Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Regels schermtijd

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 09 Jan 2016 23:28

Regels schermtijd

Hebben jullie hier regels over?

R wil maar al te graag Peppa Pig kijken de hele dag maar hij word er hartstikke chagrijnig van. Ik wil hier dus wat strenger in worden maar hoe breng ik dit in praktijk? Met een klok of is er een app ofzo voor?

Hoe doen jullie dit?
R. 2013
D. 2016
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 09 Jan 2016 23:35

Re: Regels schermtijd

Ze keken hier veel te veel tv, sinds een paar maanden mogen ze daarom van mij alleen nog maar 's avonds even kijken. En 's avonds slaan we tegenwoordig zelfs ook nog regelmatig over omdat we dan een spelletje gaan spelen, boeken lezen, liedjes zingen.
Er zijn wel wat uitzonderingen, in de vakantie of soms in het weekend mogen ze overdag wel eens een film kijken. En als mijn man thuis is (en ik er niet ben) kijken ze wel veel meer tv.
Werkt echt perfect hier, vooral mijn dochter werd heel chagrijnig van tv kijken (als de tv uit moest was ze niet te genieten). En voor mezelf is het ook makkelijker omdat ze weten dat de tv alleen 's avonds aan mag en als ze in de middag een film gekeken hebben gaat ie 's avonds niet meer aan.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 09 Jan 2016 23:40

Re: Regels schermtijd

Mijn zoontje heeft zijn eigen tablet :palm: heeft mijn man gekocht voor hem. Ik spreek vaak met hem af, als dit filmpje is afgelopen dan gaan we daarna naar bed. En negen van de tien keer houd hij zich daar heel netjes aan.

Is het geen idee om gewoon een kookwekkertje te zetten? Gewoon op tien minuutjes ofzo en als hij gaat dan is het klaar met de filmpjes.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 10 Jan 2016 09:52

Re: Regels schermtijd

Hier s ochtends even als ik ga douchen en onder het koken. Soms na het eten dan nog even afkijken.

Nu moet ik met m'n bekken al een poos elke dag rusten. Aangezien ze niet meer slaapt kijkt ze smiddags even tv naast mij in het grote bed. Ik probeer s ochtends en savonds wat in te korten ( soms kijkt ze helemaal niet overgens) tot 2 jaar keek ze eigenlijk nooit tv daarna sporadisch dus vind het momenteel ook wat teveel.
<<

Anoniem272

Bericht 10 Jan 2016 10:44

Re: Regels schermtijd

Voor T. hebben we strenge en duidelijke regels. Doordeweeks thuis GEEN schermtijd. Dus geen tablet, tv of wat dan ook.

In het weekend mag T. vanaf 7u tv kijken tot wij beneden zijn. Als we op visite gaan bij vrienden zonder kinderen gaat in het weekend de tablet of Nintendo DS mee. En dat is het

Die strenge regels vinden we nodig omdat hij heel gevoelig is voor prikkels. Daarnaast werken ze op school met tablets, speelt hij bij vriendjes vaak computerspelletjes en bij de NSO ook. Daar kunnen we weinig aan doen, dus dan maar thuis de schermtijd beperken.

I. kijkt heel af en toe een filmpje van Kikker als ze ziek is of zo. Verder niet.
<<

Anoniem255

Bericht 10 Jan 2016 13:03

Re: Regels schermtijd

Hier mogen ze 's ochtends bij de boterham tv kijken en 's avonds na het eten een half uurtje. Mobigo/tablet mag na school een halfuur.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 10 Jan 2016 13:19

Re: Regels schermtijd

Ik heb hier geen regels voor. Ben er ook wel heel makkelijk in. Komt mischien ook wel omdat als ze moeten stoppen met tv kijken of de tablet dat dat nooit voor problemen zorgt. En dat ze zelf ook stoppen als ze er geen zin meer in hebben, ik krijg regelmatig de opmerking dat ze geen tv meer gaan kijken en gaan spelen, dus daarom ben ik er ook vrij makkelijk in denk ik.
:heart: :heart: 2011
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 10 Jan 2016 13:26

Re: Regels schermtijd

Ik was hier altijd streng in toen mijn dochter jonger was. Tot 2 jaar heeft ze bijna geen tv gekeken. Eigenlijk kijkt ze nu meer tv sinds ze geen middagslaapje meer doet. Dan is tv kijken echt een rustmomentje voor haar. Ze is namelijk ontzettend druk en aanwezig de hele dag. Alleen als de tv aanstaat is ze rustig. Ze kijkt dus 's middags meestal een uurtje, als haar broertje slaapt, maar ook niet elke middag. Soms als ik haar haren doe 's ochtends staat de tv ook even aan. Als we niet meer aan huis gebonden zijn i.v.m. middagslaapje van mijn zoon, dan zullen we ook veel buiten zijn, denk ik zo.

Mijn zoon daarentegen is totaal niet geïnteresseerd in de tv, terwijl mijn dochter haar ogen er al niet vanaf kon houden sinds ze een paar maanden oud was.

Oh ja, heel af en toe zit ze op de tablet i.p.v. tv. Maar daar wordt ze best vervelend van na die tijd.
Maart 2012 September 2014
<<

Anoniem315

Bericht 10 Jan 2016 13:36

Re: Regels schermtijd

Hier geen echte regels en we kijken veel tv. Maar N. heeft geen andere elektronica. Ze speelt veel en zo nu en dan zitten we even rustig een filmpje van zo'n 20 minuten kijken. Soms staat het op de achtergrond aan.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 10 Jan 2016 13:54

Re: Regels schermtijd

Ik heb er geen vaste regels over. Wanneer ik ga koken mogen ze sowieso op de Ipad of tv kijken en voor de rest bekijken we het per dag. Ongeveer 5 minuten van tevoren geef ik aan dat we zo gaan stoppen met ipad/ tv kijken en dat we dan iets anders gaan doen.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 10 Jan 2016 13:59

Re: Regels schermtijd

Wij moeten ook echt regels gaan maken. Luuk is echt geobsedeerd door telefoons, ipads en de PlayStation. Maar het is elke keer zo handig(tijdens verhuizing, hij was zelf ziek, nu ben ik ziek). Goede reminder dit topic om er iets mee te gaan doen
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Vivianne

Bericht 10 Jan 2016 14:12

Re: Regels schermtijd

Ik heb geen idee hoe wij het in de toekomst zullen doen. Wel weet ik dat ik niet wil dat onze dochter de hele dag achter een scherm hangt. Ik zal dus ook moeten afkicken met mijn netflix en forum- verslaving. :P Want ik vind wel dat ik het goede voorbeeld moet geven.
<<

Anoniem236

Bericht 10 Jan 2016 14:18

Re: Regels schermtijd

Hier nog geen regels. Maar als wij zeggen dat hij de iPad weg moet leggen gaat dat zonder problemen.

Wij houden zelf in de gaten of we het teveel vinden.
Soms is het wel makkelijk dat hij zich daar even alleen mee kan vermaken (als ik ga douchen of de jongste in bad doe, als ik zelf ziek ben, als zoon zelf moe en vervelend is) en als we dan gaan zeggen Max. een half uur per dag dan kunnen we daar niet altijd concequent in zijn. Terwijl er dagen zonder iPad voorbij gaan maar dus ook weleens dagen dat hij er zeker 2 a 3 uur achter zit (niet aan een stuk, verdeeld over de dag)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Jan 2016 14:37

Re: Regels schermtijd

Ik heb niet echt regels, zolang ze naast de schermtijd maar genoeg andere dingen doen. Wel let ik er met name bij Y op wat ze kijkt. Sommige dingen mag ze van mij niet kijken, sommige dingen mag ze in beperkte mate kijken maar die dingen vind ik weinig toevoegen en dan stuur ik het toch een beetje in een bepaalde richting zodat ze wat opsteekt van wat ze kijkt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 10 Jan 2016 14:44

Re: Regels schermtijd

Ik heb hier geen regels voor. De tv staat veel aan. Maar ook al staat de tv aan tussendoor spelen ze veel.
Luuk heeft ook een tablet, als ik aan geef dat hij hem weg moet leggen doet hij dat meteen.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem275

Bericht 10 Jan 2016 14:58

Re: Regels schermtijd

hier kijken ze eigenlijk alleen tv tijdens het eten koken en soms 's middags als de jongste slaapt (of niet wil slapen).
in het weekend kijken ze nog wel vaak 's ochtends filmpjes op een telefoon.

in de tijd dat ik zwanger/net bevallen was heeft T. wel veel meer tv gekeken.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 10 Jan 2016 15:09

Re: Regels schermtijd

Echte regels heb ik niet. Wel wil ik niet dat mijn dochter teveel tv kijkt of op de ipad zit. Eerste 2 jaar was ik daar ook best streng in, nu iets minder. Vooral de ipad geef ik iets sneller, omdat dat ergens ook leerzaam is (ze doet dan vaak doe-apps ipv kijk-apps).
'Sochtends zit ze eigenlijk nooit voor de tv. Ipad dan wel eens. Na haar slaapje wisselt het enorm, afhankelijk van haar bui en wat we te doen hebben. Soms ook met het eten, ipad of tv.
Na het eten/pyama aandoen mag ze dan vaak wel even tv kijken. Dan is mn creativiteit op ;) en zitten we vaak samen op de bank.
Overdag kijk ik trouwens zelf ook geen tv als zij beneden is.

Uitzetten van de tv gaat redelijk. Alleen rond etenstijd niet. Maar vaak zeg ik; als dit filmpje is afgelopen dan gaat de tv uit, en over het algemeen accepteert ze dat ook wel
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 10 Jan 2016 17:40

Re: Regels schermtijd

Ik ben hier altijd best streng in geweest. Nu ben ik er wel al soepeler in geworden, maar zoon vraagt eigenlijk bijna nooit om tv te mogen kijken. Nu staat hier de tv bijvoorbeeld ook aan op veldrijden, maar hij toont totaal geen interesse in de tv. Als hij moe is, vraagt hij soms wel of hij Pingu of K3 mag kijken en dan mag hij dat ook gewoon. Ik denk dat hij hier meestal 1 avond in de week een uurtje tv kijkt.

Een ipad hebben we niet, dus daar kijkt hij sowieso niet naar.
2012 & 2016
<<

Anoniem331

Bericht 10 Jan 2016 17:45

Re: Regels schermtijd

Wij hebben er geen regels voor. Aan het begin van de week kijken ze een stuk minder dan oo een vrijdagmiddag, dan is de rek er meestal wel uit.
Vaak kijken we 1 film, en gaat ie dan weer uit. iPad gebruiken ze niet, Nintendo ds is met vlagen leuk.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 10 Jan 2016 17:53

Re: Regels schermtijd

Hier werd er echt veel te veel tv gekeken en dat kwam de kinderen niet ten goede. Als hij dan uit stond zeurde ze er veel om, en als hij dan aan stond en uit ging was her drama.
Nu kijken we smorgens tv als we klaar zijn en er nog tijd is voor ze naar school gaan. En tijdens het koken. Verder staat hij uit. En sinds deze regelmaat gaat het veel beter, splen ze veel beter en zijn ze gezelliger. In het weekend en in vakanties maken we wel eens een uitzondering en kijken we smiddags wel eens een film. (Zeker bij slecht weer)

Een tablet of spelcomputer hebben ze hier niet en op onze tablet mogen ze niet. Dus dat is niet aan de orde.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 10 Jan 2016 21:15

Re: Regels schermtijd

Hier op het moment ook niet echt regels. De jongste vindt het sowieso nog niet altijd even boeiend, of kijkt heel even en gaat weer wat anders doen. Hij is wel gek van Nijntje, dus af en toe zet ik daar een filmpje van aan.

De oudste is een ander verhaal. Er zijn dagen bij dat ze het liefst de hele dag zou kijken als het zou mogen. En dat zijn dan vaak geen gezellig dagen. Dus om meer duidelijkheid te geven zit ik eraan te denken om vaste momenten te maken voor doordeweeks, namelijk na het ontbijt en als ik kook. En dan in het weekend iets losser, dan bijvoorbeeld tussen die momenten in nog een keer als het zo uit zou komen.

iPad hebben we ook, maar die pakt ze de laatste tijd maar heel weinig. Stel dat dat verandert dan gaan we daar denk ik 2x per dag een kwartier van maken, naast de tv momenten. Ben benieuwd of dat wat is.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Rayna