Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Na maanden nog steeds pijn aan voet

<<

anoniem203

Bericht 06 Jan 2016 17:23

Na maanden nog steeds pijn aan voet

In September heb ik keihard mijn voet gestoten tegen de deur. Ik droeg alleen sloffen en terwijl ik de deur in een zwiep opende wilde ik tegelijkertijd naar binnen stappen. De deur sloeg dus hard tegen de voorkant van mijn tenen aan en hoorde echt een knak. Ik heb toen echt huilend op de grond gelegen van de pijn en de scherpe pijn heeft echt een paar uur aangehouden. Ik heb mijn voet toen vrijwel meteen gekoeld en gecheckt of ik mijn tenen goed kon bewegen en dat kon. Ook goed kunnen strekken en heb zelfs later lichtjes mijn teen richting mijn voet geduwd (op advies van iemand hier) en dan deed wel lichtjes pijn maar niet erg. Toch deed het soms best pijn aan de bovenkant van mijn voet en beetje onder mijn grote teen na bijv. een dag veel te hebben gelopen. Na een paar weken last van te hebben is de pijn altijd wel een beetje gebleven maar wel een stuk minder geworden. Tot 1,5 week terug. Als ik koude voeten heb dan komt weer af en toe die scherpe pijn opzetten. Ook strekken is wat pijnlijk.

Kan het zijn dat die dan toch gebroken is (geweest) en heeft het nut om er nu nog voor langs de huisarts te gaan?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 06 Jan 2016 17:28

Re: Na maanden nog steeds pijn aan voet

Of flink gekneusd dat kan ook lang duren hoor..

Gebroken kan ook, ik denk dat het dan al wel weer genezen is (misschien niet de op juiste manier) dus of de dokter daar nog iets aan kan doen is de vraag. Maar als je er echt last van blijft houden zou ik wel even langs gaan.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 06 Jan 2016 17:29

Re: Na maanden nog steeds pijn aan voet

Brr bij het lezen ervan, kreeg ik de rillingen, klinkt als erg pijnlijk!
Wat vervelend dat je er nu nog last van hebt.
Geen idee of hij gebroken kan zijn geweest, daar heb ik geen verstand van. Wellicht kan je de huisartsassistente bellen en het voorleggen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 06 Jan 2016 18:07

Re: Na maanden nog steeds pijn aan voet

Je zou ook eens bij een fysiotherapeut langs kunnen gaan, het liefst eentje die ook veel van voeten weet natuurlijk. Ik ben zelf met voetklachten bij de huisarts geweest maar die kon echt niets bedenken wat het kon zijn. De fysiotherapeut heeft ontdekt wat er aan de hand was (een geïrriteerde zenuw die een beetje in de knel zit), mijn steunzolen aangepast en getapet en het is al een stuk minder nu.
Mijn klachten zijn weliswaar niet ontstaan door iets van buitenaf, ze zijn gewoon zo maar vanzelf op komen zetten, maar ik ben wel blij dat ik toch besloten heb naar een fysiotherapeut te gaan.
<<

Vivianne

Bericht 06 Jan 2016 20:58

Re: Na maanden nog steeds pijn aan voet

Wat vervelend dat je nog zoveel last hebt.
Was je teen toentertijd ook dik en blauw/paars? Dan is er een kans dat hij toentertijd gebroken is geweest.
<<

Anoniem148

Bericht 06 Jan 2016 22:13

Re: Na maanden nog steeds pijn aan voet

Het kan idd gebroken zijn geweest.
Ik heb een keer mijn enkel omgezwikt op klompen. Best lang pijn aan gehad en kon alleen wandelsokken aan want deze gaven steun (ook in bed). Niet mee naar de huisarts geweest want ik kon er wel op staan.
Een vriendin werkt als dierenarts en was bezig met het rontgen apparaat leren kennen dus dat wilde ze wel met mijn voet doen. Maar we hadden er geen verstand van maar een vriend is dokter en moet rontgen foto's lezen. Hij zei dat een middenvoet beentje was gebroken. Maar hier konden ze niets aan doen sowieso te laat naar de dokter gegaan.

Moraal van het verhaal, waarschijnlijk doet de dokter er niets aan.
<<

Vivianne

Bericht 07 Jan 2016 00:16

Re: Na maanden nog steeds pijn aan voet

Sowieso doen ze niets aan een gebroken teen volgens mij.
<<

anoniem203

Bericht 07 Jan 2016 00:28

Re: Na maanden nog steeds pijn aan voet

Hij werd vrijwel meteen paars/blauw maar ik dacht zoals ik alles kan bewegen en als ik knijp op bepaalde plekken en het doet geen pijn dan zal het wel niet gebroken zijn. Het is niet echt op mijn grote teen maar meer waar mijn grote teen begint zeg maar. Ik denk ook niet dat de dokter er iets aan zal doen. Wat als het gebroken was/is zal het nu wel een soort van vast gegroeid zitten lijkt mij. Ik moet toch zo'n 2 keer per jaar naar de fysio voor mijn bovenrug dan zal ik haar eens vragen of ze er even naar wil kijken.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 08 Jan 2016 16:44

Re: Na maanden nog steeds pijn aan voet

Het kan best zijn dat het toch gebroken is geweest en aangezien het niet behandeld is met gips kan het lang duren voor dat het genezen is.

Grote teen fracturen worden wel degelijk gegipst, dat is zelfs een gips tot onder de knie. De overige tenen kunnen gipsloos, we plakken dan vaak de gebroken teen met tape aan een andere teen vast om hem zo steun te geven.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Vivianne

Bericht 08 Jan 2016 16:57

Re: Na maanden nog steeds pijn aan voet

Lady schreef:Het kan best zijn dat het toch gebroken is geweest en aangezien het niet behandeld is met gips kan het lang duren voor dat het genezen is.

Grote teen fracturen worden wel degelijk gegipst, dat is zelfs een gips tot onder de knie. De overige tenen kunnen gipsloos, we plakken dan vaak de gebroken teen met tape aan een andere teen vast om hem zo steun te geven.


Ah, dat wist ik niet. Toen ik jaren geleden mijn kleine teen had gebroken werd er niets aan gedaan. Maar dat is natuurlijk anders dan je grote teen.
<<

Anoniem167

Bericht 08 Jan 2016 18:28

Re: Na maanden nog steeds pijn aan voet

Lady, m'n moeder had haar grote teen op twee plekken gebroken en die hebben ze met simpel verbandje en doe maar goede schoenen aan naar huis gestuurd. Kan nu na jaren nog niet normaal mee lopen..
<<

nijnepijn

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 17

Geregistreerd: 29 Jan 2015 10:22

Bericht 09 Jan 2016 21:25

Re: Na maanden nog steeds pijn aan voet

Mijn dochter van 5 stootte eind oktober haar voet ook behoorlijk hard. Haar kleine teen werd snel blauw, en later ook zo ongeveer 10 cm dr omheen werd blauw. Ze kon dr 2 dagen amper op lopen, later gimg dat beter. Ze zei net gisteren dat t bijna geen zeer meer doet. Alleen als ze dr tenen uit elkaar trekt.
Ik geloof ook best dat je dr best even last van kan hebben.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 09 Jan 2016 22:27

Re: Na maanden nog steeds pijn aan voet

Zou toch naar de huisarts gaan en vragen om een foto. Als het gebroken was destijds kan het nu niet meer gegipst worden maar dan weet je wel dat dat het was!
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers