Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slaapzakje baby

<<

Bronx

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:05

Bericht 10 Jan 2016 12:50

Slaapzakje baby

Sinds een paar dagen kruipt onze zoon van 11 weken steeds een stuk boven zijn dekentje uit. Binnenkort gaat hij ook van zijn wiegje over naar zijn ledikant waardoor hij nog meer ruimte krijgt om te bewegen. Het wordt m.i. dus tijd voor een slaapzak aangezien het zonder deken toch best koud is!

Wat voor slaapzak raden jullie aan? Welk merk, met/zonder mouw etc?
En wat doen jullie je kind verder nog aan/gebruiken jullie nog een dekentje of lakentje erbij?
Welke maat raden jullie aan bij een baby van ongeveer 62 cm? Of maakt dat niet perse uit, zolang de nek en armsgaten maar goed aansluiten?

Ben benieuwd!
♡2015
♡2018
<<

Patsy

Bericht 10 Jan 2016 12:55

Re: Slaapzakje baby

Merk is erg persoonlijk, wij hebben vooral slaapzakken van Hema en Prenatal, maar ook wel van Bambino van Kruidvat. De slaapzakken van Wibra en Zeeman zit vaak zo'n synthetische binnenkant in, dat vind ik zelf niet prettig.

Ik zou een slaapzak kopen met afritsbare mouwen, daar kan je alle kanten mee op. Qua maat zou ik zorgen dat er niet te veel ruimte over is in de lengte, maar dat is geen "regel" volgens mij. Zolang her hoofdje maar niet door het gat heen kan zit je goed.

Afhankelijk van hoe snel je kindje het koud heeft en de temperatuur op het kamertje zou ik een winterslaap kopen.

Onze zoons dragen een romper met korte mouw, pyama en een winterslaapzak.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 10 Jan 2016 12:59

Re: Slaapzakje baby

Ik zou een Hema slaapzakje halen, die mouw- en nekopening is altijd mooi klein. Maat vind ik lastig, 50/62 kan hij maar kort mee doen maar 68/80 is wellicht toch nog te groot.

Met of zonder mouw is afhankelijk van je zoontje en hoe snel hij het warm of koud heeft, en de temperatuur op de slaapkamer. Naomi slaapt in een romper met lange mouwen, volledige pyjama, winterslaapzak met mouwen, dubbele deken lakentje wel enkel én fleecedekentje dubbel. Met een graad of 17/18 op de slaapkamer. Zo heeft ze het warm genoeg, maar ik weet ook wel een paar kindjes die dan hun bed uitdrijven omdat dat gewoon veel te warm is.
<<

Patsy

Bericht 10 Jan 2016 13:02

Re: Slaapzakje baby

Met 62 cm denk ik dat een slaapzak maat 70 goed zit. Hema heeft fijne slaapzakken idd, alleen die maten vind ik erg lastig.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 10 Jan 2016 13:04

Re: Slaapzakje baby

Amani had vanaf het begin een slaapzak aan. Ik had toen een simpele witte met afritsbare mouwen van de Hema in maat 50/56. Toen die te klein werd heb ik een 70cm met lange mouwen van Ter Stal gebruikt. Mijn moeder heeft daar de hals wat strakker van gemaakt. Verder heb ik heel veel merken en verschillende diktes nu en niet een die ik fijner vind dan de ander (behalve dan qua drogen).
Als het heel koud was deed ik sokjes aan dr handen.
Isam en Nora kregen pas later een slaapzak aan, de eerste maanden was het nog erg warm.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Bronx

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:05

Bericht 10 Jan 2016 13:19

Re: Slaapzakje baby

@Katrien. Ik zat inderdaad ook wel aan een winterslaapzak te denken. Wat ik zie van zomerslaapzakken is dat die wel erg dun zijn. Op basis van webshops kwam ik ook al uit bij de Hema of Prenatal. De maat is inderdaad lastig. Ik vind het ook zonde om er één te kopen waar die maar maandje plezier van heeft.

@Ayla. Ik zat ook al in twijfel over de maat van de Hema slaapzakken. Misschien als eerste slaapzak dan op zoek naar een merk die 70 cm in zijn assortiment heeft. Jouw dochter heeft veel aan/over zich heen in bed, maar voor haar dus goed nodig. Ik denk dat mijn zoon dan zwetend uit zijn bedje drijft:) Het wordt dus gewoon beetje experimenteren denk ik als ik het zo lees.

@Chaos. Terstal, daar had ik nog niet aan gedacht! Dan ga ik daar van de week ook eens kijken. Ik wist niet dat ze daar ook slaapzakken verkochten.
♡2015
♡2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 10 Jan 2016 15:49

Re: Slaapzakje baby

Ik weet niet wat je er aan uit wil geven maar ik ben zo blij met onze puckababy slaapzak. Ze ligt nu nog in de newborn maar als ze daaruit groeit koop ik ook zeker weer een maatje groter!
⁠♡♡♡
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 10 Jan 2016 16:31

Re: Slaapzakje baby

Als t wat eerder qua seizoen in een slaapzak was gegaan had ik denk ik ook echt een puckababy gekocht. Ik vind het maar een gedoe met die slaapzakken, te klein, te groot, te stug (dat ie z'n armen niet meer omhoog kan doen haha), te dun... Korte mouwen als je juist lange wil of gewoon veel te duur! Kortom, ik vind slaapzakken stom. Het enige lekkere eraan is als je m openrits en die Michelinbeentjes komen eruit steken. Smelt! :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 10 Jan 2016 17:09

Re: Slaapzakje baby

Bronx, ik vind het hele fijne van Terstal hoor en ze zijn ook maar 10 euro!
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Patsy

Bericht 10 Jan 2016 18:13

Re: Slaapzakje baby

Zora schreef:Als t wat eerder qua seizoen in een slaapzak was gegaan had ik denk ik ook echt een puckababy gekocht. Ik vind het maar een gedoe met die slaapzakken, te klein, te groot, te stug (dat ie z'n armen niet meer omhoog kan doen haha), te dun... Korte mouwen als je juist lange wil of gewoon veel te duur! Kortom, ik vind slaapzakken stom. Het enige lekkere eraan is als je m openrits en die Michelinbeentjes komen eruit steken. Smelt! :D


Als hij wat groter is kun je zijn voeten gaan zoeken! Dat is nog leuker. Onze oudste roept al 'ja' voordat ik vraag of zijn voeten er nog zijn, gaat zitten en wiebelen met zijn voeten. Als ik dan doe alsof ik ze niet kan vinden giert hij het uit. Zo leuk wakker worden! :love:
<<

Bronx

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:05

Bericht 10 Jan 2016 20:18

Re: Slaapzakje baby

Uffe schreef:Ik weet niet wat je er aan uit wil geven maar ik ben zo blij met onze puckababy slaapzak. Ze ligt nu nog in de newborn maar als ze daaruit groeit koop ik ook zeker weer een maatje groter!



Wat is het voordeel van een puckababy slaapzak t.o.v. een slaapzak van bijvoorbeeld de Hema? Op de website zie ik niet echt iets anders dan normaal?
♡2015
♡2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 10 Jan 2016 20:26

Re: Slaapzakje baby

Veel betere kwaliteit, zacht, geen strakke mouwen, niet te warm, ingebouwde handschoentjes.
Ik ben zo fan. Wil na de 6 maanden ook de vier seizoenen slaapzak.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 10 Jan 2016 20:30

Re: Slaapzakje baby

Sam schreef:Veel betere kwaliteit, zacht, geen strakke mouwen, niet te warm, ingebouwde handschoentjes.
Ik ben zo fan. Wil na de 6 maanden ook de vier seizoenen slaapzak.


Dit! Vooral het soepele en de handschoentjes!
⁠♡♡♡
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 10 Jan 2016 20:32

Re: Slaapzakje baby

Ik heb hem al tig keer in de wasmachine en droger (weet niet of dat eigenlijk mag) maar hij ziet er nog als nieuw uit.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 10 Jan 2016 20:33

Re: Slaapzakje baby

Droger mag! Ideaal als hij na het middagslaapje vies is en 's avonds weer aan moet. Ik heb er namelijk geen 2 van haha!
⁠♡♡♡
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 10 Jan 2016 20:38

Re: Slaapzakje baby

Nee precies, ik wil hem graag binnen een uur of twee schoon en droog hebben. Ideaal.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Nathalie

Noob

Berichten: 233

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:50

Bericht 10 Jan 2016 20:42

Re: Slaapzakje baby

Babydump heeft ook slaapzakken met handschoenen voor een veel leukere prijs. Ik heb altijd Hema, prenatal, Terstall of babydump slaapzakken. Allemaal prima.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 10 Jan 2016 20:55

Re: Slaapzakje baby

Katrien schreef:
Zora schreef:Als t wat eerder qua seizoen in een slaapzak was gegaan had ik denk ik ook echt een puckababy gekocht. Ik vind het maar een gedoe met die slaapzakken, te klein, te groot, te stug (dat ie z'n armen niet meer omhoog kan doen haha), te dun... Korte mouwen als je juist lange wil of gewoon veel te duur! Kortom, ik vind slaapzakken stom. Het enige lekkere eraan is als je m openrits en die Michelinbeentjes komen eruit steken. Smelt! :D


Als hij wat groter is kun je zijn voeten gaan zoeken! Dat is nog leuker. Onze oudste roept al 'ja' voordat ik vraag of zijn voeten er nog zijn, gaat zitten en wiebelen met zijn voeten. Als ik dan doe alsof ik ze niet kan vinden giert hij het uit. Zo leuk wakker worden! :love:


Ahww!!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers