ik moet zeggen, het gaat echt steeds beter met het samen spelen. Het zijn ook niet echt ruzies, maar erg vriendelijk is het niet ;).
En een paar minuten daarna geven ze elkaar weer kusjes en aaien ze elkaar, haha.
Maar het is dus wel herkenbaar!

Hier praat dochter ineens ook heel erg! Ze zegt echt álles na en kan goed duidelijk maken wat ze wil, met woorden.
Zoon praat ook, maar die is meer van dingen benoemen. Bijvoorbeeld klok, auto, bed enz.

Jullie waren laatst ook lekker weg geweest hè. Hebben jullie het leuk gehad?
En is je vriend weer weg voor zijn werk?

Jeetje en je meiden zijn alweer bijna jarig! Heb je al een cadeau op het oog?
Afbeelding
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 08 Sep 2013 11:38

Re: Tweelingen topic

Grappig om te lezen hoe het er bij jullie aan toe gaat. Wel een beetje anders omdat het een jongetje en meisje zijn maar net zo goed ruzie :-)

Ja ons midweekje weg was leuk, echt genoten, fijn om bewust tijd te hebben met zijn vieren. Als we thuis zijn komen er zoveel dingen tussendoor en dat was nu niet. Mijn vriend is idd nu vertrokken, denk een aantal korte klussen met hun verjaardag is hij weer vrij!

De kado's zijn al bedacht ja, we hebben een glijbaan bestelt die we aan de schommel kunnen maken. En ik heb een poppenstoel en poppenbedje voor ze gekocht.

Lana hebben jullie al vakantie gehad of moeten jullie nog?
:heart: :heart: 2011
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 08 Okt 2013 20:12

Re: Tweelingen topic

Deze wilde ik even met jullie delen :heart:

Er zijn er twee om te wassen
Twee om af te drogen
Er zijn er twee om ruzie te maken
Twee met tranen in de ogen
Een zit in de modder
En heeft veel plezier
Een heeft een potlood vast
De muur was het papier
Soms zijn de dagen eindeloos
Mijn geduld komt in het geding
Waarom ben ik uitgekozen
Als moeder van een tweeling?

Het antwoord wordt duidelijk
Aan het einde van de dag
Als ik ze in bed leg
En tegen mezelf zeggen mag
Er zijn er twee om te kussen
Twee om tegen me aan te houden
En het beste van alles:
Er zijn er twee om van te houden!!!

Maar voor nu: welterusten ;-)
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem124

Bericht 08 Okt 2013 20:37

Re: Tweelingen topic

Hoi! Ik wilde hier toevallig vandaag wat vragen, maar vond het topic niet. Kunnen jullie goed op bezoek gaan bij anderen met jullie twins en zonder partner? Hier is het echt een ramp en denk erover er maar gewoon voorlopig mee te kappen want word er super gestresst van en is voor niemand leuk.alleen bij opa en oma gaat het goed omdat ze daar sowieso veel zijn.
<<

Anoniem124

Bericht 08 Okt 2013 20:42

Re: Tweelingen topic

OK en zoon slaat dus de hele dag. Op mij, op zus, op de grond en op wat er maar in de buurt is. Uit boosheid, als reactie op een nee, als zus iets pikt. Vind t vreselijk! Zijn Tweelingen meer territoriumgericht ofzo?
<<

Anoniem124

Bericht 08 Okt 2013 20:42

Re: Tweelingen topic

Nog een vraag: wanneer begonnen die van jullie echt interesse in elkaar te krijgen en te knuffelen en spelen enzo?
<<

Anoniem64

Bericht 08 Okt 2013 20:44

Re: Tweelingen topic

.
Laatst gewijzigd door Anoniem64 op 29 Okt 2013 05:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 08 Okt 2013 20:52

Re: Tweelingen topic

Sterrin, nee daar zit ik niet! Heb hem van een vriendin met tweeling misschien heeft zij hem daar van..

Cheese, wat vind jij goed op bezoek gaan? Ik vind het sowieso niet rustig zitten als de kids mee zijn zeg maar :-) Maar het gaat best oke, ik let wel op dat ze daar niks slopen ofzo. Als er geen kinderen zijn neem ik wel speelgoed mee, als ze daar speelgoed hebben dan doe ik dat niet want vinden ze dat speelgoed toch veel leuker. En met of zonder man gaat het hetzelfde eigenlijk. Ze slaan hier niet maar hebben wel een fase gehad dat ze ontzettend bijten, elkaar maar ook andere kindjes, het begint nu weer wat af te nemen. Maar ik ben ook echt wel een aantal keren goed boos geweest.
En interesse in elkaar krijgen, misschien is het omdat ze meisjes zijn maar ik vind ze sinds een jaar zijn wel veel meer op elkaar gericht. Ze kunnen ook goed zonder elkaar spelen, maar zoeken ook elkaar wel op.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem64

Bericht 08 Okt 2013 21:00

Re: Tweelingen topic

Op visiye gaat hier eigenlijk altijd goed. Maar doe dat ook bijna elke dag :laughcry: Ik kan gewoon heel moeilijk de hele dag binnenzitten, vind het fijn om 's morgens ff de deur uit te gaan. Dus hier zijn ze van baby af aan alle 4 niet anders gewent.

En dat slaan, dat wordt vast wel mindet. Hier hebben ze ook allemaal zulke periodes. Nu is het bij de jongste veel bijten, en dan echt flink bijten. Maar dat zijn die vervelend fases. Komt wel goed maar vervelend is het wel!
<<

Anoniem64

Bericht 08 Okt 2013 21:04

Re: Tweelingen topic

Wanneer ze echt intetesse in elkaar begonen te krijgen, dat was wel na een jaar. En nu zijn ze 2,5 en wordt het steeds meer echt samen spelen, maar ook serieuze ruzies ;)
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 08 Okt 2013 21:13

Re: Tweelingen topic

Cheese schreef:Hoi! Ik wilde hier toevallig vandaag wat vragen, maar vond het topic niet. Kunnen jullie goed op bezoek gaan bij anderen met jullie twins en zonder partner? Hier is het echt een ramp en denk erover er maar gewoon voorlopig mee te kappen want word er super gestresst van en is voor niemand leuk.alleen bij opa en oma gaat het goed omdat ze daar sowieso veel zijn.


Dit had ik ook tot voor kort. Naar mijn ouders, zus en familie gaat het wel goed. Maar ik kon met vriendinnen echt geen gesprek voeren. Nu gaat het echt stukken beter. Al vind ik het nog wel fijner als mensen hier komen.

Ik zie dan ook altijd beren op de weg, terwijl het achteraf helemaal niet nodig is.
Misschien toch maar weer eens iets vaker doen.
Laatst gewijzigd door _Lana_ op 08 Okt 2013 21:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 08 Okt 2013 21:16

Re: Tweelingen topic

Cheese schreef:OK en zoon slaat dus de hele dag. Op mij, op zus, op de grond en op wat er maar in de buurt is. Uit boosheid, als reactie op een nee, als zus iets pikt. Vind t vreselijk! Zijn Tweelingen meer territoriumgericht ofzo?


Uhm weer hetzelfde antwoord. Mijn zoon heeft ook een periode gehad dat hij sloeg en duwde. Zijn zus moest het wel ontgelden af en toe ( en de halve familie liep met een dikke lip ;) ). Achteraf denk ik dat hij misschien pijn heeft gehad door de kiezen die door zijn gekomen. Nu is het weer een schatje! ( Met af en toe nog een driftig momentje, maar die horen erbij ).
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 08 Okt 2013 21:21

Re: Tweelingen topic

Cheese schreef:Nog een vraag: wanneer begonnen die van jullie echt interesse in elkaar te krijgen en te knuffelen en spelen enzo?


Ze waren wel al een tijd met elkaar bezig ( positief en negatief, echte broer en zus dus ;) ), maar sinds kort zijn ze zo ontzettend lief voor elkaar. Ze geven elkaar echt vaak kusjes en ze knuffelen en spelen met elkaar. Ik weet niet wat ik zie, haha. Eerder zaten ze ook wel eens enorm in elkaars vaarwater. Maar nu gaat het echt goed. Vooral zoon is echt helemaal gek op zijn zusje. Als ze gaat zitten, gaat hij ook met zijn hoofdje tegen haar aanliggen. Of hij gaat op haar liggen/zitten.
Soms pakken ze wel dingen van elkaar af hoor, maar gelukkig kan dochter nu ook veel beter van zich afbijten en kan ik ze het zelf op laten oplossen.

Sowieso spelen ze sinds kort pas echt. Ze gaan nu pas echt op de grond zitten en de little people is nu favoriet.
Ik moet zeggen dat ik dat wel heel fijn vind en dat het nu weer wat rustiger is.
Laatst gewijzigd door _Lana_ op 08 Okt 2013 21:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 08 Okt 2013 21:24

Re: Tweelingen topic

Sterrin: Wat spannend. Maar je kunt er inderdaad maar beter vroeg bij zijn. Hebben je dochters ook een eigen taaltje ontwikkelt? Dat hoor je toch vaak bij tweelingen?
Gelukkig is het voor jou ook weer wat rustiger. Nogmaals: Veel respect voor jou!!
Afbeelding
<<

Anoniem64

Bericht 08 Okt 2013 21:34

Re: Tweelingen topic

Ze hebben idd hun eigen taal. En dat zal ook meespelen waarschijnlijk. Denk er soms wel over om toch het cb eens te bellen, maar dan hoor ik er weer een woordje bij en dan denk ik: 'komt wel goed'
Komt het ook wel, maar het duurt hier even. Maar ze snappen werkelijk alles. Dus dat zit gelukkig ook wel goed. Ze zijn erg wijs, alleen praten doen ze dus nog niet echt.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 08 Okt 2013 21:38

Re: Tweelingen topic

Sterrin_ schreef:Ze hebben idd hun eigen taal. En dat zal ook meespelen waarschijnlijk. Denk er soms wel over om toch het cb eens te bellen, maar dan hoor ik er weer een woordje bij en dan denk ik: 'komt wel goed'
Komt het ook wel, maar het duurt hier even. Maar ze snappen werkelijk alles. Dus dat zit gelukkig ook wel goed. Ze zijn erg wijs, alleen praten doen ze dus nog niet echt.


Dat zal er dan wel mee te maken hebben, denk ik.
Kunnen ze wel goed zeggen wat ze willen?
Tuurlijk komt het goed! Maar wel goed dat je het in de gaten houdt. En anders heb je nog logopedie. De een kletst ook gewoon meer en sneller dan de ander.
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 08 Okt 2013 21:40

Re: Tweelingen topic

Zit je trouwens al lang op de tweelingensite van facebook Sterrin? Ik heb me er laatst aangemeld.
Afbeelding
<<

Anoniem64

Bericht 08 Okt 2013 21:44

Re: Tweelingen topic

Ze kunnen zich heel goed duidelijk maken. Dat is ook het lastige, wij weten precies wat ze bedoelen. Haha! En de oudste 2 meestal ook, dus het wordt ze ook makkelijk gemaakt. ;)

Het zijn wel kletskousjes, alleen voor ons niet altijd verstaanbaar. Blijkbaar begrijpen ze elkaar wel precies want ze liggen om de stomste dingen in een deuk samen. En ze vragen blijkbaar wat en de ander geeft weer antwoord. Stiekem heeft dat ook wel weer wat bijzonders. Blijft een bijzonder iets. Maar nu mag het wel iets begrijpelijker worden voor de rest ;)
<<

Anoniem5

Bericht 09 Okt 2013 07:00

Re: Tweelingen topic

Op visite gaan is hier eigenlijk nooit echt een punt geweest, wel ging ik toen ze jonger waren alleen op visite bij familie en dan had ik juist nooit omkijken naar de kinderen. Familie houdt zich dan altijd graag met ze bezig. Ik ging altijd graag naar verjaardagen, al mijn neefjes en nichtjes tussen 8 en 18 zijn dolgelukkig als ik er met de kinderen ben en entertainen mijn kinderen waardoor ik rustig een volwassen gesprek kan voeren. Bij mijn schoonfamilie is dat eigenlijk net zo, alleen is de groep daar wat kleiner.
Met vriendinnen ga ik meestal ergens een ijsje oid halen als de kinderen erbij zijn en dan is alle aandacht voor de kinderen. Daarna breng ik de kinderen naar mijn ouders en ga ik ergens wat eten of drinken (vriendinnen en ouders wonen andere kant van het land). Of ik spreek iets af met de kinderen van de andere erbij, dan vermaken de kinderen zich eel met elkaar en hoef je alleen af en toe in te grijpen maar valt er tussendoor best een gesprek te voeren.

Interesse in elkaar hebben ze hier altijd wel gehad al. Knuffelen en kusjes vanaf dat ze bij de tafel konden staan/lopen, maand of 7-8. Ruzie vanaf dat ze een beetje begonnen te spelen en daarvan is het einde helaas nog zoek. Duwen, slaan, afpakken is nog meerdere malen per dag een terugkerend iets. Gelukkig zijn ze tussen de gevechten door wel heel lief met elkaar.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 09 Okt 2013 12:03

Re: Tweelingen topic

ik vind het ook wel bijzonder dat die van jou een eigen taaltje hebben Sterrin! Misschien komt dat dan idd daar wel door dat ze wat later praten.
Hier hebben ze geen eigen taaltje. L praat al heel lang zinnen met meerdere woorden en ook goed te verstaan. V praat pas sinds een week of 3 veel meer en ook ineens goed te verstaan. Zit dus best veel verschil in.

Is die tweelingensite op facebook leuk?

Wij zijn vanmorgen naar proefles peuterdans geweest, ze vonden het heel spannend. Bleven een beetje aan mijn been hangen af en toe deden ze dan wel weer even mee ze zeggen zelf dat ze het wel leuk vonden en nog wel een keer willen. Denk ook dat het een kwestie is van een paar keer gaan zodat ze gewend zijn dus dat gaan we dan maar doen.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem64

Bericht 10 Okt 2013 13:19

Re: Tweelingen topic

Ik zit daar al wel wat langer ja, 1,5 jaar ofzo, ik weet het niet. Het is soms gezeur, maar ik vind het wel leuk al die verhalen en ervaringen van anderen.

Ik wil je wel toevoegen maar weet niet rrns wie jij bent. :nerd:
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 11 Okt 2013 08:08

Re: Tweelingen topic

Ik zit net op die site, dus ik ken nog niemand. Maar het is inderdaad leuk om ervaringen te lezen, hoe andere tweelingmoeders bepaalde dingen doen.

Wat leuk peuterdans Studie. Ga je dan alleen met de meiden?

En nog een vraag voor iedereen:
Doen jullie vaak leuke dingen met de kids in je eentje?
Ik ga er wel vaak op uit. Sowieso wandelen of fietsen en ga regelmatig op visite, vooral bij mijn ouders of zus / schoonmoeder enz.
Maar omdat ze nog niet echt bij me blijven lopen en steeds allebei een andere kant oplopen, vind ik het wel lastig om naar een speeltuin/ kinderboerderij enz. te gaan in mijn eentje.
Hoe doen/ deden jullie dat? Of bleven jullie kinderen wel netjes naast je lopen?

Ik vind het trouwens sinds kort wel veeeel beter gaan. Ze lijken beter te begrijpen dat ze niet zomaar de weg op kunnen rennen.
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 11 Okt 2013 08:10

Re: Tweelingen topic

Mijn man ziet wat bovenstaande trouwens nooit beren op de weg, die gaat op zijn vrije dag altijd met de kinderen op pad, naar het strand vooral en het bos/ kinderboerderij enz.
Ik ben altijd een beetje bang dat ze ineens wegrennen ofzo. Misschien moet ik het ook eens vaker gewoon doen.
Afbeelding
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers